مقاله در مورد پیامبر از دیدگاه متفکران

مقاله در مورد پیامبر از دیدگاه متفکران

مقاله در مورد پیامبر از دیدگاه متفکران

مقاله-در-مورد-پیامبر-از-دیدگاه-متفکرانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۴
‏ ‏ ‏ ?‏۱
‏ ‏ ‏پیامبر از دیدگاه متفکران معاصر
‏مقدمه
‏پیغمبر اکرم حضرت محمدبن عبدالله(ص) که نبوت به او ‏پایان یافت‏،‏ در سال ۵۷۰ بعد از میلاد متولد شد. در چهل سالگى به نبوت مبعوث گشت; ‏سیزده سال در مکه مردم را به اسلام دعوت کرد و سختى ها و مشکلات فراوان متحمل شد‏،‏ و ‏در این مدت گروهى زبده تربیت کرد و پس از آن به مدینه مهاجرت نمود و آن جا را مرکز ‏قرار داد. ده سال در مدینه آزادانه دعوت و تبلیغ نمود و با سرکشان عرب نبرد کرد و ‏همه را مقهور ساخت. پس از ده سال همه جزیره العرب مسلمان شدند. آیات کریمه قرآن ‏تدریجا در مدت بیست و سه سال بر آن حضرت نازل شد‏،‏ مسلمین شیفتگى عجیبى نسبت به قرآن ‏و هم نسبت به شخصیت رسول اکرم نشان مى دادند. رسول اکرم در سال یازدهم هجرى یعنى‏، ‏یازدهمین سال هجرت از مکه به مدینه‏،‏ که بیست و سومین سال پیامبرى او و شصت و سومین ‏سال از عمرش بود‏،‏ در گذشت‏،‏ در حالى که جامعه اى نوبنیاد و مملو از نشاط روحى و مومن ‏به یک ایدئولوژى سازنده که احساس مسئولیت جهانى مى کرد‏،‏ تإسیس کرده و باقى گذاشته ‏بود.
‏آنچه به این جامعه ى نو بنیاد روح و وحدت و نشاط داده ‏بود‏،‏ دو چیز بود: قرآن کریم که همواره تلاوت مى شد‏ ‏و الهام مى بخشید و دیگر شخصیت ‏عظیم و نافذ رسول اکرم که خاطرها را به خود مشغول و شیفته نگه مى داشت. اکنون
۴
‏ ‏ ‏ ?‏۲
‏ ‏ ‏پیامبر از دیدگاه متفکران معاصر
‏درباره ى شخصیت رسول اکرم اندکى بحث مى کنیم:
‏دوران کودکى
‏هنوز در رحم مادر بود که پدرش در سفر بازرگانى شام در ‏مدینه در گذشت. جدش عبدالمطلب کفالت او را بر عهده گرفت. از کودکى آثار عظمت و فوق ‏العادگى از چهره و رفتار و گفتارش پیدا بود. عبدالمطلب به فراست دریافته بود نوه اش ‏آینده اى درخشان دارد.
‏هشت ساله بود که جدش عبدالمطلب درگذشت و طبق وصیت او‏، ‏ابوطالب عموى بزرگش عهده دار کفالت او شد. ابوطالب نیز از رفتار عجیب این کودک که ‏با سایر کودکان شباهت نداشت‏،‏ در شگفت مى ماند.
‏هرگز دیده نشد مانند کودکان همسالش نسبت به غذا حرص و ‏علاقه نشان بدهد‏،‏ به غذاى اندک اکتفا مى کرد و از زیاده روى امتناع مى ورزید.(۱) بر ‏خلاف کودکان همسالش و برخلاف عادت و تربیت آن روز‏،‏ موهاى خویش را مرتب مى کرد و سر ‏و صورت خود را تمیز نگه مى داشت .
‏ابوطالب روزى از او خواست که در حضور او جامه هایش را ‏بکند و به بستر رود‏،‏ او این دستور را با کراهت تلقى کرد و چون نمى خواست از دستور ‏عموى خویش تمرد کند

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x