کارآفرینی مائ العشیر۶۸ ص

کارآفرینی مائ العشیر۶۸ ص

کارآفرینی مائ العشیر۶۸ ص

کارآفرینی-مائ-العشیر68-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۳
‏کلیاتی در راستای شناسائی محصول و ارتباط منطقی آن با زنجیره تولید
‏مقدمه
‏ماءالشعیر یا کوشاب فرآورده‏‌‏ای است گازدار و غیرالکلی که از مالت آب جوی آب و مواد افزودنی مجاز بدون مرحله تخمیر الکلی تهیه می‏‌‏شود. عصاره مالت نیز از انجام فرایند بر روی جو به دست می‏‌‏آید. رنگ ماءالشعیر زلال و شفاف می‏‌‏باشد. وزن ماءالشعیر حدود ۳۳۰ گرم می‏‌‏باشد.(حدود ۷۰‏٪‏ مایع ماءالشعیر را آب تشکیل می‏‌‏دهد.)
‏ماءالشعیر به علت دارا بودن مواد غذائی در مقابل نور و گرما آسیب‏‌‏پذیر می‏‌‏باشد. اگرچه به خاطر جلوگیری از فعل و انفعالات شیمیایی مایع ماءالشعیر در شیشه‏‌‏های رنگی ارائه می‏‌‏گردد می‏‌‏بایست ماءالشعیر را در جای خنک و دور از نور خورشید نگهداری نمود کخه در این صورت مدت انقضای مصرف ماءالشعیر حدود ۳ ماه بعد از تولید خواهد بود.
‏تعریف محصول
‏ماءالشعیر یا کوشاب فرآورده‏‌‏ای است گازدار و غیرالکلی که از مالت جو آب و مواد افزودنی مجاز بدون مرحله تخمیر الکلی تهیه می‏‌‏شود.
‏ماءالشعیر در بطری ۳۳۰ میلی‏‌‏لیتر غیر قابل برگشت یا قوطی‏‌‏های یک‏‌‏بار مصرف عرضه می‏‌‏گردد که در این طرح نوع اول مورد نظر می‏‌‏باشد.
‏ویژگی‏‌‏ها و مشخصات فنی محصول
‏از نظر شکل ظاهری در بطری شیشه‏‌‏ای ۳۳۰ میلی‏‌‏لیتری بوده که از شیشه‏‌‏های معمولی رنگی با درب فلزی لستفاده شده ارائه می‏‌‏گردد. همچنین محصول دارای برچشب بوده و در داخل بسته‏‌‏های ۱۲ تائیس به صورت بسته‏‌‏بندی شرینگ (SHINING‏) توزیع می‏‌‏گردد. از نظر شیمیایی ماءالشعیر باید ویژگی‏‌‏های زیر را دارا باشد.
‏ویژگی‏‌‏های شیمیایی ماءالشعیر (کوشاب)
‏ردیف
‏نوع ویژگی
‏۱
‏رنگ بر حسب واحد EBC
‏۸-۴
‏۴
‏۲
‏کدورت بر حسب واحد EBC
‏حداکثر ۲
‏۳
‏میزان PH‏ نمونه
‏۴- ۶/۳
‏۴
‏میزان اسیدیته
‏۲/۰ ‏–‏ ۱۲/۰
‏۵
‏میزان الکل اتیلیک بر حسب درصد وزنی
‏حداکثر ۱/۰
‏تعیین فلزات در ماءالشعیر
‏ردیف
‏تعیین فلزات موجود در ماءالشعیر
‏بر حسب میلی‏‌‏گرم در لیتر
‏۱
‏ارسنیک
‏حداکثر ۲/۰
‏۲
‏سرب
‏حداکثر ۲/۰
‏۳
‏مس
‏حداکثر ۴/۰
‏۴
‏آهن
‏حداکثر ۲۵/۰
‏جدول ویژگی‏‌‏های بهداشتی ماءالشعیر
‏ردیف
‏نوع آزمایش
‏حد مورد قبول
‏۱
‏تعداد کل میکروبها در هر سانتیمتر مکعب ماءالشعیر
‏حداکثر ۲۰
‏۲
‏کپک و مخمر و سایر میکروبهای پاتوژن
‏منفی
‏طبقه‏‌‏بندی محصول
‏ماءالشعیر در ترکیبات مختلف و در بسته‏‌‏بندی‏‌‏های مختلف ارائه می‏‌‏گرد. ماءالشعیر مورد نظر در این طرح دارای ترکیبات استاندارد و بدون الکل و کربنات‏‌‏دار تهیه می‏‌‏شود و در بطری‏‌‏های شیشه‏‌‏ای می‏‌‏باشد.
‏فرمول محصول
‏۶
‏ماءالشعیر ترکیسبی از موادی مانند عصاره مالت، شکر، اسیدهای خوراکثی و گازکربنیک می‏‌‏باشد. از نظر غذائی ماده اصلی ماءالشعیر یعنی عصاره مالت حاوی ویتامینهای گروه ب و اسیدهای آمینه می‏‌‏باشد.
‏بسته‏‌‏بندی اجزاء
‏ماءالشعیر در بسته‏‌‏بندی‏‌‏های مختلف ارائه می‏‌‏گردد که از آن جمله می‏‌‏توان در بطری‏‌‏های شیشه‏‌‏ای غیر قابل بازگشت در اشکال مختلف، قوطی‏‌‏های یکبار مصرف فلزی و بطری‏‌‏های شیشه‏‌‏ای قابل بازگشت توزیع نمود. در این طرح ماءالشعیر در بطری‏‌‏های شیشه‏‌‏ای قابل بازگشت با درب فلزی ارائه و هر ۱۲ بطری در یک بسته‏‌‏بندی شرینگ به بازار ارائه می‏‌‏گردد.
‏قطعات متشکله محصول عبارتند از:
‏درب فلزی( تشتک) ۱عدد
‏رزین پی ای تی ۱ عدد
‏بطری شیشه‏‌‏ای ۳۳۰ میلی‏‌‏لیتری رنگی ۱ عدد
‏مایع خوراکی ماءالشعیر ۳۳۰ میلی‏‌‏لیتر
‏برچسب چاپ شده برای روی بطری ۱ عدد
‏حد استاندارد ملی و جهانی
‏جهت عرضه هر کالای مصرفی در بازار، داشتن کیفیت بالا از اهم وظایف تولید کننده می‏‌‏باشد. در این راستا رعایت استانداردهای ملی جهت مصرف داخلی و استاندارادهای بین‏‌‏المللی و جهانی جهت صادرات امری الزامی است. از طرف دیگر در بازارهای مختلف رقبائی داشته و لازم ایت جهت بالا بردن میزان فروش در میدان رقابت، حداکثر کیفیت به موازات کاهش قیمت تمام شده مد نظر باشد. جهت رسیدن به این امر باید استانداردهای ملی و جهانی را به عنوان حداقل کیفیت مطلوب در مد نظر داشت.
‏مقایسه کالاهای جانشین با محصول اصلی
‏در صورتی که ماء‏‌‏الشعیر را به عنوان نوشابه‏‌‏های‏ ‏ خوراکی در نظر بگیریم می‏‌‏توان از محصولات دیگری مانند نوشابه‏‌‏های گازدار دیگر نام برد که در این صورت در شرایط مساوی مصرف می
‏۶
‏‌‏توان در نظر گرفت. ولی در صورتی که بخواهیم ماء‏‌‏الشعیر را با محصولات دیگر ماء‏‌‏الشعیر ( در بسته‏‌‏بندیهای مختلف با مارک‏‌‏های مختلف) در نظر بگیریم می‏‌‏توان گفت که انواع مختلف ماء‏‌‏الشعیر دارای شرایط مصرف و رقابتی مساوی بوده و تنها ‏در بازاریابی و نوع بسته‏‌‏بندی ‏ می‏‌‏توانند قابل رقابت با یکدیگر باشند.
‏دیدگاه‏‌‏های کلی در مورد قیمت
‏قیمت فروش ماء‏‌‏الشعیر با مشابه این طرح در بطری‏‌‏های شیشه‏‌‏ای ۳۳۰ میلی‏‌‏لیتری در حال حاضر در داخل کشور بین ۲۵۰۰ ‏–‏ ۱۴۰۰ ریال نوسان دارد که نوسان آن بستگی به نوع بسته‏‌‏بندی از نظر صادراتی دارد.
‏محصول این طرح که با هدف صادرات و در بسته‏‌‏بندی‏‌‏های صادراتی تهیه می‏‌‏شود قابل رقابت با محصولات مشابه داخلی و خارجی خواهد بود.
‏همچنین محصول ماءالشعیر در طی پنج سال گذشته دارای نوسان قیمتی زیر بوده که قیمت آن نیز در ۵ سال آینده به صورت زیر پیش‏‌‏بینی می‏‌‏شود.
‏۱۳۷۶
‏۱۳۷۷
‏۱۳۷۸
‏۱۳۷۹
‏۱۳۸۰
‏۱۲۰۰ – ۵۵۰
‏۱۴۰۰ – ۸۵۰
‏۱۷۰۰ – ۱۰۰۰
‏۱۸۰۰ – ۱۱۰۰
‏۱۸۰۰ – ۱۲۰۰
‏ پیش‏‌‏بینی قیمت در ۵ سال آینده
‏۱۳۸۱
‏۱۳۸۲
‏۱۳۸۳
‏۱۳۸۴
‏۱۳۸۵
‏۱۸۰۰ – ۱۳۰۰
‏۲۰۰۰ – ۱۴۰‏۰
‏۲۲۰۰ – ۱۴۵۰
‏۲۵۰۰ – ۱۵۰۰
‏۲۶۰۰- ۱۶۰۰
‏بررسی و برآوردهای فنی
‏مقدمه

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x