تحقیق تاثیر امواج بر گیاهان (قابل ویرایش)

تحقیق تاثیر امواج بر گیاهان (قابل ویرایش)

تحقیق تاثیر امواج بر گیاهان (قابل ویرایش)

تحقیق-تاثیر-امواج-بر-گیاهان-(قابل-ویرایش)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

۱
‏فهرست مطالب
تبدیل الگوهای کاری سلول‌های زنده گیاهان به نت موسیقی ۲
انرژى گرفتن از گیاهان ۵
تبدیل الگوهاى کارى سلول‌هاى زنده گیاهان به نت موسیقى ۵
گیاهان به کاوش قلمرو خود می پردازند: ۸
گیاهان از خود دفاع می کنند : ۹
گیاهان استدلال می کنند : ۹
گیاهان حساس هستند : ۱۰
آیا گیاهان می شنوند؟ ۱۱
نتایج عجیب آزمایش تأثیر تلفن همراه بر گوجه‌فرنگی ۱۲
تأثیر مستقیم موسیقی بر روی گیاهان: ۱۵
منابع: ۱۶
‏تاثیر امواج بر گیاهان
‏تبدیل‏ ‏الگوهای‏ ‏کاری‏ ‏سلول‌های‏ ‏زنده‏ ‏گیاهان‏ ‏به‏ ‏نت‏ ‏موسیقی
‏از‏ ‏زمان‌هاى‏ ‏بسیار‏ ‏قدیم،‏ ‏پزشکان‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏حقیقت‏ ‏آشنا‏ ‏بودند‏ ‏که‏ ‏صداى‏ ‏موسیقى‏ ‏در‏ ‏شفاى‏ ‏پاره‌اى‏ ‏امراض‏ ‏به‌خصوص‏ ‏بیمارى‌هاى‏ ‏روانى‏ ‏اعجاز‏ ‏مى‌کند‏. ‏رشد‏ ‏گیاهان‏ ‏را‏ ‏سرعت‏ ‏مى‌بخشد‏ ‏و‏ ‏در‏
۲
‏حیوانات‏ ‏و‏ ‏انسان‌هائى‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏معرض‏ ‏انواع‏ ‏صداها‏ ‏قرار‏ ‏مى‌گیرند‏ ‏و‏ ‏تغییرات‏ ‏و‏ ‏تحولات‏ ‏کاملاً‏ ‏محسوسى‏ ‏پدید‏ ‏مى‌آورد‏ ‏و‏ ‏اینک‏ ‏براساس‏ ‏دانش‏ ‏جدید،‏ ‏همه‏ ‏این‏ ‏پدیده‌ها‏ ‏نشانگر‏ ‏آن‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏امواج‏ ‏صدا‏ ‏حامل‏ ‏نوعى‏ ‏انرژى‏ ‏هستند‏ ‏که‏ ‏عمیقاً‏ ‏بر‏ ‏روى‏ ‏سلول‌ها‏ ‏اثر‏ ‏مثبت‏ ‏یا‏ ‏منفی،‏ ‏باقى‏ ‏مى‌گذارند‏. ‏در‏ ‏مصر‏ ‏قدیم،‏ ‏صدا‏ ‏به‌عنوان‏ ‏یکى‏ ‏از‏ ‏ابزارهاى‏ ‏اصلى‏ ‏براى‏ ‏درمان‏ ‏پاره‌اى‏ ‏بیمارى‌هاى‏ ‏به‌کار‏ ‏مى‌رفت‏. ‏یونانیان،‏ ‏ایرانیان،‏ ‏هندى‌ها،‏ ‏سرخ‌پوستان‏ ‏آمریکا‏ ‏و‏ ‏بسیارى‏ ‏از‏ ‏قبایل‏ ‏بدوى‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏سیستم‏ ‏معالجه‏ ‏سود‏ ‏مى‌گرفتند‏. ‏فیثاغورث‏ ‏حکیم‏ ‏یونانی،‏ ‏در‏ ‏آموزش‌هاى‏ ‏خود،‏ ‏از‏ ‏صدا‏ ‏به‌عنوان‏ ‏یک‏ ‏نیروى‏ ‏خلاق‏ ‏نام‏ ‏مى‌برد‏ ‏که‏ ‏ارتعاشات‏ ‏آن‏ ‏هم‏ ‏جنبه‏ ‏مادى‏ ‏و‏ ‏فیزیکى‏ ‏و‏ ‏هم‏ ‏اثرات‏ ‏معنوى‏ ‏دارد‏. ‏او‏ ‏مدعى‏ ‏بود‏ ‏که‏ ‏این‏ ‏علم‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏انجمن‌هاى‏ ‏سرى‏ ‏مصر‏ ‏فرا‏ ‏گرفته‏ ‏است‏. ‏بنابراین‏ ‏مقدمه،‏ ‏اگر‏ ‏در‏ ‏مصر‏ ‏قدیم‏ ‏به‏ ‏خواص‏ ‏و‏ ‏آثار‏ ‏مرتبط‏ ‏بر‏ ‏صدا‏ ‏تا‏ ‏این‏ ‏حد‏ ‏آشنائى‏ ‏داشتند‏ ‏کاملاً‏ ‏منطقى‏ ‏به‌نظر‏ ‏مى‌رسد‏ ‏که‏ ‏جنبه‌هاى‏ ‏آکوستیک‏ ‏معمارى‏ (‏بخشى‏ ‏از‏ ‏علم‏ ‏فیزیک‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏مطالعه‏ ‏اصوات‏ ‏و‏ ‏امواج‏ ‏صوتى‏ ‏مى‌پردازد،‏ ‏امکانات‏ ‏یک‏ ‏مکان‏ ‏از‏ ‏نظر‏ ‏پخش‏ ‏امواج‏ ‏صوتى‏ ‏را‏ ‏آکوستیک‏ ‏مى‌گویند‏.) ‏را‏ ‏در‏ ‏ساختمان‏ ‏هرم‏ ‏رعایت‏ ‏کرده‏ ‏باشند‏ ‏و‏ ‏حقایق‏ ‏مشهود‏ ‏نیز‏ ‏این‏ ‏گمان‏ ‏را‏ ‏تأیید‏ ‏مى‌نماید.
‏در‏ ‏تمدن‏ ‏و‏ ‏فرهنگ‏ ‏ملل‏ ‏قدیم‏ ‏به‌خصوص‏ ‏در‏ ‏افسانه‌هاى‏ ‏ملت‏ ‏چین،‏ ‏مکرر‏ ‏از‏ ‏نوعى‏ ”‏نداسنگ‏“‏ ‏یاد‏ ‏مى‌شود‏. ‏این‏ ‏سنگ‌ها‏ ‏از‏ ‏نوع‏ ‏یشم‏ ‏بوده‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏هنگام‏ ‏برخورد‏ ‏دو‏ ‏قطعه‏ ‏از‏ ‏آنها،‏ ‏آوائى‏ ‏خوش‏ ‏شبیه‏ ‏به‏ ‏آهنگ‏ ‏موسیقى‏ ‏شنیده‏ ‏مى‌شود‏. ‏چینى‌ها‏ ‏این‏ ‏طنین‏ ‏را‏ ‏صدائى‏ ‏آسمانى‏ ‏و‏ ‏نداى‏ ‏بزرگ‏ ‏طبیعت‏ ‏مى‌نامیدند‏. ‏همچنانکه‏ ‏صوفیان،‏ ‏لفظ‏ ”‏هو‏“‏ ‏را‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏معناى‏ ‏حق‏ ‏یا‏ ”‏الله‏“‏ ‏به‌کار‏ ‏مى‌برند،‏ ‏کلمه‌اى‏ ‏پرطنین‏ ‏و‏ ‏مقدس‏ ‏مى‌شمارند.
۳
‏یکى‏ ‏از‏ ‏جالب‌ترین‏ ‏تجربیات‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏تأیید‏ ‏صدا‏ ‏به‌وسیله‏ ‏خانم‏ ”‏دوروتى‏ ‏رتالاک‏“‏ ‏همسر‏ ‏یک‏ ‏موسیقیدان‏ ‏به‏ ‏عمل‏ ‏آمده‏ ‏است‏. ‏وى‏ ‏به‏ ‏اتفاق‏ ”‏فرانسیس‏ ‏برومن‏“‏ ‏استاد‏ ‏رشته‏ ‏زیست‌شناسى‏ ‏دانشگاه‏ ‏آمریکا،‏ ‏چند‏ ‏نمونه‏ ‏گیاه‏ ‏را‏ ‏براى‏ ‏انجام‏ ‏مطالعات‏ ‏خود‏ ‏انتخاب‏ ‏کردند‏. ‏یک‏ ‏نمونه‏ ‏از‏ ‏گیاهان‏ ‏در‏ ‏مقابل‏ ‏بلندگوئى‏ ‏که‏ ‏صدا‏ ‏تند‏ ‏موسیقى‏ ”‏راک‏“‏ ‏از‏ ‏آن‏ ‏پخش‏ ‏مى‌شد‏ ‏و‏ ‏نمونه‌هاى‏ ‏مشابه‏ ‏دیگر‏ ‏در‏ ‏مقابل‏ ‏موسیقى‏ ‏ملایم‏ ‏کلاسیک‏ ‏قرار‏ ‏داده‏ ‏شد‏ ‏و‏ ‏غرض‏ ‏این‏ ‏بود‏ ‏که‏ ‏رشد‏ ‏آن‏ ‏گیاهان،‏ ‏با‏ ‏نمونه‌هاى‏ ‏مشابهى‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏فضاى‏ ‏ساکت‏ ‏نگاهدارى‏ ‏مى‌شد‏ ‏مقایسه‏ ‏شود‏. ‏نتیجه‏ ‏آزمایش‏ ‏نشان‏ ‏داد‏ ‏که‏ ‏گیاهان‏ ‏دسته‏ ‏اول‏ ‏سعى‏ ‏داشتند‏ ‏تا‏ ‏آنجا‏ ‏که‏ ‏ممکن‏ ‏است‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏منبع‏ ‏صدا‏ ‏دور‏ ‏کنند‏ ‏تا‏ ‏آنجا‏ ‏که‏ ‏زاویه‏ ‏انجراف‏ ‏و‏ ‏خمش‏ ‏گیاه‏ ‏تا‏ ‏۸۰‏ ‏درجه‏ ‏رسید،‏ ‏ساقه‌ها‏ ‏باریک‏ ‏و‏ ‏شکننده‏ ‏شد‏ ‏و‏ ‏چندى‏ ‏بعد‏ ‏بعضى‏ ‏از‏ ‏آنها‏ ‏به‏ ‏کلى‏ ‏خشکید‏. ‏در‏ ‏حالى‌که‏ ‏در‏ ‏گیاهان‏ ‏دسته‏ ‏دوم‏ ‏عکس‏ ‏این‏ ‏حالت‏ ‏مشاهده‏ ‏شد،‏ ‏ساقه‌ها‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏بلندگو‏ ‏نزدیک‏ ‏ساخته‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏دور‏ ‏آن‏ ‏پیچیدند‏ ‏ریشه‌ها‏ ‏قوت‏ ‏گرفت،‏ ‏شکوفه‌ها‏ ‏زودتر‏ ‏از‏ ‏موعد‏ ‏شکفتند‏ ‏و‏ ‏گیاه‏ ‏درشت‏ ‏و‏ ‏استوار‏ ‏گردید.
‏بعدها‏ ”‏دکتر‏ ‏دیل‏ ‏کوچمن‏“‏ ‏استاد‏ ‏علوم‏ ‏باغبانى‏ ‏و‏ ‏گیاه‌شناسى‏ ‏ایستگاه‏ ‏کشاورزى‏ ‏تجربی،‏ ‏تجربیات‏ ‏خانم‏ ”‏دوروتى‏ ‏رتالاک‏“‏ ‏را‏ ‏با‏ ‏نمونه‌ها‏ ‏و‏ ‏امکانات‏ ‏بیشترى‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏اختیار‏ ‏داشت‏ ‏دنبال‏ ‏نمود‏ ‏و‏ ‏نتایج‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏قرار‏ ‏زیر‏ ‏بیان‏ ‏نمود:
‏۱. ‏در‏ ‏صورتى‌که‏ ‏گیاه‏ ‏با‏ ‏موسیقى‏ ‏مطبوع‏ ‏خود‏ ‏تغذیه‏ ‏شود،‏ ‏در‏ ‏یک‏ ‏سوم‏ ‏زمان‏ ‏طبیعى‏ ‏لازم،‏ ‏شکفته‏ ‏مى‌شود‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏ثمر‏ ‏مى‌رسد.
‏۲. ‏چنانچه‏ ‏شدت‏ ‏و‏ ‏ارتفاع‏ ‏صوت‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏زمان‏ ”‏تغذیه‏ ‏صوتى‏ ‏گیاه‏“‏ ‏بیش‏ ‏از‏ ‏حد‏ ‏لازم‏ ‏باشد،‏ ‏در‏ ‏این‌صورت‏ ‏واکنش‏ ‏منفى‏ ‏نشان‏ ‏مى‌دهد‏ ‏و‏ ‏نتیجه‏ ‏معکوس‏ ‏مى‌شود.
۴
‏۳. ‏انواع‏ ‏آلات‏ ‏موسیقى‏ ‏بر‏ ‏روى‏ ‏گیاهان‏ ‏تأثیرهاى‏ ‏متفاوت‏ ‏دارند،‏ ‏نوع‏ ‏موسیقى‏ ‏و‏ ‏زمان‏ ‏تغذیه‏ ‏صوتى‏ ‏هر‏ ‏گیاه‏ ‏باید‏ ‏بر‏ ‏حسب‏ ‏تجربه‏ ‏مشخص‏ ‏شود.
‏۴. ‏هر‏ ‏گیاه‏ ‏آهنگ‏ ‏و‏ ‏موسیقى‏ ‏خاص‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏دوست‏ ‏دارد‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏مقابل‏ ‏آن‏ ‏بیشترین‏ ‏حساسیت‏ ‏را‏ ‏نشان‏ ‏مى‌دهد‏. ‏بسیارى‏ ‏از‏ ‏گیاهان‏ ‏ظاهراً‏ ‏به‏ ‏نواى‏ ”‏فلوت‏“‏ ‏یا‏ ”‏ویلون‏“‏ ‏بیش‏ ‏از‏ ‏سازهاى‏ ‏دیگر‏ ‏عکس‌العمل‏ ‏نشان‏ ‏مى‌دهند.
‏براساس‏ ‏تحقیقات‏ ‏دکتر‏ ”‏سینگ‏“‏ ‏استاد‏ ‏دانشگاه‏ ‏هند،‏ ‏پس‏ ‏از‏ ‏سال‌ها‏ ‏تجربه‏ ‏در‏ ‏زمینه‏ ‏آثار‏ ‏صدا،‏ ‏این‏ ‏نتایج‏ ‏حاصل‏ ‏شده‏ ‏است:
‏۱. ‏موسیقى‏ ‏موجب‏ ‏مى‌شود‏ ‏که‏ ‏گیاه‏ ‏به‏ ‏مقدار‏ ‏۶۰%‏ ‏الى‏ ‏۱۰۰%‏ ‏درصد‏ ‏اکسیژن‏ ‏بیشتر‏ ‏از‏ ‏حد‏ ‏متعارف‏ ‏آزاد‏ ‏کند‏ ‏و‏ ‏چون‏ ‏مقدار‏ ‏اکسیژن‏ ‏آزاد‏ ‏شده‏ ‏دقیقاً‏ ‏متناسب‏ ‏با‏ ‏مقدار‏ ‏کربن‏ ‏جذب‏ ‏شده‏ ‏از‏ ‏گازکربنیک‏ ‏موجود‏ ‏در‏ ‏هوا‏ ‏است،‏ ‏در‏ ‏نتیجه‏ ‏گیاه‏ ‏مقدار‏ ‏بیشترى‏ ‏رشد‏ ‏مى‌کند‏ ‏و‏ ‏مقدار‏ ‏فراوان‌ترى‏ ‏گل‏ ‏یا‏ ‏میوه‏ ‏مى‌دهد.
‏۲. ‏تحریکات‏ ‏مکرر‏ ‏موسیقى‏ ‏موجب‏ ‏ایجاد‏ ‏تغییرات‏ ‏مثبت‏ ‏در‏ ‏کروموزم‌هاى‏ ‏سلولى‏ ‏پاره‌اى‏ ‏از‏ ‏گیاهان‏ ‏مى‌گردد‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏دگرگونى‏ ‏ماهیت‏ ‏و‏ ‏اصل‏ ‏آن‏ ‏منتهى‏ ‏مى‌شود‏ (‏کروموزم‏: ‏رشته‌هاى‏ ‏موجود‏ ‏در‏ ‏سلول‌هاى‏ ‏جنسى‏ ‏که‏ ‏عامل‏ ‏انتقال‏ ‏صفات‏ ‏وراثتى‏ ‏هستند‏)
‏۳. ‏تأثیر‏ ‏صدا‏ ‏در‏ ‏متابولیسم‏ ‏گیاهان‏ ‏نه‏ ‏یک‏ ‏افسانه‏ ‏موهوم،‏ ‏بلکه‏ ‏یک‏ ‏پدیده‏ ‏فیزیکى‏ ‏مشخص‏ ‏و‏ ‏قابل‏ ‏اندازه‌گیرى‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏همانند‏ ‏نور‏ ‏و‏ ‏حرارت،‏ ‏از‏ ‏عوامل‏ ‏مؤثر‏ ‏و‏ ‏قطعى‏ ‏به‏ ‏شمار‏ ‏مى‌رود.
‏اداره‏ ‏کشاورزى‏ ‏هندوستان،‏ ‏با‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏تجربیات‏ ”‏دکتر‏ ‏سینگ‏“‏ ‏در‏ ‏سال‏ ‏۱۹۵۸‏ ‏به‏ ‏کمک‏ ‏موسیقى‏ ‏از‏ ‏۲۸‏ ‏تا‏ ‏۶۱‏ ‏درصد‏ ‏میزان‏ ‏محصول‏ ‏برنج‏ ‏و‏ ‏نیشکر‏ ‏را‏ ‏بالا‏ ‏برد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x