مقاله در مورد معجزه جاوید

مقاله در مورد معجزه جاوید

مقاله در مورد معجزه جاوید

مقاله-در-مورد-معجزه-جاویدلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ TTTTTT‏ ‏قرآن معجزه ی جاویدان الهی ‏ TTTTTT
‏———————————————————————————————————————–
‏————————————————————————————————————————-
ôôôôôô ‏ ‏قرآن معجزه ی جاویدان الهی ‏ ‏صفحه ی شماره ی :‏ **** ۱‏ ****‏ ôôôôôô
‏فهرست مطالب :
‏ردیف
‏ عنوان
‏ صفحه
‏ ‏۱
‏مقدمه
‏ ‏ ۲
‏ ۲
‏مفهوم معجزه
‏ ۲
‏ ۳
‏آنچه لازم است درباره ی وجوه اعجاز قران بدانیم ‏.
‏ ۴
‏ ۴
‏موادی که به اعجازقرآن اشاره دارند و در این پژوهش بررسی می شوند‏.
‏ ۱۱
‏ ۵
‏ادعای اعجاز در قرآن
‏ ۱۲
‏ ۶
‏مخاطب آیات تحدی کیست ؟
‏ ۱۳
‏ ۷
‏فصاحت و بلاغت قرآن
‏ ۱۵
‏ ۸
‏آیا الفاظ تکراری مانع ازفصاحت و بلاغت قرآن است ؟
‏ ۲۱
‏ ۹
‏جلوه‌های ادبی در قرآن‏ ( داستان )
‏ ۴۱
‏ ۱۰
‏خبرهای غیبی قرآن
‏ ۵۶
‏ ۱۱
‏قرآن و مسئله ی قانون گذاری
‏ ۵۸
‏ ۱۲
‏قاطعیت و مصونیت از اشتباه
‏ ۵۹
‏ ۱۳
‏اتقان و یکنواختی قرآن
‏ ۵۹
‏ ۱۴
‏کتابی عظیم از زبان مردی درس ناخوانده
‏ ۶۰
‏ ۱۵
‏معجزات علمی قرآن
‏ ۶۴
‏ ۱۶
‏نتیجه گیری
‏ ۶۷
‏ TTTTTT‏ ‏قرآن معجزه ی جاویدان الهی ‏ TTTTTT
‏———————————————————————————————————————–
‏————————————————————————————————————————-
ôôôôôô ‏ ‏قرآن معجزه ی جاویدان الهی ‏ ‏صفحه ی شماره ی :‏ **** ۲‏ ****‏ ôôôôôô
‏مقدمه :
‏در اینکه ادیان زیادی وجود دارد شکی نیست . پیروان هر دینی بر ای حقانیت آیینشان دلایلی اظهار می کنند که رسیدگی به همه ی آن ها برای تشخیص حق از باطل کار مشکلی به نظر می رسد ؛ چرا که اثری از معجزات پیامبران آنان تا کنون باقی نمانده است. فقط مسلمانان هستند که مدعی هستند یکی از معجزات پیامبرشان به نام قرآن تا کنون باقی مانده و تحریف نیز نشده است. ‏بنابر این اگر کسی یقین کند این کتاب معجزه است ؛ آن هم معجزه ای که کسی مانند مانند آن را نمی تواند بیاورد تکلیفش روشن است و طبق دستورات آن می تواند عمل کند.
‏مفهوم معجزه :
‏خلیل بن احمد (م ۱۷۰ ق ) صاحب کهن‌ترین کتاب لغت عرب،‌العین، « عجز» را به معنای ضعف و ناتوانی دانسته است . لسان العرب نیز بر همین پایه،‌صورت‌های دیگر ساخته شده از این واژه را توضیح می‌دهد و می نویسد: « عَجَّزَ الرجلُ و عاجَزَ ؛ رفت و به او نرسید» پس استمرا در ناتوانی در معنای این لغت نهفته است و در همین معناست این آیه‌ی شریفه:
‏«  وَ الَّذِینَ سَعَوْا فِی آیَاتِنَا مُعَاجِزِینَ » [حج (۲۲)،‌ (۵۳) ]
‏آنان که عاجزانه در ابطال آیات ما تلاش می‌کنند. [ یا این که در فکر معاجزه هستند و معاجزه به مفهوم کوشش هر یک از دو طرف در عاجز کردن طرف مقابل است]‌
‏إعْجاز به معنای عاجز و ناتوان و درمانده ساختن دیگری است و از همین باب است:
‏« وَ أَنَّا ظَنَنَّا أَنْ لَنْ نُعجِزَاللهَ فِی الأَرْضِ» [ جن‌(۷۲) ، ۱۲]

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x