مقاله نصوح word

مقاله نصوح word

مقاله نصوح word

مقاله-نصوح-wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏نصوح
‏نصوح از ماده نصح بر وزن صلح) در اصل به معنی خیر خواهی خالصانه است و لذا به عمل خالص (ناصح) گفته می شود و از آنجا که خیر خواهی واقعی باید توام با محکم کاری باشد واژه (نصح) گاه به این معنی نیز آمده است به همین جهت به ؟ محکم (نصاح) (بروزن کتاب) و به خیاط (ناصح) گفته می شود و این هر دو معنی یعنی خالص بودن و (محکم بودن) در توبه (نصوح) باید جمع باشد.
‏در اینکه توبه نصوح چیست؟ تفسیر های زیادی برای آن ذکر کرده ند تا آنجا که بعضی شماره تفسیر های آن را بالغ بر بیت و؟ تفسیر دانسته اند ولی همه این تفسیر ها تقریبا به یک حقیقت باز می گردد یا شاخ و برگها و شرایط مختلف توبه است.
‏از جمله اینکه ‏«‏توبه نصوح‏»‏ آن است که واجد چهار شراط باشد پشیمانی قلبی، استغفار زبانی ترک گناه، و تصمیم بر ترک در آینده.
‏بعضی دیگر گفته اند: ‏«‏توبه نصوح‏»‏ آن است که واجد سه شرط باشد: ترس از اینکه پذیرفته نشود امید به اینکه پذیرفته شود و ادامه اطاعت خدا.
‏با اینکه ‏«‏توبه نصوح‏»‏ آن است که گناه خود را همواره در مقابل چشم خود ببینی و از آن شرمنده باشی!
‏یا اینکه ‏«‏توبه نصوح‏»‏ آن است که مظالم را به صاحبانش بازگرداند، و از مظلومین حما؟ بطلبد و بر اطلاعات خدا اصرار ورزد.
‏(۴۰) ان الذین یلحدون فی ایاتنا لا بخفون علینا افعن یلحی فی النار خیر ام من یاتی امنا یوم اقیمته اعملوا ماشئتم انه بما یعملون بفسر
‏(۴۱) ان الذین کفرو ابا الذکر لما جاء هم و انه لکتاب عزیر
‏۴۲) لا یاتیه الباطل من بین یدید و لامن حلیه تنزیل و من حکیم حمد ترجمه.
‏۴۰- کسانی که آیات مار را تعریف می کنند بر ما پوشیده نخواهند بود آیا کسی که در آتش افکنده می شود بهتر است یا کسی که در نهایت امن وامان در قیامت به عرصه محشر می آید . هر چه می خواهیم انجام دهید او به آنچه می دهید بیناست.
‏۴۱- کسانی که به این (قرآن) هنگامی که به سراغ آنها آمده کافر شدند و نیز به ما مخفی نخواهند و ن؟ و این کتابی است قطعا شکست ناپذیر.
‏۴۲- که هیچگونه باطلی، نه از پیش رو و نه از پشت سر به سراغ آن نمی آید چرا که از سوی خداوند حکیم و شایسته ستایشی نازل شده است.
‏اعوذ باالله من النار و من عضب الصار و من شر الکفار و الغزه لله الواحد القمار غرض سوره: ابتدای سوره در ارتباط با بیزاری و اعلام برائت از مشرکین و قتار و با آنان و نیز قتال با اهل کتاب است و آنگاه به بیان احر ممنافقان می پردازد و مسلمانان را به قتال تحریک می نماید و آنگاه احوال کسانی را که از جنگ تخلف نمایند بیان می کند و همچنین درباره ولایت و دوستی با کفار بحث نموده و آیات راجع به زکات را ذکر می نماید.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x