کارآفرینی طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل ۵۸ ص

کارآفرینی طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل ۵۸ ص

کارآفرینی طرح توجیهی روغن نباتی شاد گل ۵۸ ص

کارآفرینی-طرح-توجیهی-روغن-نباتی-شاد-گل-58-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..Doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..Doc) : 
 

‏طرح توجیهی‏ ‏ روغن نباتی شاد گل
‏۱
‏فرم اطلاعاتی طرحهای مربوط به متقاضیان تسهیلات بانکی
‏۱-‏  ‏ ‏مشخصات متقاضی
‏ نام شرکت ‏ :‏شرکت صنایع غذایی شادگل


‏ ‏شماره‏:‏ ‏۲۸‏/‏۲‏/۱۳‏۷۸‏

‏ ‏تاریخ ثبت‏ ‏:‏ ‏۱۱۳۵ نیشابور‏
‏ نوع فعالیت‏ : تولیدی
‏تبیین در خواست متقاضی :
‏۲-‏   ‏ ‏معرفی طرح :
‏۱-۲- نام طرح :
‏ ‏روغن نباتی جامد شادگل
‏۲-۲- هدف از اجرای طرح :
‏واحد تصفیه روغن نباتی خام و تولید روغن نباتی جامد
‏۳-۲- مشاور- مشاوران طرح :
‏مشاور صنعتی سها طوس
‏۴-۲- نوع تولید/ تولیدات طرح :
‏روغن نباتی جامد – گاز اکسیژن – خمیر صابون
‏۵-۲- ظرفیت تولیدی طرح :
‏ در سال ۳۰۰۰۰ تن روغن نباتی جامد
‏ ۶-۲- پیش بینی نیاز بازار : با توجه به نیاز داخلی کشور و شرایط فراهم شده برای صادرات توسط دولت محترم این واحد میتواند بخشی از نیاز جامعه را فراهم کند.
‏ ۷-۲- میزان رقابتی بودن تولیدات : با توجه به نیاز جامعه بحث رقابت در بازار جایگاهی ندارد
‏ ۸-۲- میزان کل سرمایه گذاری ثابت طرح :
‏ ‏۶۴,۱۹۳,۱۳۱‏ ‏هزار ریال
‏۹-۲- سرمایه در گردش طرح :
‏ ‏۱۸,۱۵۲,۱۶۹‏ م‏یلیون ریال
‏۱۰-۲- مجوزهای اخذ شده :
‏ الف : اعلامیه تاسیس‏ ‏ ‏۲۸۰۸۴/۲‏ مورخ‏ ۴/۲/۸۲
‏ ب :
‏ ‏ج :
‏۱۱-۲- دوره اجرای طرح : حداکثر ۲۱ ماه
‏۱۲-۲- چگونگی پیش بینی تأمین منابع مالی طرح :
‏۲‏۰% سرمایه گذاری متقاضی و ‏۸‏۰ % تسهیلات تبصره ای .
‏۱‏۳‏-۲- دوره بازپرداخت تسهیلات دریافتی ازآغازبهره برداری ۳سال
‏۱‏۴‏ -۲- سود مورد انتظار متقاضی ۱۲۶۷ میلیون ریال
‏۱‏۵‏-۲- نرخ بازگشت سرمایه ۲۰%
‏۱‏۶‏-۲- وثیقه پیشنهادی متقاضی محل اجرای طرح و ماشین ‏آ‏لات
‏مقدمه
‏ روغنها و چربی های خوراکی بخش عمده ای از ترکیب مواد غذایی و غذای مصرفی روزانه را به خود اختصاص می دهند . رشد سریع جمعیت و نیاز به افزایش هر چه بیشتر تولید از یک سو و عدم استقلال صنایع روغن کشور از برخی لحاظ نظیر مواد اولیه ، ماشین آلات و یا کاتالیست ، خاک رنگبر و غیره از سوی دیگر ، مشکلات روز افزونی را سبب شده است که حل آنها منوط به انجام فعالیت های گسترده و تلاش بیشتر از جانب محققین ، متخصصین و مسئولین امر در این زمینه است .
‏طرح توجیهی‏ ‏ روغن نباتی شاد گل
‏۲
‏ روغن کشی از دانه های روغنی به وسیله چرخهای اعصاری در ایران ، از قرنها پیش مرسوم بوده و بیشتر مصرف دارویی داشته است . مصرف روغن نباتی به عنوان یک ماده غذایی به همراه دیگر محصولاتی نظیر برنج و آرد ، از سال ۱۳۲۵ معمول شده است .
‏ مردم ایران در بدو امر با اکراه و از روی ناچاری به استفاده از روغن نباتی مبادرت می نمودند و آن را فاقد مواد مورد نیاز بدن دانسته ، حتی مصرف آن را مضر می دانستند ، تا این که به تدریج با آگاهی از ترکیبات و خواص مواد تشکیل دهنده روغن نباتی ، به مصرف آن روی آوردند و در بسیاری موارد آن را بر روغن حیوانی نیز ترجیح دادند . روغن نباتی در حال حاضر به اشکال جامد ، مایع و مارگارین مورد مصرف قرار‏ ‏ می گیرد ، که نوع جامد آن به علت قابلیت نگهداری طولانی تر ، بالاتر بودن نقطه ذوب و همچنین بهبود در پلاستیسیته روغن های قنادی و مارگارین . البته روغن جامد باعث بهتر شدن طعم و بوی روغن می گردد ، مورد استفاده بیشتری دارد . در مقابل ، نوع مایع آن دارای ارزش تغذیه ای بالاتری است . مصرف این فرآورده ی غذایی ، سالیانه رو به افزایش بوده ‏،‏ که می توان از علل آن ازدیاد جمعیت ، افزایش درآمد ، بالا رفتن میزان شهر نشینی و حتی عادت به مصرف و . . . را نام برد .
‏ می باید از هم اکنون با توجه به فاکتورهای مختلفی ، نظیر : رشد جمعیت ، رشد مهاجرت و تغییر سلیقه ، رشد درآمد و . . . با برنامه ریزی صحیح که در درجه اول از مواد اولیه شروع می شود ( دانه های روغنی ) ، اقدامات مقتضی را جهت نیل به خودکفایی به عمل می آورد . لازم به ذکر است در گذشته در هیچ سالی وابستگی کشور به روغن خام کمتر از ۸۰% نبوده است .
‏در اینجا لازم به ذکر است از کلیه عزیزان و سرورانی که به هر نحو ما را در انجام این مهم یاری نمودند و موجات ایجاد یک صنعت مادر را فر‏اهم ساختند صمیمانه سپاسگذاریم
‏بخش اول :
‏طرح توجیهی‏ ‏ روغن نباتی شاد گل
‏۳
‏کلیات
‏۱‏-۱-‏ ‏هدف پروژه
‏هدف پروژه تصفیه و تولید روغن نباتی جامد به میزان ۳۰۰۰ تن در سال در دو شیفت کاری و رفع نیاز های مختلف این محصول در کشور و گام در جهت خودکفایی و همچنین صادرات به بازارهای هدف و در نتیجه افزایش توان اقتصادی کشور می باشد
‏۱‏-۲‏-‏ محل اجرا‏ ‏: ‏شهرستان ‏نیشابور- شهرک صنعتی خیام
‏۱‏-‏۳‏-‏ تعداد کارکنان‏ ‏:‏ ‏۱۰۸‏ نفر
‏۱‏-‏۴‏- سوابق ثبتی مجری طرح
‏شرکت شادگل در تاریخ ‏۲۸/۲/۱۳۷۸‏ت‏حت شمار‏ه۱۱۳۵درنیشابور‏به ثبت رسید .
‏این شرکت با مسئولیت محدود و سرمایه ‏۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۳‏ ریال شروع به فعالیت کرد .
‏۱‏-‏۵‏- سوابق تجربی و علمی مدیران‏
‏ردیف
‏نام ونام خانوادگی
‏رشته تحصیلی
‏تعداد سهم
‏۱
‏امیر امامیان
‏دیپلم
‏۵۴
‏۲
‏حمید رضا امامیان
‏دیپلم
‏۲۰۰
‏۳
‏مهدیه بلالی
‏دیپلم
‏۲۴۸
‏۴
‏ریحانه امامیان
‏دیپلم
‏۲۴۸
‏۵
‏ملیحه امامیان
‏دیپلم
‏۲۴۸
‏۶
‏علی اصغر امامیان
‏دیپلم
‏۲
‏طرح توجیهی‏ ‏ روغن نباتی شاد گل
‏۴
‏۱-‏۶‏- مجوزات قانونی
‏موافقت اصولی به شماره ‏۲۸۰۸۴/۲‏ به نام شرکت توسط وزارت صنایع جهت تولید میزان ‏۰۰۰/۳۰ ‏تن ‏روغن‏ توسط وزارت صنایع ومعادن ( نمایندگی صنایع و معادن نیشابور ) جهت تولید میزان ۳۰۰۰۰ تن روغن نباتی جامد در سال صادر شده و در تاریخ . . . تمدید گردید .
‏ ‏ با توجه به اقداماتی که توسط مجریان طرح از نظر پیشرفت امور ساختمانی و برخی از قسمتهای کارخانه به عمل آمده بود ، چند ماه بعد پروانه تأسیس کارخانه صادر و اعتبارات اولیه آن از تاریخ صدور به مدت یک سال تعیین و تمدید شد .
‏ ‏ لازم به ذکر است که این اعلامیه تاسیس به نام آقای محمد عظیمی سورانی صادر گردیده است.
‏۱-۷- ‏شناخت محصول و موارد مصرف
‏ چربی ها و روغنها ( لیپید های غذایی ) تأثیر زیادی در لذیذ بودن غذا از طریق بهبود طعم ، رنگ و بافت غذا دارند . همچنین چربی ها و روغنها منبع بسیار خوبی از انرژی می باشند و انرژی حاصله از آنها بسیار بیشتر از کربو هیدراتها و پروتئینها است .
‏روغنها در تولید محصولات غذایی مختلف از جمله کیک / کلوچه / بیسکوئیت / شیرینی جات / انواع شکلات / پفک / چیپس / انواع کنسرو / ( ماهی / لوبیا و . . . ) / فرآورده های گوشتی / کالباس / همبرگر / مارگارین / کره گیاهی و انواع سس به کار می رود .
‏مشخصات عمومی انواع روغنهای خوراکی مایع و جامد مطابق استانداردهای تدوین شده توسط اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور بوده و برای انواع آنها تقریباً مشابه است .
‏عمده ترین ماده اولیه مورد نیاز صنعت روغن ، روغن خام است که بیش از ۹۳% آن از خارج از کشور وارد می شود .
‏ سازمان بهداشت جهانی میزان مصرف چربی هر فرد را روزانه ۸۰ گرم پیشنهاد می کند . بر طبق آمار منتشره در سال ۱۳۷۷میزان مصرف مستقیم روغن ۴۳ گرم در روز بوده است که با در نظر گرفتن سایر منابع تأمین چربی این رقم کمتر از ۶۰۰ گرم خواهد بود . که هنوز اختلاف زیادی با استاندارد سازمان بهداشت جهانی دارد . و البته به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم و نبود فرهنگ درست مصرف و توزیع مناسب کالا ستاد بسیج اقتصادی برای هر فرد سالانه ۱۴ کیلوگرم ( ۳۵ / ۳۸ گرم در روز ) روغن در نظر گرفته شده است . که این مقدار با احتساب ۲۰ گرم چربی و روغن از سایر منابع برابر ۸۰ گرم خواهد بود .
‏همچنین ماده ۱۰۶ قانون برنامه سوم توسعه کشور در جهت توسعه و ایجاد ظرفیت های جدید روغن کشی ، دولت را مکلف به واردات دانه های روغنی به منظور ایجاد اشتغال و تکمیل ظرفیت های کارخانجات نموده و در این راستا وزارت محترم صنایع و معادن اقدام به صدور مجوز تأسیس کارخانجات نموده است .
‏بدین ترتیب ظرفیت کارخانه جات روغن کشی با سیستم اکستراکسیون نزدیک به ۸ / ۱ میلیون تن دانه در سال ۸۲ ( معادل ۳۲۴ هزار تن کنجاله ) شد که با توجه به ظرفیت های جدید تا پایان سال ۸‏۷‏ ظرفیت واحدهای مذکور به ۶ / ۳ میلیون تن دانه در سال ( معادل ۶۴۸ هزار تن روغن خام و ۲۷۷۲ هزار تن کنجاله ) خواهد رسید . همچنین کنجاله روغن به عنوان محصول جانبی در صنعت روغن کشی محسوب می شود که ۷۷% وزنی تولیدات این صنعت است و برای خوراک دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x