تحقیق تاثیر بیو تکنولوژی در مدیریت تلفیقی آفات ۰۴۸۶ (قابل ویرایش)

تحقیق تاثیر بیو تکنولوژی در مدیریت تلفیقی آفات ۰۴۸۶ (قابل ویرایش)

تحقیق تاثیر بیو تکنولوژی در مدیریت تلفیقی آفات ۰۴۸۶ (قابل ویرایش)

تحقیق-تاثیر-بیو-تکنولوژی-در-مدیریت-تلفیقی-آفات-0486-(قابل-ویرایش)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تاثیر بیو تکنولوژی در مدیریت تلفیقی آفات در کشورهای توسعه یافته
‏مقدمه :
‏اگر چه در سال ۱۹۶۰ تحولی سبز با باروری زراعتی بهبود یافته است ، امروزه تخمین زده شده است که ‏میلیونها نفر در مقر مطلق بسر می برند و از گرسنگی زیاد رنج می برند . هفتاد درصد این اشخاص کشاورزان هستند (مردها ، زنها و بچه ها) کسانی که زندگی کشاورزی دارند با طرحهای کوچک و خاک های نا مر غوب ، این موقعیت ها اساساً قرار گرفته اند در محیط های گرمسیر که مهیا کردن خشکی ، طغیان سیل ، و طوفان و گرد غبار را افزایش می دهد . (طبق نظریه Doyl and parsley‏ در سال ۱۹۹۹ ) حاصل محصول در این نواحی بسیار کساد می باشد و آفت های واگیر دار و علف های هرز اغلب محصولات را نابود می کنند . از جمله مشکلاتی که در این ناحیه ها شایع شده است .
‏استفاده از حشره کش ها ، قارچ کش ها می باشد که باعث افزایش محصول و منجر به آلودگی خاک ها و منابع آبی می شود بدین گونه برای آینده کشاورزی تهدید کننده می باشد . طبق گفته ی (persleyand lantin‏ ‏در سال ۲۰۰۲‏)‏ ‏: افزایش فراورده های محصولات برای بسیاری از کشورهای توسعه یافته بصورت رقابت شده است . با در نظر گرفتن اینکه زیست شناسی و اطلا عات تکنولوژی که به سلامت و خوب شدن سبک های حیات توسعه ی کشور ها بهبودی می بخشد . اطلاعات زیادی در دسترس محققان زیست شناسی در اینترنت ، وبسایت های (جدول ۴_۱) ‏مورد بحث قرار گرفته اند . در این فصل ، ما تلاش کرده ایم برای فراهم کردن برای پایداری زیست شناسان جدید برای آزار و آسیب مدیریتی ، ما تقریباً به آزمایش مطالعات خاص که درگیر کننده توسعه بخش و تجاری کردن طرحها که به پایدار شدن آفت ها منجر می شود . مصلحت اندیشان بحث های مؤثری در دسترس زیست شناسان جدید قرار داده اند که ، مقاومت ‏آسیب های مدیریتی ، عمومی قطع ارتباط دهنده های اختصاصی و آینده زیست شناسان
‏ که در IPM‏ در عرصه جهانی مورد بحث قرار گرفته مؤثر واقع شده است .
‏کاربرد های زیست شناسی در IPM‏ (مدیریت تلفیقه ی آفات) :
‏پیشرفت تکنولوژی بکار برده شده در بیو تکنو لوژی ، اغلب پر هزینه و زمان زیادی صرف می کند . آن تقریباً ۱۰ سال یا بیشتر از میلیونها دلار که در ابتدا به باز شناسی ژن نو به صورت‏ ‏تجاری و بازرگا‏ ‏نی در آمده است . هزینه ها بالا برده شده اند بدلیل نیاز های عمده اجتماعی و حفاظت اطلاعات در فراورده های بیو تکنولوژی قبل از پذیرفته شدن و رها شدنشنان . قطع خصوصی کردن یک بازیگر برتر در تجاری کردن ، ارزیابی کردن ، بزودی در طرح های تجاریشان ، مقدار وارزش بازار و تجارت است .
‏اگر فراهم کردن برگرداندن سرمایه گذاری های ساخته شده کافی نیست ، فراورده ها توسعه نیافته اند . در کشور های صنعتی ، وجود دارد یک اهمیت افزایش دهنده که به کاهش اعتماد در استفاده از حشره کش های مرسوم استفاده کردن BBTs‏ مانند کنترل بیولوژیکی ، کنترل میکروبی ، اصلاح کننده ، سلوک آفتی شیمیایی ، بکارگیری ژنتیک جمعیت آفت ها ، مصونیت گیاهان ، پرورش دهنده گیاه و افزایش مقاومت آفت ها . اداره ی کنترل تشخیص تکنولوژی (۱۹۹۵) مطالعه آزمایش متداول و نقش بالقوه BBTs‏ برای کنترل آفت کامل شده است.
‏نکته های جالب: ‏
‏اهمیت سرمایه گذاری در محدود ی BBTs‏ ‏بوسیله ی دولت فدرال us‏ (در محلی که بین us‏ ۱۵۰ میلیون دلار و us‏ ۲۰۰ میلیون دلار در سال).
‏استفاده عمده از BBTs‏ در آفت های حشره ، زمین های قابل کشت زراعتی ، جنگلداری و محیط های آبزی می باشد . کمترین استفاده در علف هرز در زراعت می باشد ، همواره با وجود اینکه تخمین زده شده که %۵۷ هزینه های شیمی حشره کش ها می باشد .
BBTs‏ مورد قبول قرار گرفته می شوند وقتی که حشره کش های مرسوم در دسترس نیستند ، قابل قبول نیستند در محل های حساس محیطی ، یا در جا‏ ‏های مرسوم از نظر اقتصادی میسر نمی باشد بدلیل هزینه های بالای در ارتباط با ارزش منابع .
‏آگاهی افزایش یافته شده درباره ی آفت ها و سیستم های اکولوژیکی ، انتقال از مراحل متداول حشره کش با استفاده از BBTs‏ ستریع خواهد یافت .
NRC‏ که در تهیه خبر دولت US‏ اخیراً کار تعیین کردن آینده ی کنترل عوامل بیوتکنولوژی برای استفاده از زراعت بود . NRC‏ سوالهایی را مانند : چرا ما به روش های کنترل آفت نو در محصول و سیستم های تولیدات جنگل نیاز داریم ؟ ‏چه چیزی را ما می توانیم به طور واقعی از سرمایه گذاری در این تکنولوژی نو انتظار داشته باشیم ؟ ما چگونه توسعه می دهیم تأثیر و کنترل سیستم های افت سود بخش تقویت کننده در اکولوژی فر آیندهای کنترل ؟ چگونه ما باید ارگانیسم های کنترل بیو تکنولوژی و فرآورده ها را سر پرستی و به صورت تجارتی در آوریم ؟‏ توافق های نائل شده اشاره دارند به امنیت ، سود بخشی و پایداری در مدیریت آفت پی آمد راه حلی برای موفقیت ها در این ناحیه شده است . بیو تکنولوژی وابسته به کار های مهم اکولوژیکی مبنی ب‏ر مدیریت آفت شامل : استفاده ی تر‏ار ی‏خته محصول برای حشره و مقاومت بیماری ، نشانه های مولکولی برای مقاومت انگل داری پرورش گیاه ، ابزارهای تشخیص و استفاده مرسوم از عوامل کنترل بیولوژیکی نو . بدلیل آنکه به هنگام برای رسیدگی کردن به کشورهای توسعه یافته ، پتانسیل مفید این تکنولوژی های جدید برای دربر گیری برنامه های مدیریت تلفیقیه آفات می باشد .
‏پرسلی (۱۹۹۶) یک کتاب خوب در نقش بیو تکنو لوژی می تواند مؤثر باشد در‏ IPM‏ .
‏گیاهان ترار ی‏خته با حشره و مقومت بیماری با تکیه بر استفاده از BT‏ گیاهان ترنسژنتیک
‏توانایی در برندن و متصل شدن DNA‏ برای خلق ملکول جدید (transgene‏) و وارد کردن این ترنسژن در پرورش گیاه حاصل شده بنیاد بیشترین محصول ، انقلابی در پیشرفت تکنولوژی در قرن بیستم بوجود آمده است . اکثریت ترار پخته محصول بدین گونه که دور از تجاری شدن طراحی شده بودند و به پشتیبانی در حفاظت از محصول و مقابله با حشرات ، بیماری ها و علف های هرز می باشد . قیمت رایج بازار تجارت در محصولات ترار پخته ای در حدود ‏۳ بیلیون دلار us‏ و تا۸ بیلیون دار us‏ افزایش یافته در سال ۲۰۰۵ تخمین زده شده است و ۲۵ بیلیون دلار us‏ بوسیله ۲۰۱۰ (استراش ۱۹۹۹، جیمز ۱۹۹۹) . در میان بیماریهای گونا‏گون و آفت مقاوم و محصولات ترار ی‏خته ای رها شده برای زراعت ، حشره مقاوم محصولات ، بسیاری از کشورها به طور عمومی پذیرفته اند .
‏بیشترین گسترش روش حشره مقاوم محصولات ترنسژنتیکی امروزه : بلال (تقریباً منسوب شده به ذرت) و پنبه می باشد . طبق نظریه جیمز در سال (۲۰۰۰) ،در سر تا سر جهان ۲۰۰۰ ، ذرت Bt‏ روییده شده در ۸/۶ میلیون ، بعلاوه ه ۴/۱ میلیون کاشته شده پایداری علف کش /BT‏ ذرت می باشد و Bt‏ پنبه روئیده شده در حدود ۵/۱ میلیون و به طور افزوده شده حدود ۷/۱ میلیون روییده شده ، BT‏/ حشره کش مقاوم پنبه . BT‏ اواع سیب زمینی های رشد کرده کمتر از ۱/۰ بوده است . قبل از اینکه BT‏ پنبه مورد قبول واقع شود ، سودهای اقتصادی قابل توجهی در مقیاس کمی از کشاورزان در جنوب آفریقا موجب شده است . (۲۰۰۲ Gregory‏ )‏ ‏.
‏کشور چین به عنوان اولین کش‏ور در تجاری در آمدن گیاهان تراری‏خته در اوایل سال ۱۹۹۰ با مقدمه ای از پایداری ویروسهای تنباکو و اخیراً پایداری ویروس های گوجه فرنگی در سال ۱۹۹۵ و usa‏ EPA‏ تصویبات انجام شده اولین ثبت

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x