کامپیوتر Corel DRAW مقدمه ای بر (دانلود رایگان)

کامپیوتر Corel DRAW مقدمه ای بر (دانلود رایگان)

کامپیوتر Corel DRAW مقدمه ای بر (دانلود رایگان)

کامپیوتر--corel-draw-مقدمه-ای-بر-(دانلود-رایگان)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه :
‏برنامه Corel DRAW‏ از بسته های نرم افزاری بسیار قدرتمند به شمار می آید . این توانایی از محیط طراحی بسیار پیچیده آن ، در ترکیب های مختلف ابزارها و جلوه های برنامه ناشی می شود که تعداد ترکیب های آن ها تقریبا بی نهایت می باشد . Corel DRAW‏ در واقع دایره المعارف برنامه های گرافیکی مبتنی بر بردار به شمار می آید.
‏برنامه Corel DRAW‏ از جمله ابزارهای گرافیکی بسیار حیاتی و غیر قابل مقایسه است که می تواند فایل های هر نوع تصویر گرافیکی را که مورد نیاز باشد ، را ایجاد کند. بسیاری از تصویر ها هنوز برای ایجاد خروجی های چاپی بوجود می آیند.
‏وتص‏ویرهای مبتنی بر بردار در Corel DRAW‏ ویژگی های بسیار قدرتمندی برای ایجاد تصویر ها ارائه می کنند هم چنین این نرم افزار در تبدیل تصویر ها به ۲ قالب بندی معروف سازگار با وب یعنی JPEG , GIF‏ برخوردار می باشد. بنابراین Corel DRAW‏ بهترین برنامه برای کار در هر ۲ جنبه تصویرهای گرافیکی به شمار می آید زیرا هم ابزارهای طراحی منحصر به فرد و هم قابلیت تبدیل تصویرها به قالب بندی های نقشه بیتی مورد نیاز را ارائه کرده است .
‏۱ ـ نوار منو :‏ ‏ش‏ا‏م‏ل یک سری منو است که از طریق آن به قابلیت های Corel DRAW‏ دسترسی داریم .
‏۲ ـ نوار ابزار :‏ شامل یک سری دکمه فرمان است که با استفاده از آنها می توانیم دستوراتی که در منوهای برنامه وجود دارد اجرا کنیم .
‏۳ ـ نوار خصوصیات :‏ خصوصیت مربوط به شی انتخاب شده در صفحه کاری را نشان می دهد.
‏۴ ـ به کل صفحه کاری پنجره ترسیم می گویند و بخشی از پنجره ترسیم صفحه ترسیم نام دارد.
‏۵ ـ دو خط کش در قسمت بالا و چپ وجود دارد که از آنها برای مشاهده اندازه طرح ها و تصاویر استفاده می شود.
‏۶ ـ جعبه ابزار در سمت چپ پنجره ترسیم است که تمامی ابزار لازم برای ایجاد و ویرایش تصویر ها و شی ء ها در این جعبه وجود دارد.
‏۷ ـ ابزار Shape tool‏ برای انتخاب شکل های مختلف و ویرایش آنها مناسب است .
‏۸ ـ ابزار ZOOM‏ برای کوچکتر و بزرگتر کردن تصویر از این ابزار استفاده می کنیم .
‏۹ ـ برای ترسیم خط از ابزار ترسیم خط آزاد استفاده می کنیم روی مثلث کوچک ابزار ترسیم خط آزاد اگر کلیک کنیم منوی آن باز می شود و برای ترسیم خط راست ، ابزار ترسیم منحنی بزیه را انتخاب می کنیم و خط راست را می کشیم ابزار قابل توجه دیگر ابزار رسانه / هنری میباشد که با آن می توان خطر راکه ترسیم می کنیم باشکل مورد نظر پر کنیم .
‏۱۰ ـ برای ترسیم شکل از این ابزار استفاده می کنیم .
‏۱۱ ـ ابزار Rectangle Tool‏ را انتخاب می کنیم تا یک مستطیل رسم کنیم و سپس آن را رنگ آمیزی می کنیم برای تغییر رنگ دور شکل رنگ مورد نظر را انتخاب می کنیم . برای مشاهده خواص مستطیل بر روی آن راست کلیک می کنیم از منوی باز شده گزینه Properties‏ را انتخاب می کنیم . پنجره (object Properties)‏ باز می شود از قابلیت های موجود در این پنرجه و گزینه Corner Roundness‏ می باشد که با فعال کردن آن و با انتخاب درجه دلخواه می توانیم گوشه های شکل را گرد کنیم و سپس آن را رنگ آمیزی می کنیم در صورتی که انتخاب رنگ مورد نظر منصرف شدیم از منوی Object Properties‏ گزینه آخری را انتخاب می کنیم .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x