مقاله مصالح word

مقاله مصالح word

مقاله مصالح word

مقاله-مصالح--wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پوکه لیکا
‏امروزه دانه‏‌‏ها‏ى سبک خاک رس منبسط شده در بیش از ۳۰ کشور جهان با نامهاى تجارى گوناگون تولید و عرضه مى شوند. در اروپا و آمریکا این دانه‏‌‏ها‏ را با عناوینى نظیر لایتگ، لیکا، آگلایت و آرژکس مى شناسند. این دانه‏‌‏ها‏ به طور مشابه در ایران با نام لیکا تولید مى شوند.
‏دانه خاک رس منبسط شده سبک Light Expanded Clay Aggregate‏ LECA‏
‏ویژگى‏‌‏ها‏ى این دانه‏‌‏ها‏ باعث شده است تا در طیف وسیعى از کارهاى عمرانى و صنعتى به کار روند. در این نگاشت برخى مسائل اساسى در مورد تولید و مصرف لیکا بررسى مى گردد.‏
‏۱)لیکا چیست؟یکى از روشهاى تهیه دانه‏‌‏ها‏ى سبک استفاده از کوره گردان است. وقتى برخى از انواع رس با دانه‏‌‏ها‏یى به ریزى صفر تا دو میکرون در دماى بالاتر از ۱۰۰۰‏ ‏درجه سانتى گراد در این کوره‏‌‏ها‏ حرارت مى بینند، گازهاى ایجاد شده در داخل آنها منبسط مى شوند و هزاران سلول هواى ریز تشکیل مى دهند. با سرد شدن مصالح، این سلولها باقى مى مانند و سطح آنها سخت مى شود.‏
‏مهم ترین ویژگى‏‌‏ها‏ى لیکا عبارتند از : وزن کم، عایق حرارت، عایق صوت، بازدارنده نفوذ رطوبت، مقاومت در برابر یخ زدگى، تراکم ناپذیرى تحت فشار ثابت و دائمى، فسادناپذیرى، مقاوت در برابر آتش و PH‏ نزدیک به نرمال.‏ ‏ وزن کم این دانه‏‌‏ها‏ و در نتیجه هزینه حمل پائین آن باعث شده است تا از لیکا در پر کردن فضاهاى خالى استفاده شود. در کاربردهاى خاص نظیر زیر سازى ساختمان و تسطیح و شیب بندى بام، خواص عایق حرارتى و دوام لیکا مشخصات فنى مناسبى براى آن فراهم مى کند. در راهسازى نیز از تراکم ناپذیرى لیکا براى کنترل نشست پلاستیک بسترهاى سست استفاده مى شود. همچنین جذب آب مناسب ، تخلخل و دوام لیکا آن را براى کشاورزى بدون خاک مناسب ساخته است. همین خواص باعث شده است تا در تصفیه فاضلابهاى خانگى از فیلترهاى ساخته شده از لیکا استفاده شود.
‏جدول کاربردهاى لیکا بر حسب اندازه دانه‏‌‏ها
‏کاربرد
‏اندازه
‏عایق سازى کف، ‏حذف، عایق سازى پى، پرکننده سبک، تولید بلوک کف، تسطیح بام، زیر سازى ساختمان، ‏زهکشى ابنیه
۱۰-۲۰ mm  ‏لیکاى درشت)بادامى
‏تولید بتن سبک لیکا، تولید بلوک، دال و اجزاى ساختمانى، زیرسازى ‏ساختمان
۳-۱۰ mm ‏لیکاى متوسط)نخودى
‏تولید بلوک، دال و اجزاى ساختمانى تولید بتن سبک، تولید اندود و ملات ‏لیکا
‏ویژگیهاى بتن لیکا
‏خواص لیکا باعث شده است تا بتن سبک لیکا کاربردهاى فراوانى داشته باشد. مهم ترین ویژگى‏‌‏ها‏ى بتن لیکا عبارتند از:وزن کم، سهولت حمل و نقل، بهره ورى بالا هنگام اجرا، سطح مناسب براى اندود کارى، مقاومت و باربرى، عایق حرارت، مقاومت در برابر آتش، عایق صدا ،‏‌‏مقاومت در برابر یخ زدگى، بازدارندگى در برابر نفوذ رطوبت و دوام در برابر مواد آهکى.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x