پاورپوینت ژئو تکنیک و مقاومت مصالح (⭐⭐⭐)

پاورپوینت ژئو تکنیک و مقاومت مصالح (⭐⭐⭐)

پاورپوینت ژئو تکنیک و مقاومت مصالح (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-ژئو-تکنیک-و-مقاومت-مصالح-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۱ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
مطالب این شماره
رفتار مکانیکی خاک ‎ های غیراشباع (سیدمحمد منصورزاده)
کارایی روش رادار نفوذی در کاوش ‎ های صحرایی ژئوتکنیک (علی قنبری)
مدیریت ریسک در سدهای خاکی (علی نورزاد، محمدحسن سبط و محسن روحانی ‎ نژاد)
نمودارهای طراحی روسازی راه ‎ های بدون رویه مسلح شده به ژئوسنتتیک ‎ ها (حسین مؤیدی)
تحلیل عددی برای تعیین اثر سربار نواری بر دیوارهای حائل و ارزیابی روش ‌ های کلاسیک
(محمد ملکی و علی درخشان)
تعیین سطح لغزش بحرانی در ترانشه ‎ های خاکی با استفاده از الگوریتم ژنتیک
(کامران نوبخت وکیلی، میرمحمد سید ‎ هاشمی، علیرضا عاملی)
بررسی عددی رفتار ریزشمع تحت بار محوری استاتیکی (علی ‎ اکبر حشمتی و وحید نصیری)
تعیین مدول عکس ‌ العمل بستر و خصوصیات بار– نشست برای نهشته ‎ های قلوه سنگی حاوی شن با استفاده از آزمایش بارگذاری صفحه ‎ ای (ترجمه: بابک کاظمی)
رفتار مکانیکی خاک ‎ های غیراشباع
چکیده:
در این مقاله رفتار مکانیکی خاک ‎ های غیراشباع (همچون تغییر حجم و مقاومت برشی) مورد مطالعه قرار گرفته است. برای توصیف رفتار مکانیکی هر نوع خاکی، اعم از اشباع و غیراشباع، لازم است که حالت تنش در آن خاک به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد. حالت تنش نیز شامل ترکیبات معینی از متغیرها موسوم به متغیرهای حالت تنش می ‎ باشد. این متغیرها مستقل از خواص فیزیکی خاک بوده و تعداد آنها برای توصیف حالت تنش در خاک، اغلب وابسته به تعداد فازهای تشکیل دهنده خاک می ‌ باشد. در خاک ‎ های اشباع به ‎ دلیل ساختار دو فازی، وجود یک متغیر حالت تنش کافیست تا بتوان به وسیله آن رفتار خاک را مورد مطالعه قرار داد. این متغیر همان تنش مؤثر ترزاقی یعنی می ‎ باشد. اما در خاک ‎ های غیراشباع به ‎ دلیل ساختار سه یا چهار فازی، برای بررسی حالت تنش حداقل احتیاج به دو متغیر می ‎ باشد. به عبارت دیگر نمی ‎ توان با تنها یک متغیر حالت تنش، رفتار این خاک ‎ ها را مورد مطالعه قرار داد. با بررسی هایی که در این زمینه انجام گرفته است، چنین به نظر می ‎ رسد که دو متغیر مکش ماتریک یعنی و تنش نرمال خالص یعنی مناسبترین ترکیب دو تایی برای توصیف حالت تنش در خاک ‎ های غیراشباع می ‎ باشند.
کلمات کلیدی: خاک غیراشباع، متغیر حالت تنش، مکش ماتریک، تنش نرمال خالص.
سیدمحمد منصورزاده، عضو هیئت علمی پژوهشکده حمل و نقل
بازگشت
کارایی روش رادار نفوذی در کاوش ‎ های صحرایی ژئوتکنیک
چکیده:
روش رادار نفوذی یکی از روش ‎ های جدید در کاوش ‎ های صحرایی می ‎ باشد که بر مبنای ارسال امواج الکترومغناطیس و تهیه تصویر از پاسخ امواج ارسالی ابداع شده است. در شرایط کنونی و در سطح بین ‎ المللی از این روش برای شناسایی عوارض مدفون در خاک، سنگ و کاوش ‎ های زیرسطحی استفاده می ‎ شود. با این حال متأسفانه این روش در ایران مورد توجه واقع نشده است. در این مقاله به منظور معرفی این تکنیک به مجامع علمی کشور، مبانی روش مذکور بیان شده و در پی آن به بحث پیرامون قابلیت این تکنیک در مطالعات ژئوتکنیک در پروژه ‎ های مختلف عمرانی پرداخته شده است. بررسی ‎ های انجام شده نشان می ‎ دهد رادار نفوذی قادر است در مطالعه ساختگاه سدها و مسیر تونل ‎ ها، موقعیت نواحی خرد شده سطحی، سطح آب زیرزمینی و مرز لایه ‎ ها استفاده شده و پاره ‎ ای از خصوصیات ژئوتکنیکی پی را تعیین کند. از طرف دیگر در کاوش ‎ های درون شهری از این سیستم می ‎ توان برای شناسایی حفرات احتمالی زیر سطح زمین و همچنین موقعیت عوارض و لوله ‎ های مدفون استفاده نمود. نهایتاً با توجه به اینکه عمق نفوذ امواج از اصلی ‎ ترین محدودیت ‎ های این تکنیک می ‎ باشد، عمق کارایی رادار نفوذی در مصالح مختلف و اثر آب در کاهش نفوذ امواج مورد بحث واقع شده است.
کلمات کلیدی: رادار نفوذی، ژئورادار، کاوش ‎ های صحرایی، ژئوتکنیک، GPR .
علی قنبری، استادیار گروه مهندسی عمران، دانشگاه تربیت معلم
بازگشت
مدیریت ریسک در سدهای خاکی
چکیده:
با توجه به نقش طرح ‌ های توسعه منابع آب، تعیین صحت و ارزیابی عملکرد مورد انتظار از سدها برای تصمیم ‌ گیران اهمیت زیادی دارد. با توجه به تأثیر مدهای خرابی در سدهای خاکی و عدم قطعیت موجود در مهندسی سدسازی و ژئوتکنیک، ضروری است در ابتدا ریسک ‌ ها شناسایی شده سپس با تکنیک ‌ های تحلیل کیفی، موارد اولویت ‌ بندی گردد. در مرحله بعد، مقادیر ریسک ‌ های مهم به صورت کمی مشخص شده تا در نهایت اقداماتی جهت کاهش یا بهبود اثرات آن انجام گیرد. در این مقاله سعی خواهد شد با استفاده از مفاهیم ریسک و نحوه ارتباط آن با سیستم ‌ سازه ‌ های خاکی و تشریح مزایای استفاده از آن، مشاوران و مدیران طرح ‌ ها را به منظور استفاده از فرآیند مدیریت ریسک ترغیب نموده، تا با انجام این فرآیند، به سمت احداث، بهره ‌ برداری و نگهداری ایمن ‌‌ تر همراه با صرف هزینه مناسب ‌ تر اقدام نمود.
کلمات کلیدی: مدیریت ریسک، منابع آب، سدهای خاکی، مدهای خرابی.
علی نورزاد، استادیار دانشگاه صنعت آب و برق
محمدحسن سبط، دانشیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
محسن روحانی ‎ نژاد ، دانشجوی کارشناسی ارشد خاک ‌ وپی ، دانشگاه علم و صنعت ایران
بازگشت

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x