دانلود مقاله مقاله ورزش و بارداری ۳۱ ص

دانلود مقاله مقاله ورزش و بارداری ۳۱ ص

دانلود مقاله مقاله ورزش و بارداری ۳۱ ص

دانلود-مقاله-مقاله-ورزش-و-بارداری-31-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏مقدمه
‏ورزش در کاهش موارد سزارین و اضافه وزن کمتر در این دوران نیز موثر ‏است.
‏زنان ایرانی در دوران بارداری به طور معمول به زندگی بی‌تحرک روی ‏می‌آورند این درحالی است که نتایج مثبت فعالیت بدنی بطور کلی شناخته ‏شده است. بی‌تحرکی در این دوران مشکلات زیادی شامل کمردرد، یبوست، ‏اضافه وزن بیش از حد، ورم، مشکلات روحی و روانی به همراه دارد.
‏مطالعات مختلف در مورد تاثیر ورزش در دوران بارداری بر سلامت مادر و ‏جنین نتایج ضد و نقیضی به دنبال داشته است. در مطالعه جدید محققان ‏تاثیر یک دوره ورزش هوازی و غیرتحمل‌کننده وزن مانند دوچرخه سواری را ‏که از خطر کمتری نسبت به ورزشهای تحمل‌کننده وزن مانند دویدن برخوردار ‏است بر پیامد بارداری در مادر و نوزاد بررسی و با گروه شاهد مقایسه ‏کردند.
‏محققان ‏‪‏ ‏۹۰‏‬‏زن باردار نخست‌زا را به طور تصادفی به دو گروه ‪ ‏۴۰‏‬‏نفره تجربی و ‏‪‏ ‏۵۰‏‬‏نفر شاهد تقسیم شدند. این زنان سالم غیرورزشکار ‪ ‏۲۰‏‬‏تا ‏‪‏ ‏۳۰‏‬‏سال داشتند که به درمانگاه مراقبتهای بارداری شهرستان قم ‏مراجعه کرده بودند و سن حاملگی آنها ‏‪‏ ‏۲۰‏‬‏تا ‏‪‏ ‏۳۴‏‬‏هفته بود.
‏در گروه تجربی برنامه تمرین هشت هفته‌ای رکاب زدن با دوچرخه کارسنج ‏با شدت ‏‪‏ ‏۵۰‏‬‏تا ‏‪‏ ‏۶۵‏‬‏حداکثر درصد ضربان قلب اجرا شد.
‏این زنان هر هفته دو جلسه تمرین داشتند که مدت هر جلسه هفته اول ‪‏۱۵‏‬ ‏دقیقه بود که به تدریج افزایش یافت و در هفته هشتم به ‏‪‏ ‏۳۰‏‬‏دقیقه ‏رسید.
‏هر جلسه تمرین شامل مراحل گرم کردن و سرد کردن بود.
۲
‏میانگین افزایش وزن دوران بارداری و طول مدت مرحله دوم زایمان در ‏گروه تجربی به طور معنی‌داری کمتر از گروه شاهد بود.
‏وزن نوزادان حین تولد تفاوت معنی‌داری نداشت و در هر دو گروه در حد ‏طبیعی ‪ ‏۲۳۰۰‏‬‏تا ‏‪‏ ‏۴۰۰۰‏‬‏گرم بود.
‏این یافته‌ها نشان می‌دهد فعالیت ورزشی دوران بارداری بر وزن حین ‏تولد نوزاد تاثیر منفی ندارد و مادران باردار سالم می‌توانند با ‏نیازهای فیزیولوژیک فعالیت ورزشی و رشد نوزاد سازگاری پیدا کنند.
‏همچنین زایمان سزارین در گروه شاهد افزایش آماری معنی داری داشت که ‏نشان‌دهنده این است که فعالیت بدنی دوران بارداری با کاهش تعداد سزارین ‏همراه است.
‏مادران غیر ورزشکار و سالم می‌توانند با اطمینان برنامه ورزشی هوازی ‏مشخصی را که طی این پژوهش ارایه شد از هفته سیزدهم بارداری آغاز کنند و ‏تا پایان بارداری ادامه دهند.
‏ورزش منظم هوازی دوران بارداری پس از رفع احتمال خطر تهدید به سقط، ‏با رعایت اصول و ایمنی تحت مراقبت متخصصان می‌تواند طول مرحله فعال ‏زایمان را کوتاهتر و میزان سزارین، و ناراحتی جنین حین زایمان را کاهش ‏دهد.
‏زنان با پیروی از این برنامه روحیه شاداب تری خواهند داشت دردهای ‏زایمانی را بهتر و آسانتر تحمل می‌کنند شیردهی موفق تری را تجربه ‏می‌کنند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x