مقاله درمورد تکنیک نور پردازی در سینما

مقاله درمورد تکنیک نور پردازی در سینما

مقاله درمورد تکنیک نور پردازی در سینما

مقاله-درمورد-تکنیک-نور-پردازی-در-سینمالینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۴
‏ ?‏۱
‏فهرست مطالب:
‏ماهیت نور: طیف الکترو مغناطیس-نور سفید-درخشش سطح-سطوح رنگی و نور رنگی-ترکیب رنگ سه رنگی.
‏چشم و جهان مرئی: چشم دوربین-تطابق درخشش-پدیده ثبات-ارزیابی رنگ-حافظه رنگ.
‏اصول اساسی نورپردازی: ادراک و گزینش-خصایص اصلی نورپردازی-سایه-فرایند نورپردازی بینایی.
‏ابزار نورپردازی: اجسام پرتوافکن-متعلقات نور-چراغ نگارش-پایه های چراغ-کنترل شدت نور.
‏چهره پردازی: واکشهای عاطفی نسبت به چهره پردازی-عیوب نورپردازی چهره-نورپردازی طبیعی.
‏روش چهره پردازی در حال حرکت: ماهیت روش در حال حرکت-نورپردازی نوای حرکت-روش های نورپردازی حرکت.
‏طبیعت بیجان: موشکافی امور مانوس- تمرکز دادن به توجه-نورپردازی مواد معمولی.
‏نورپردازی برانگیزنده: نامحسوس بودن نورپردازی-سبک نورپردازی-چگونگی برخورد با روش های تصویری-دگرگون شدن نور.
‏نورپردازی صحنه: نور طبیعی-نورپردازی در استودیو-توازن نور-تنظیم چراغ ها.
‏کنترل تصویر: نوردهی-اندازه گیری نور.
۴
‏ ?‏۱
‏تکنیک نورپردازی در تلویزیون و سینما نوشته جرالد میلرسون
‏ترجمه حمید احمدی لاری و فواد نجف زاده.
‏طیف الکترومغناطیس:
‏انرژی از بسیاری منابع طبیعی ساخته دست انسان می تابد. این تابش الکترومغناطیسی به شکل حرکت موجی و با سرعت غیر قابل باور بیش از ۱۸۶۰۰۰ مایل در ثانیه از منابع گوناگونی مثل خورشید، فرستنده های رادیویی، مواد رادیواکتیو و چراغهای الکتریکی انتقال می یابد. منابعی با ارتعاش نسبتا کند بیشتر امواج گرمایی را منتشر می کنند. در حالیکه ارتعاشات بالاتر از مقیاس تابش نافذتری می سازند که به نام اشعه ایکس مشخص شده است.
‏انرژی الکترومغناطیسی در پهنه بسیار وسیعی از دامنه فرکانس، تقریبا از صفر تا بیش از ‏ هرتز منتشر می شود.
‏نور سفید:
‏چشم دامنه قابل توجهی از روشناییها را که تامین کننده نور سفید برای ما هستند می پذیرد اما دوربین قادر به این سازگاری نیست.
‏برای شرح و مقایسه کیفیت رنگ منابع نور سیستمی به نام اندازه گیری های رنگ بنا شده است که بر اساس مفهوم حرارت دادن یک تشعشع کننده بدنه سیاه کامل و با توجه به توزیع طیفی نور منتشر شده از آن در دماهای افزاینده بنا شده است. همه منابع نوری کاربردی را که کیفیت طیفی مشابه دارند با وجود تفاوت عملکرد واقعی ما می توان در همین دمای رنگ طبقه بندی نمود. دامنه طیف واقعی بسیاری از روشنایی ها به نحو قابل توجهی متفاوت است مع هذا به عنوان نور سفید پذیرفته می شوند.
‏درخشش سطح:
‏برداشت ما از درخشش یک سطح تحت تاثیر چند عامل غیر مرتبطاست :
‏ا. نور تابشی که شدت آن با قدرت و فاصله خود منبع نور و اینکه نور بخش شده یا به شدت جهت دار باشد و رنگ آن تغییر می کند.
‏۲.شکل سطح ۳.ناحیه مرئی سطح ۴.زاویه سطح
‏۵.محیط، مایه و رنگی که بصورت ذهنی بر هم اثر می نهند ۶.وضوح سطح

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x