پاورپوینت تاریخچه شرکت فیلیپس
پاورپوینت تاریخچه شرکت فیلیپس
فیلیپس در برههای از زمان جزء بزرگترین شرکتهای الکترونیکی جهان بود و درحالحاضر نیز برندی قابل احترام در این صنعت است. این شرکت در سال ۱۹۹۸ نشان افتخاری سلطنتی هلند را دریافت کرد. نشانی که بهصورت محدود به برخی شرکتهای بزرگ این کشور و برخی سازمانهای غیرانتفاعی، اهدا میشود.
شرکت فیلیپس در سال ۱۸۹۳ خسارتهای سنگینی را متحمل شد و پدر و پسر، تصمیم به فروش کسبوکار خود گرفتند. خوشبختانه، اولین پیشنهاد خرید شرکت فیلیپس بهحدی ناامیدکننده بود که خانواده تصمیم گرفت بهجای فروش به قیمت بسیار پایین، حداکثر ریسک را برای حفظ تجارت خانوادگی، بهکار گیرد.
بین سالهای ۱۹۲۷ تا ۱۹۴۰، شرکت فیلیپس اولین ایستگاه رادیویی با طول موج کوتاه خود را تاسیس کرد. مدیر این شرکت همچنین دستور ساخت یک ژنراتور کم قدرت قابل حمل با استفاده از سیستم موتور استرلینگ را صادر کرد که رضایت بخش نبود.
با شروع جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۰، آنتوان که میدانست حمله آلمان به هلند ادامه خواهد داشت، به همراه تمامی بستگانش با بخش بزرگی از سرمایه شرکت به آمریکا رفت و در آنجا شرکت «فیلیپس آمریکای شمالی» را بنا نهاد و طی جنگ به فعالیت پرداخت.
درنهایت، نازیها هلند را در عرض یک هفته اشغال کردند و مدیران فیلیپس مانند دولتمردان هلند به انگلستان تبعید شدند. آنها درنهایت خود را به آمریکا رساندند و در شرکت NACP، شعبههای فیلیپس را در کشورهای اشغالنشده در جریان جنگ جهانی دوم، اداره کردند.
البته، همه تلاشهای فیلیپس در بخش تحقیق و توسعه هم با موفقیت همراه نبود. برخی از این تحقیقات به سختی به محصول تبدیل شدند و برخی دیگر نیز بهخاطر سرعت پایین در توسعه، زمان را در رقابت از دست دادند. یکی از زمینههای اصلی رقابت در سالهای پایانی قرن بیستم، دیسکهای فشرده محتوای رسانهای بود. سونی و فیلیپس، دو بازیگر بزرگ این صنعت در آن سالها بودند که درنهایت با همکاری یکدیگر، به رقابت با توشیبا و تایم وارنر پرداختند.
درحالحاضر، جرون فندر ویر رئیس هیئتمدیره فیلیپس و فرانس فن هوتن مدیرعامل این شرکت است. طبق آخرین آمار، درآمد فیلیپس در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۸ میلیارد دلار گزارش شد. این برند هلندی در سرتاسر جهان نزدیک به ۷۴ هزار نفر نیرو دارد و برند آن نیز در فهرست برترین برندهای سرویس فوربز در جایگاه ۹۳ قرار دارد.
استراتژیهای اصلی شرکت فیلیپس عبارت است از:
– افزایش سودآوری ازطریق تخصیص منابع سرمایه ای به فرصت هایی که بیشترین و پایدارترین برگشت سرمایه را دارد؛
– تحکیم نشان فیلیپس و شایستگی های اصلی در حوزه های فناوری، سلامتی و شیوه زندگی؛
– مشارکت با مشتریان و تامین کنندگان در حوزه های مختلف کسب وکار؛
– دامه سرمایه گذاری در نوآوری و تثبیت موقعیت سرمایه های فکری شرکت؛
– تقویت شایستگی های رهبری؛
– بهبود بهره وری ازطریق تحول کسب وکار و تعالی عملیاتی.
فهرست مطالب اسلایدهای پاورپوینت تاریخچه شرکت فیلیپس :
معرفی کوتاه و جالب شرکت فیلیپس
تاریخچه تأسیس
اولین کارخانه
خسارتهای سنگین
مدیریت جدید
نوآوری در صنعت الکتریسیته
تأسیس یک واحد تحقیق و توسعه
اولین آزمایشگاه تحقیقاتی مجهز
جنگ جهانی اول
لامپی با گاز آرگون
پس از جنگ جهانی اول
تولید لامپهای خلأ و لولههای تولید اشعه X
اولین ایستگاه رادیویی با طول موج کوتاه
اولین رادیوی فیلیپس
عبور از بحرانهای اقتصادی
تولید اولین دستگاه ریش تراش
جنگ جهانی دوم
اولین تلویزیون برند فیلیپس
اولین دستگاه پخش موسیقی
اولین نوار کاست برند فیلیپس
رقابت شدید در صنعت الکترونیک
تأسیس اتحادیه اقتصادی اروپا
نوار کاست فشرده صوتی
اولین ضبطکننده کاستی ویدئو
مدیریت جدید
همکاری با برندها و شرکت های مطرح
سقوط و صعود در سالهای پایانی قرن بیستم
تولید بازیهای ویدیویی روی دیسکهای فشرده
کاستهای فشرده دیجیتال، تلویزیون HD و CD-i
همکاری سونی و فیلیپس
دیسکهای DVD
نشان افتخاری هلند
قرن ۲۱ و وضعیت کنونی برند فیلیپس
سرمایه گذاری های جدید
چلش های دهه اول و دوم ۲۰۰۰
بخش های فعالیتی فیلیپس
چشم انداز و مأموریت
استراتژیها
ارزشها و فرهنگ سازمانی
کیفیت و تعالی سازمانی
استراتژی بازاریابی برند فیلیپس
سود شرکت
تصاویری از فیلیپس
منابع