دانلود مقاله هاکی

دانلود مقاله هاکی

دانلود مقاله هاکی

دانلود-مقاله-هاکیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏ ‏تاریخچه هاکی
‏هاکی ( روی چمن ‏–‏ روی یخ )
‏تاریخچه :
‏هاکی از انواع بازیهای توپ و چوب از خانواده چوگان ‏–‏ گلف ‏–‏ اسکواش ‏–‏ تنیس ‏–‏ بیسبال ‏–‏ تنیس روی میز ‏–‏ کریکت و… است که در هر گوشه از دنیا در زمانهای مختلف به شکلی انجام می شده است .
‏هاکی را فرانسویها هوکه ایرلندیها هورلینگ اسکاتلندیها شینتی انگلیسیها هوکی اهالی ولز بندی اهالی لیتوانی ریپکا می گویند و این نامها نشان میدهد که هاکی از قدیمی ترین ورزشهای توپ و چوب در جهان به شمار می آید و در بسیاری از نقاط گیتی متداول بوده و هست .
‏در ایران باستان کودکان و نوجوانان که اسب برای چوگان در اختیار نداشتند همان شیوه از بازی را بدون اسب انجام میدادند که شباهت بسیاری به هاکی امروز داشته است .
۳
‏اما هاکی نوین در نیمه دوم قرن نوزدهم بود که در انگلستان متولد شد و برای خود قوانین و مقرراتی یافت . در کریسمس سال ۱۸۵۵ میلادی مسابقه ای از هاکی روی چمن میان سربازان انگلیسی و کانادایی برگزار شد که برای تماشاگران آن بسیار هیجان انگیز بود و این رویداد باعث شد که مردم به سرعت به این بازی روی آورندو علاقه نشان دهند .
‏در سال ۱۸۶۰ نخستین مقررات هاکی توسط انگلیسیها درست شد . در هجدهم ژانویه سال ۱۸۸۶ اتحادیه هاکی انگلستان تاسیس شد و به این ترتیب هاکی نه تنها در میان دانش آموزان و دانشجویان رواج یافت بلکه به اندازه ای هوادار و علاقمند پیدا کرد که در سال ۱۸۸۷ به عنوان ورزش ملی انگلستان اعلام شد .
‏اولین بار در سال ۱۸۹۰ بود که ورزش هاکی به آمریکا راه پیدا کرد و انگلیسیهای مقیم آمریکا این بازی را به آمریکاییها معرفی کردند .
‏نخستین مسابقه بین المللی هاکی در ۳۱ ژانویه ۱۸۹۵ میان دو تیم از دو کشور ولز و ایرلند برگزار شد که ایرلند با نتیجه صفر بر ۳ این بازی تاریخی را برد . در سال ۱۹۰۰ میلادی کمیسیونی با شرکت نمایندگان اتحادیه های هاکی انگلستان ‏–‏ ولز و ایرلند در شهر منچستر انگلستان تشکیل شد تا قوانین و مقررات بین المللی برای هاکی بنویسد . دو سال بعد اسکاتلند هم به این کمیسیون پیوست و به تدریج دیگر کشورها نیز مقررات بین المللی هاکی را پذیرفتند .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x