مقاله در مورد بد حجابی

مقاله در مورد بد حجابی

مقاله در مورد بد حجابی

مقاله-در-مورد-بد-حجابیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۲۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۴
‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ?‏۱
‏ بررسی پدیده ‏بدحجابی
‏(‏۱‏)
‏فص‏ـ‏ل اول:
‏کلی‏ـ‏ات
۴
‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ?‏۳
‏ بررسی پدیده ‏بدحجابی
‏(‏۳‏)
‏بیان مساله
‏بی شک پوشش زن در برابر مرد بیگانه یکی از ضروریات دین اسلام است که نمی توان درباره جنبه ‏اسلامی‏ آن تردیدی به خود راه داد در قرآن کریم و روایات وارده از پیامبر و ائمه معصومین- علیهم السلام- و نیز در کلمات فقها به وجوب حجاب و کیفیت آن تصریح شده است.
‏بنابراین همه ادیان الهی در پاسخ به ندای درونی فطرت حجاب را بر زنان واجب دانسته اند و اسلام که آخرین آیین الهی و بالطبع کاملترین دین است و برای همیشه و همه بشریت، از طرف خداوند عالم نازل شده است لباس را هدیه ای الهی معرفی نموده و وجوب پوشش زنان را با تعدیل و انتظام مناسبی به جامعه بشری ارزانی داشته است از انحرافات و یا افرا‏ط‏ و تفریطهایی که در زمان پیامبران در پوشش زنان وجود داشته است اجتناب نموده و در تشریع قانون، حدی متناسب غرایز انسانی را در نظر گرفته است.
‏حجاب و پوشش اسلامی از جمله مسائلی است که چند سال اخیر در کشور ما بصورت گسترده مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. و عده ای از افراد سئوال می کنند که:
‏منظور از حجاب چیست؟
‏به چه چیزی حجاب اسلامی اطلاق می شود؟
‏چرا ما باید پوششی تحت عنوان چادر داشته باشیم؟
‏چرا ورود زنان در جامعه منوط به حجاب آنها می باشد و…
‏به نظر این افراد حجاب یعنی پوشانیدن بدن به هر طریق که باشد و در هر صورتی که باشد کفایت می‌کند، در صورتیکه در شرع مقدس هر پوششی حجاب محسوب نمی شود بلکه پوششی را حجاب می‌شمرد که حدود آن در شرع مشخص شده است. اگر پوشش بر اساس آن معیار باشد حجاب است وگرنه آن پوشش را نمی توان حجاب شمرد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x