مقاله طول عمر امام زمان word

مقاله طول عمر امام زمان word

مقاله طول عمر امام زمان word

مقاله-طول-عمر-امام-زمان-wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏طول عمر حضرت مهدی(ع)
‏زیر نظر استاد محترم جناب آقای ‏عبدالرزاق
‏گرد آورنده: یاور پورمحمد


‏ ‏ زمستان ۸۳
‏طول عمر حضرت مهدی (ع)
‏لازمه ی غیبت طولانی حضرت مهدی (ع) برخورداری ایشان از عمر طولانی است. همچنین ‏به انجام رسیدن قیام جهانی آن حضرت ایجاب می کندکه از نیرو و نشاط جوانی بهره مند باشند و از این رو است که روایات بسیاری از این حقیقت یاد کرده اند که مهدی علیه سلام در سن پیران و سیمای جوانان قیام می کند و ما برخی از آنان را پیشتر آوردیم‏ و مواردی را نیز بیان می کنیم:
‏۱- ‏امام سجاد (ع) فرمودند :
‏ در قائم سنتی از نوح پیغمبراست و آن درازی عمر می باشد .
‏۲- ‏حضرت رضا (ع) در بیان علائم مهدی (ع) به هنگام خروج فرمودند :
۲
‏ یک نشانه او این است که‏ در سن پیری رخسار جوانی دارد . تا جائی که بیننده گمان می برد که او چهل ساله یا کمتر است و نشانه دیگرش اینکه تا پایان عمر به سبب مرور زمان پیر و فرسوده نمی گردد .
‏حافظ محمد بن یوسف گنجی شافعی در کتاب البیان ‏فی اخبار صاحب زمان و شیخ جمال الدین دمشقی در کتاب عقد الدررو خاجه کلان قندوزی در کتاب ینابیع المود‏ه‏ ‏از امام حسن مجتبی (ع) روابت کردند که فرمود :
‏چون مهدی بپا خیزد مردم او را انکار می کنند زیرا که بصورت جوانی ‏شاداب به سویشان برگشته در حالی که ‏آ‏نان می پندارند که وی پیرمردی کهنسال است .
‏پس دوام جوانی و عمر طولانی حضرت حجت از ویژگی های عمده او و مایه ی امتیازش از مدعیان و متهمدیان می باشد. و محکی است که اهل دغل را سیه رو می کند.
‏عموم مخالفان شیعه این ویژگی را دستاویز نموده و با انکار آن ما را به باد سرزنش و استهزاء گرفته اند ‏و خلاصه‏ ‏یافته های آنان اینست که کهنسالی و جوان زیستی مهدی منافی با موازین عقلی و قوانین طبیعی و نوامیس آسمانی می باشد‏ ‏و ما اینک به مدد بینش و دانش ، گام به گام گفتارشان را نقد نموده و پاسخ می گوییم تا منصفین چه داوری کنند؟
‏الف)‏منطق عقل:

‏گویند :
‏به شهادت عقل و خرد انسانی ‏، هر موجود حادث مرکب، محکوم به نابودی و فناء می باشد .
‏بنابراین زندگانی ابدی برای هیچ بشری ممکن نخواهد بود . چگونه شما مهدی اسلا‏م‏ را خالد و پاینده می دانید ؟ و برایش عمر جاوید قائلید؟
‏گوئیم :
‏ما هرگز برای مهدی منتقم، خ‏ل‏ود و جاودانگی معتقد نیستیم، بلکه ایشان را مانند دیگر آدمیزادگان، محکوم ‏به مرگ و زوال می دانیم با این تفاوت که وی از عمری دراز و توانی بسیار برخوردار می باشد و بر خردمندان تفاوت فاحش میان پایندگی و دیرزیستی به خوبی پیداست و هرگز ناموس خرد برای جاودانگی . کهنسالی حکم یکسانی ‏ ‏نمی نماید.
‏گویند :
‏عقیده شما در مورد عمر بسیار زیاد مهدی و دوام جوانی او امری خلاف عادت و غیر معمول و بی سابقه می باشد‏ که عقل هر انسان آنرا بعید می شمارد . با دیده اعجاب و شگفتی بدان می نگرد و همین استبعاد شدید برای انکار و یا لااقل تزلزل این اعتقاد کافیست .
‏گوئیم :

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x