مقاله در مورد پیامبر حج

مقاله در مورد پیامبر حج

مقاله در مورد پیامبر حج

مقاله-در-مورد-پیامبر-حجلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۴۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏در فراق یار
‏این کتاب مرا باز در شور و حال حسرت آلود زیارت خانه خدا و حرم رسول خدا (ص)فرو برد؛ شور و حال ‏«‏اشتیاقی‏»‏ که دیگر امیدی هم به آن نیست. تا به یاد دارم سال‏‌‏های دوران جوانی هرگز دل خود از آتش این ‏«‏اشتیاق‏»‏ رها نیافتیم اما حتی دوران سیله اختناق که هر ر‏وحانی با معرفت و بی‏‌‏معرفتی‏ ‏با رغبت و یا حت یاز سر سیری آسان می‏‌‏توانست در خط حج قرار بگیرد …… و من نمی‏‌‏توانستم! بهتر بگویم: هیچ حمله دار و رئیس کاروانی از تر ساواک و شاه ‏نمی‏‌‏توانست و جرات نمی‏‌‏کرد نام مرا در فهرست حاجی‏‌‏های خود- چه رسد به عنوان روحانی کارو‏ان- بگذ‏رد بله، حتی در آن دوران سخت هم دلم از امید زیارت کعبه و بوسه زدن بر جای پیامبر(ص) در مکه و مدینه، خالی نمانده بود و این امید اگر چه با حج ده روزه سال ۵۸ که به فصل شهید محلاتی قسمتم شد، برآورده گشت، اما آتش آن ‏«‏ شوق‏»‏، ‏«‏سوزنده تر‏»‏ و ‏«‏ مشتعل تر‏»‏ شد. در سال‏‌‏های ریاست جمهوری، چشم امید به پس از آن دوران دوخته بوده؛اما امروزه شور و ‏«‏اشتیاقی‏»‏ بی سکون و امیدی تقریباً‏ ‏فرومرده…… تنها تسلی به خواندن این گونه سفر نامه‏‌‏ها یا شنیدن آنهاست که خود افزایند ‏«‏شوق‏»‏ نیز هست. این کتاب شیرین، موجز، ‏با روح و هوشمندانه نوشته شده است. زیارت قبول (سید علی خامنه‏‌‏ای ۱۰/۱۲/۷۰)
‏لزوم یادگیری مسائل حج
‏مردم باید دنبال این امر باشند که مسئله ی حج را یاد بگیرند، نه این که ما فقط حج برویم و دیگرهر چه شد‏ ‏شد؛‏ ‏نه ، این جا غیر از سایر جاهاست.
‏پیشگیری
‏لازم است حجاج، مسائل حج را…یاد گیرند تا خدای نخواسته، تخلفاتی حاصل نشود که موجب هدر رفتن زحمات آنان گردد.
‏عواقب سهل انگاری
‏…. چه بسا باشد که خدای نخواسته با سهل انگاری، عملتان باطل شود و جبران آن را تا آخر نتوانید بکنید و یا به احرام باقی بمانید.
‏مراتب معنوی حج
‏مراتب معنوی حج …. حاصل نخواهد شد مگر آن که به دستورات عبادی حج به طور صحیح و شایسته و مو به مو عمل شود. مراتب معنوی حج….. سرمایه‏‌‏ی حیات جاودانه است و انسان را به افق توحید و تنزیه، نزدیک می‏‌‏نماید.
‏تجارت و معصیت
‏مبادا این سفر را سفر تجارت قرار بدهید و امور تجاری در این سفر مطرح باشد. اشخاصی که حج می روند هم باید توجه بکنند که خدای نخواسته حجشان مخلوط به معصیت نشود.
‏شما الگو هستید‏
‏شما امروز در این سفر، در بوته امتحان قرار دارید چون نمونه و الگویی از ملت ایران هستید.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x