مقاله مصالح word

مقاله مصالح word

مقاله مصالح word

مقاله-مصالح-wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏مقدمه‏ ‏سیمان از انواع مصالح ساختمانی و گردی است نرم که دارای چسبندگی زیاد بوده و به عنوان یک چسب ساختمانی بکار می‌رود . این ماده مهم که سالانه میلیونها تن از آن در کشور تولید و به مصارف گوناگون می‌رسد در مقابل هوا و همچنین در زیر آب خود را گرفته , استحکام بیشتری پیدا نموده و مدت دوام آن نامحدود است .
‏سیمان بخودی خود مقاومت زیادی در مقابل فشار نداشته , لیکن پس از ترکیب با شن , ماسه و آب و تهیه ملات و بتون , با گذشت زمان مقاومت مورد نظر را ایجاد می‌نماید . به عبارت دیگر سیمانها مواد چسبنده‌ای هستند که قابلیت چسباندن ذرات به یکدیگر و به وجود آوردن جسم یکپارچه از ذرات متشکله را دارند .
‏از نظر علمی سیمان ترکیبی است از اکسید کلسیم (آهک) با سایر اکسیدها نظیر اکسید آلومینیوم , اکسید سیلیسیم و اکسید آهن که میل ترکیب با آب داشته و در مجاورت هوا و در زیر آب به مرور سخت می‌گردد و دارای مقاومت می‌شود . این سخت شدن مثل بستن گل هنگام از دست دادن آب نیست , بلکه واکنشی شیمیایی است که طی آن شکل جدیدی از ماده پدیدار می‌شود و سیمان سخت شده قابلیت نرم شدن مجدد با آب را ندارد .
‏کلمه سیمان اغلب در مفهوم کلی برای توصیف تمامی انواع مواد چسبنده بکار می‌رود , ولی در مفهومی دقیقتر به مواد چسبناکی اطلاق می‌گردد که در ساختمان و بناهای ساخته شده در مهندسی عمران بکار می‌رود .
‏سفت و محکم شدن سیمان در نتیجه هیدراسیون (ترکیب با آب) ایجاد می‌گردد , که ترکیب شیمیایی مخلوط سیمان با آب است و موجب تشکیل بلورهای شبه میکروسکوپی یا ماده شبه ژلاتینی می‌گردد . سیمان ساخت و ساز بخاطر خواص ترکیب با آب خود , که حتی در زیر آب نیز سفت می‌شود , اغلب سیمان هیدرولیکی نامیده می‌شود .
‏لغت “سیمان” از کلمه یونانی caementum‏ مشتق شده است که به معنی تکه تکه کردن سنگ است , یعنی همانگونه که در ملات رومی بکار می‌رفته , و ارتباطی با خود ماده چسبنده ندارد .
‏تاریخچه سیمان
‏انسان از دیرباز سیمان را می‌شناخته و با گذشت زمان بر نقش و اهمیت آن وقوف و آگاهی بیشتر یافته و هر روز کوشیده است , بناها و ساخته‌های خود را مستحکم‌تر از گذشته احداث نماید‏
‏انسانهای اواخر عصر حجر که از طریق شکار کردن و جمع‌آوری مواد غذایی ارتزاق می‌نمودند و در پی غذا در ناحیه وسیعی در حرکت بودند , در پناهگاههای موقت زندگی می‌کردند . وقوع انقلاب کشاورزی که به حدود ۱۰۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد , انگیزه‌ای برای سکونت دائمی و ایجاد ساختمان و خانه برای انسان بود . انسان دیگر بدنبال شکار یا گله‌های خود از جائی به جای دیگر نمی‌رفت , بلکه برای مراقبت از مزارع خود در یک محل می‌ماند . در خاورمیانه آثار و بقایای دهکده‌های کاملی با محل سکونت مدوری بنام تولوی “Tholoi‏” یافت شده که دیوارهای آن از گل رس متراکم ساخته شده است .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x