IT آموزش عمومی (دانلود رایگان)

IT آموزش عمومی (دانلود رایگان)

IT آموزش عمومی (دانلود رایگان)

it-آموزش-عمومی-(دانلود-رایگان)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ رسانه‌ها و آموزش عمومی ‌فناوری اطلاعات
‏تکیه و تاکید بر آموزش‌های عمومی‌و غیر حضوری در بحث توسعه آموزش فناوری اطلاعات، یکی از با اهمیت‌ترین و تاثیرگذارترین انواع آموزش است.
‏چنین آموزش‌هایی که در واقع یکی از الزامات توسعه دانایی محور است این فرصت را برای افراد جامعه -که به دلایل مختلف فرصت حضور در دوره‌های کلاسیک را ندارند- به وجود می‌آورد تا از اطلاعات و تحولات روز در حوزه فناوری اطلاعات به صورت غیر حضوری آگاهی یابند. از جمله بستر‌های مناسب آموزشی که می‌تواند خارج از محیط کلاس و نظام آموزشی منجر به توسعه علوم فناوری اطلاعات شود، استفاده از انواع رسانه‌های مکتوب و الکترونیکی است که به کاربر امکان می‌دهد به صورت نامحدود از نظر زمانی و مکانی به استفاده از آن بپردازد. در ادامه به بررسی نقش و تاثیرات برخی از این رسانه‌ها بر توسعه آموزش فناوری اطلاعات می‌پردازیم.
‏کتاب
‏بازار کتاب‌های حوزه IT‏ در پنج سال گذشته بسیار مناسب و داغ بوده است. این کتاب‌ها که قریب به اتفاق آنها‌ترجمه هستند بیش از هر گروهی بازار برنامه نویسان و گرافیست‌ها را مورد توجه قرار داده‌اند و به آموزش انواع نرم افزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی و طراحی گرافیکی پرداخته‌اند. اما نکته اینجاست که به علت عجله در فرآیند‌ترجمه، تولید و چاپ این‌گونه کتاب‌ها، بیش‌تر آنها از کیفیت محتوایی خوبی به خصوص پس از‌ ترجمه برخوردار نیستند و نمی‌توانند چنان که باید و شاید تاثیر مثبتی در یادگیری داشته باشند چرا که شخص مترجم به هیچ وجه احاطه فنی بر موضوع نداشته است و به طور کلی در این شاخه نگاه بازاری به این رسانه مفید باعث تخریب و عدم دستیابی به کیفیت مطلوب می‌شود.از سوی دیگر، در این حوزه به دلیل سطوح مختلف مفاهیم علمی، ‌عملا بازار و تقاضای عمومی‌است که نوع و تیراژ کتاب‌ها را تعیین می‌کند، به‌گونه ای که کتاب‌هایی ساده با موضوعات پیش پا افتاده همچون چگونگی کار با پیام رسان یاهو و یا سایت اورکات از فروش بسیار بالایی برخوردار می‌شوند.
‏ رسانه‌ها و آموزش عمومی ‌فناوری اطلاعات
‏تکیه و تاکید بر آموزش‌های عمومی‌و غیر حضوری در بحث توسعه آموزش فناوری اطلاعات، یکی از با اهمیت‌ترین و تاثیرگذارترین انواع آموزش است.
‏چنین آموزش‌هایی که در واقع یکی از الزامات توسعه دانایی محور است این فرصت را برای افراد جامعه -که به دلایل مختلف فرصت حضور در دوره‌های کلاسیک را ندارند- به وجود می‌آورد تا از اطلاعات و تحولات روز در حوزه فناوری اطلاعات به صورت غیر حضوری آگاهی یابند. از جمله بستر‌های مناسب آموزشی که می‌تواند خارج از محیط کلاس و نظام آموزشی منجر به توسعه علوم فناوری اطلاعات شود، استفاده از انواع رسانه‌های مکتوب و الکترونیکی است که به کاربر امکان می‌دهد به صورت نامحدود از نظر زمانی و مکانی به استفاده از آن بپردازد. در ادامه به بررسی نقش و تاثیرات برخی از این رسانه‌ها بر توسعه آموزش فناوری اطلاعات می‌پردازیم.
‏کتاب
‏بازار کتاب‌های حوزه IT‏ در پنج سال گذشته بسیار مناسب و داغ بوده است. این کتاب‌ها که قریب به اتفاق آنها‌ترجمه هستند بیش از هر گروهی بازار برنامه نویسان و گرافیست‌ها را مورد توجه قرار داده‌اند و به آموزش انواع نرم افزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی و طراحی گرافیکی پرداخته‌اند. اما نکته اینجاست که به علت عجله در فرآیند‌ترجمه، تولید و چاپ این‌گونه کتاب‌ها، بیش‌تر آنها از کیفیت محتوایی خوبی به خصوص پس از‌ ترجمه برخوردار نیستند و نمی‌توانند چنان که باید و شاید تاثیر مثبتی در یادگیری داشته باشند چرا که شخص مترجم به هیچ وجه احاطه فنی بر موضوع نداشته است و به طور کلی در این شاخه نگاه بازاری به این رسانه مفید باعث تخریب و عدم دستیابی به کیفیت مطلوب می‌شود.از سوی دیگر، در این حوزه به دلیل سطوح مختلف مفاهیم علمی، ‌عملا بازار و تقاضای عمومی‌است که نوع و تیراژ کتاب‌ها را تعیین می‌کند، به‌گونه ای که کتاب‌هایی ساده با موضوعات پیش پا افتاده همچون چگونگی کار با پیام رسان یاهو و یا سایت اورکات از فروش بسیار بالایی برخوردار می‌شوند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x