دانلود مقاله همدوسی نور ۲۱ ص

دانلود مقاله همدوسی نور ۲۱ ص

دانلود مقاله همدوسی نور ۲۱ ص

دانلود-مقاله-همدوسی-نور-21-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏همدوسی نور:
‏همدوسی کافی نور برای اثرات تداخل ضروری است اما هرهمدوسی ناچیزی می تواند باعث ایجاد اثرات شبکه توری شود .برای مثال برهم کنش خیلی کوتاه طول ها به کاربرده می شود یا زمان های مشاهده خیلی کوتاه به کاربرده می شوند .این زمان مشاهده می تواند خیلی کوتاهتر از مدت بالس لیزر باشد برای مثال اگر ماده زمان های واپاشی خیلی کوتاهی داشته باشد شرایط وامکان تداخل باید به دقت بررسی شود.
‏اشعه نور همدوس می تواند با آزمایشات معمولی وقرار دادی تداخل تعریف شود درعملکردهای فتونیک کمپلکس که باعث همدوسی شبکه توری می شود.
‏همدوسی طولی‏:
‏همدوسی محدود زمانی می تواند به وسیله همدوسی خطی وهمدوسی زمانی باریکه نور تعریف شود وبه وسیله مشاهده مدوله عمق دریک آزمایش تداخل اندازه گیری شود شبیه یک تابع تاخیزی نور بین اشعه ها .
‏یک مقدمه برای این هدف درشکل ۲۸-۲ نشان داده شده .
‏اشعه تابیده شکافته می شود به دوقسمت مساوی به وسیله اشعه BS‏ شکافنده که می تواند یک آینه ۵۰% باشد .
۲
‏اشعه ها تنها در آیندهای M2 , M1‏ بازتاب می شوند ودوباره درBS‏ ترکیب می شوند. به وسیله حرکت دادن آینه M1‏ درامتداد X ‏ ازتداخل سنج مایکسول اشع های نور می تواند به ترتیب پشت سر هم تاخیر داشته باشند .
‏نتایج شدت مدوله شده شبیه سرعت فریز V (X)‏ باشدت IMIN ,IMAT‏ برطبق قطر باریکه اندازه گیری می شود مثلاً بایک دوربین CCD ‏ شبیه یک تابع تاخیری X‏ :
‏سرعت فریز V(X) =
‏همدوسی طولی LC‏ با تاخیر برای سرعت فریز که با ضریب ‏ کاهش یافته تعریف می شود . که بدون تاخیر بعضی اوقات ‏ یا ‏ به جای ‏ استفاده می شود .
‏همدوسی طولی LC => V( LC ) = V( X=0)
‏درهر حالتی همدوسی طولی با طول موج نور همدوس اندازه گیری می شود توجه کنید که طول موج نور تعدادی نوسان ایجاد می کند کخ همزمان هستند .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x