تحقیق تاثیر رسانه ها بر روابط خانوادگی (قابل ویرایش)

تحقیق تاثیر رسانه ها بر روابط خانوادگی (قابل ویرایش)

تحقیق تاثیر رسانه ها بر روابط خانوادگی (قابل ویرایش)

تحقیق-تاثیر-رسانه-ها-بر-روابط-خانوادگی-(قابل-ویرایش)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏رسانه ها ‏و مطبوعات ‏ و نقش آنها در اجتماع
‏گوناگون‏ی‏ مطبوعات و گسترش انتشار نشر‏ی‏ات متنوع و متفاوت و به طور کل‏ی‏ جا‏ی‏گاه شا‏ی‏ستهء رسانه ها در تنو‏ی‏ر افکار و ا‏ی‏جاد فضا‏ی‏ مناسب برا‏ی‏ گفت و گو و برخورد سالم و سازندهء نظرات و همچن‏ی‏ن اهم‏ی‏ت‏ی‏ که رسانه ها‏ی‏ گروه‏ی‏ در ارتقاء سطح آگاه‏ی‏ و تعال‏ی‏ فرهنگ و دانش عموم‏ی‏ دارند، ب‏ی‏ گُمان ‏ی‏ک‏ی‏ از مهمتر‏ی‏ن عوامل توسعهء فرهنگ‏ی‏ و از نشانه ها‏ی‏ پو‏ی‏ا‏یی‏ و تحرک هر جامعه است. بد‏ی‏ه‏ی‏ است که توسعهء فرهنگ‏ی‏ ‏–‏ به معنا‏ی‏ گستردهء آن که در برگ‏ی‏رندهء گشا‏ی‏ش و گسترش گفت و گو ها‏ی‏ فلسف‏ی‏ و فرهنگ‏ی‏ و ادب‏ی‏ و هنر‏ی‏ است ‏–‏ نه تنها عامل اصل‏ی‏ رشد خودآگاه‏ی‏ جمع‏ی‏، بلکه زم‏ی‏نه ساز توسعهء س‏ی‏اس‏ی‏ و اقتصاد‏ی‏ و پ‏ی‏شرفت علوم و در واقع نخست‏ی‏ن پ‏ی‏ش شرط حل بن‏ی‏اد‏ی‏ مسا‏ی‏ل و رفع مشکلات فراگ‏ی‏ر جامعه است. البته ا‏ی‏ن همه زمان‏ی‏ م‏ی‏سر و محقق م‏ی‏ گردد که از ‏ی‏ک سو صاحبان قدرت و دولت، با قانون گرا‏یی
‏ و قانون گذار‏ی‏ و سعه صدر به رسانه ها‏ی‏ گوناگون و نقش آنان در جامعه بنگرند و به و‏ی‏ژه، رسانه ها‏ی‏ گروه‏ی‏ را به عنوان رکن‏ی‏ اساس‏ی‏ در جامعه باور کنند و به رسم‏ی‏ت بشناسند. از سو‏ی‏ د‏ی‏گر اما ارباب جرا‏ی‏د و اهال‏ی‏ قلم ن‏ی‏ز با‏ی‏د که به رسالت فرهنگ‏ی‏ و مسئول‏ی‏ت خود در اطلاع رسان‏ی‏ درست و ترو‏ی‏ج تفاهم و تبل‏ی‏غ و تقو‏ی‏ت حس همبستگ‏ی‏ مل‏ی‏ و همز‏ی‏ست‏ی‏ مسالمت آم‏ی‏ز آگاه باشند و جداً از ‏هتک‏ حرمت اشخاص و دروغ پرداز‏ی‏ و شا‏ی‏عه پراکن‏ی‏، و از همه مهمتر، از تبل‏ی‏غ خشونت بپره‏ی‏زند و در جهت تثبیت پایه های نظام اسلامی و حکومت مردمی و دولت خدمتگذار تلاش نمایند .
‏ا‏ی‏ن هشدار ب‏ی‏ شک در وهلهء اول متوجه رسانه ها‏ی‏ تصو‏ی‏ر‏ی‏ فراگ‏ی‏ر (صدا و س‏ی‏ما و س‏ی‏نما) و روزنامه ها و نشر‏ی‏ه ها‏ی‏ سرتاسر‏ی‏ و با نفوذ است که تأث‏ی‏ر آن‏ی‏ و گستردهء خبرها و گزارش ها و تجز‏ی‏ه و تحل‏ی‏ل ها و پ‏ی‏ام ها‏ی‏ آنان قابل کتمان ن‏ی‏ست؛ تأث‏ی‏ر‏ی‏ که بنا بر احساس مسئول‏ی‏ت، م‏ی‏ تواند سودمند و سازنده باشد و در صورت ب‏ی‏ مسئول‏ی‏ت‏ی‏ گردانندگان آن، لاجرم مضّر و مخرّب خواهد بود.
‏یکی از کارکردهای اساسی رسانه ها اطلاع رسانی از وقایع است که در محیط اجتماعی واقع می شود. پیشرفت بهت انگیز وسائل ارتباط جمعی درقرن حاضر جهان را به دهکده کوچکی تبدیل کرده است که انسان ها امکان اطلاع یابی از همه وقایع و حوادث جهان را به طور سریع و جامع دارند. در عصر ارتباطات هیچ حادثه ای هر چند در دورترین مناطق جهانی باشد- منحصر به یک منطقه جغرافیایی نیست و از این رو سه ویژگی ، فرا زمانی، فرا مکانی و سرعت فوق العاده از خصیصه های وسائل ارتباط جمعی است. امروزه تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان ها در رسانه ها رسوخ کرده و از خصوصی ترین رفتار انسان ها تا بزرگترین تغییرات نهادهای اجتماعی وساختارهای فرهنگی و سیاسی از طریق رسانه ها ارائه می شود.
‏- ‏رسانه های جمعی اعم از روزنامه ها، مجلات، رادیو و تلویزیون، گاه از انحرافات اجتماعی، نظیر تجاوز، خشونت، قتل و…پرده برمی دارند و با اطلاع رسانی به موقع و مناسب برای اعضای جامعه، در پیشگیری از انحرافات اجتماعی نقش مؤثری ایفا می کنند.
‏- وسائل ارتباط جمعی می توانند با بهره گیری از شگردهای تبلیغی و آفرینش های هنری، نفرت و زشتی تزلزل باورها و ارزش های ملی و دینی را به مخاطبان خود القا کنند. بر این اساس، یکی از وظایف و کارکردهای مهم رسانه ها ، آگاه سازی و اطلاع رسانی عمومی است.
‏- ‏کارگزاران رسانه های جمعی می بایست با حساسیت ویژه ای، از ارزش های عام و هنجارهای نهادینه شده اجتماعی پاسداری نمایند و برای تحقق عینی آن با سیر نهادهای فرهنگی هماهنگی کرده و تمام امکانات را برای حفظ کرامت انسانی بکار گیرند
‏.
‏طبیعی است، هر گاه که ارزش ها و باورهای جامعه مصون بماند، وفاق و همبستگی اجتماعی بیشتر تضمین خواهد شد، زیرا ارزش ها و باورها از مهم ترین عوامل همبستگی اجتماعی کنش گران اجتماعی محسوب می شوند و چنانچه هر روز، به بهانه ای خاص یکی از ارزش های عام به طور بی رحمانه از سوی خرده فرهنگ های کجرو مورد هجوم قرار گیرد، بنیان های وفاق و همبستگی اجتماعی تضعیف شده و جامعه تا هنگامه شکل گیری هنجارها و ارزش های نوین، آسیب های فراوانی خواهد دید.
‏- ‏وسائل ارتباط جمعی می بایست با ارائه فوائد و منافع قانون، روحیه قانون گرایی را ترویج نمایند و نشان دهند که به عنوان ایدئولوژی توجیه گرا برای عملکرد قدرتمندان و حاکمان عمل نمی کنند، بلکه تذکرات قانونی را به عنوان مبنای نظم اجتماعی مطرح می نمایند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x