دانلود مقاله هاب و نحوه عملکرد آن

دانلود مقاله هاب و نحوه عملکرد آن

دانلود مقاله هاب و نحوه عملکرد آن

دانلود-مقاله-هاب-و-نحوه-عملکرد-آنلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏هاب و نحوه عملکرد آن
‏هاب از جمله تجهیزات سخت افزاری است که از آن به منظور برپاسازی شبکه های کامپیوتری استفاده می شود . گرچه در اکثر شبکه هائی که امروزه ایجاد می گردد از سوئیچ‏ ‏ در مقابل هاب‏ ‏ استفاده می گردد، ولی ما همچنان شاهد استفاده از این نوع تجهیزات سخت افزاری در شبکه های متعددی می باشیم . در این مطلب قصد داریم به بررسی هاب و نحوه عملکرد آن اشاره نمائیم . قبل از پرداختن به اصل موضوع لازم است در ابتدا با برخی تعاریف مهم که در ادامه بدفعات به آنان مراجعه خواهیم کرد ، بیشتر آشنا شویم .
Domain‏ ‏: تمامی کامپیوترهای عضوء یک domain‏ هر اتفاق و یا رویدادی را که در domain‏ اتفاق می افتد ، مشاهده و یا خواهند شنید .
‏ Collision Domain‏ : در صورت بروز یک تصادم (‏ ‏ Collision‏ ) بین دو کامپیوتر، سایر کامپیوترهای موجود در domain‏ آن را شنیده‏ ‏ و آگاهی لازم در خصوص آن چیزی که اتفاق افتاده است را پیدا خواهند کرد . کامپیوترهای فوق عضوء یک Collision Domain‏ یکسان می باشند. تمامی کامپیوترهائی که با استفاده از هاب به یکدیگر متصل می شوند ، عضوء یک‏  ‏ Collision Domain‏ یکسان خواهند بود ( بر خلاف سوئیچ ) .
Broadcast Domain‏ ‏: در این نوع domain‏ ، یک‏ ‏ پیام broadcast‏ ( یک فریم و یا داده که برای تمامی کامپیوترها ارسال می گردد) برای هر یک از کامپیوترهای موجود در doamin‏ ارسال می گردد . هاب و سوئیچ‏ ‏ با موضوع broadcast domain‏ برخورد مناسبی نداشته ( ایجاد حوزه های مجزاء ) و در این رابطه به یک روتر نیاز خواهد بود .
۲
‏به منظور برخورد مناسب ( ایجاد حوزه های مجزاء )‏ ‏ با‏ ‏ collision domain‏ ، broadcast domain‏ ‏ و افزایش سرعت و کارائی یک شبکه از تجهیزات سخت افزاری متعددی استفاده می شود . سوئیچ ها collision domain‏ مجزائی را ایجاد می نمایند ولی در خصوص broadcast doamin‏ بدین شکل رفتار نمی نمایند . روترها ، broadcast domain‏ و collision domain‏ مجزائی را ایجاد نموده و در مقابل هاب ، قادر به ایجاد broadcast doamin‏ و‏ Collision domain‏ جداگانه نمی باشد . شکل زیر یک نمونه هاب هشت پورت را نشان می دهد ( D-Link DE-808TP 10Mbps Ethernet‏ ۸-Port Mini-Hub‏ ) .

‏منبع : سایت D-Link
‏آشنائی با نحوه عملکرد هاب ‏
هاب ، یکی از تجهیزات متداول در شبکه های کامپیوتری‏ ‏ و‏ ‏ ارزانترین روش اتصال دو‏ ‏ و یا چندین کامپیوتر به یکدیگر است . هاب در اولین لایه مدل مرجع OSI‏ فعالیت می نماید . آنان فریم های داده را نمی خوانند ( کاری که سوئیچ و یا روتر انجام می دهند ) و صرفا”‏ ‏ این اطمینان را ایجاد می نمایند که‏ ‏ فریم های داده بر روی هر یک از پورت‏ ‏ها ، تکرار خواهد شد.
گره هائی که یک‏ ‏ اترنت و یا Fast Ethernet‏ را‏ ‏ با استفاده از قوانین CSMA/CD‏ به اشتراک می گذارند ، عضوء یک‏ ‏ Collision Domain‏ مشابه می باشند . این بدان معنی است که تمامی گره های متصل شده به هاب بخشی از Collision domain‏ مشابه بوده و‏ ‏ زمانی که یک collision

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x