دانلود مقاله مقاله آمادگی جسمانی مراغه

دانلود مقاله مقاله آمادگی جسمانی مراغه

دانلود مقاله مقاله آمادگی جسمانی مراغه

دانلود-مقاله-مقاله-آمادگی-جسمانی-مراغهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏بنام خدا
‏بررسی تاثیر برنامه تمرینی درس تربیت بدنی عمومی (۱) بر
‏میزان قابلیت‌های بدنی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه
‏چکیده
‏هدف این پژوهش، بررسی تاثیر برنامه تمرینی واحد تربیت بدنی عمومی (۱) بر میزان آمادگیهای بدنی دانشجویان دختر و پسر غیرورزشکار می‌باشد. در این پژوهش ۲۲۵ دانشجو (۱۱۳ پسر و ۱۱۲ دختر) از رشته‌های مختلف تحصیلی که واحد عمومی تربیت بدنی (۱) را انتخاب نموده بودند مورد پژوهش قرار گرفتند. این آزمودنیها در پیش‌آزمونهائی که شامل اندازه‌گیری استقامت قلبی، عروقی (آزمون ۱۲ دقیقه دویدن)، استقامت موضعی عضلات شکم (آزمون دراز و نشست)، چابکی (آزمون ۹*۴ متر) توان بی‌هوازی (آزمون پرش عمودی)، انعطاف‌پذیری (آزمون نشستن و کشیدن دستها در امتداد پاها) – sit and Reach
‏، سرعت (آزمون ۴۵ متر دویدن) بود شرکت کردند. پس از ۱۲ جلسه تمرین آزمون نهائی که اندازه‌گیری آزمونهای اولیه بود تکرار شد. نتایج پیش‌آزمون و پس‌آزمون (آزمون‌ نهایی) از طریق آزمون T‏ همبسته در هر گروه و آزمون T‏ غیر همبسته جهت مقایسه تفاوت میانگین پیش‌آزمون و پس‌آزمون دو گروه با هم بدست آمد. نتایج حاصل از محاسبات آماری نشان می‌دهد که اختلاف معنی‌داری در سطح ۰۵/۰ =‏ بین میانگین پیش‌آزمون و پس آزمون گروه پسران در فاکتورهای توان بی‌هوازی، استقامت قلبی عروقی و انعطاف‌پذیری وجود دارد و در فاکتورهای سرعت، چابکی، استقامت موضعی عضلات شکم اختلاف معنی‌دار نمی‌باشد و در گروه دختران بین میانگین پیش‌آزمون و پس‌آزمون در فاکتورهای توان بی‌هوازی، استقامت قلبی و عروقی، انعطاف‌پذیری، چابکی، سرعت، استقامت موضعی عضلات شکم در سطح (۰۵/۰ =‏) تفاوت معنی‌دار می‌باشد. همچنین مقایسه اختلاف میانگین‌های پیش‌آزمون و پس‌آزمون در دو گروه نشان می‌دهد که میزان بهبودی توان بی‌هوازی در پسران بیشتر از دختران بوده و در بقیه فاکتورهای مورد تست میزان بهبودی در دختران بیشتر از پسران بوده است و این اختلاف‌ها از نظر آماری معنی‌داری می‌باشند
‏۲
‏واژه‌های کلیدی‏:
‏تربیت بدنی عمومی (۱) ـ آمادگی جسمانی ـ چابکی ـ انعطاف‌پذیری ـ استقامت قلبی عروقی و تنفسی ـ توان بی‌هوازی ـ استقامت موضعی عضلانی.
‏مقدمه
‏در دنیای کنونی که پیشرفت تکنولوژی و زندگی ماشینی، فعالیت و حرکت انسانها را محدود کرده است فعالیت بدنی و ورزشی به عنوان یک ابزار قوی در ایجاد تحرک و نشاط و حفظ سلامتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امروز متأسفانه در اکثر کشورها زندگی غیرفعال و ماشینی زمینه بروز بسیاری از بیماریها نظیر بیماریهای قلبی عروقی، چاقی، پوکی استخوان، ناهنجاریهای وضعیتی و … را مهیا ساخته که این موضوع نه تنها یک مشکل اساسی برای جوامع محسوب می‌شود بلکه هزینه‌های اقتصادی گزافی را نیز بر جامعه تحمیل می‌کند. یکی از راهکارهای مهم و کارساز برای ممانعت از چنین وضیعتی پرداختن به فعالیت بدنی و ورزش منظم می‌باشد که با مهیانمودن بستر برای فعالیت بدنی در جامعه بویژه برای قشر جوان و دانشجو این امر بیشتر تحقق می‌یابد در راستای همین هدف است که واحد تربیت بدنی ۱و۲ در دانشگاه به صورت اجباری در نظر گرفته شده است تا از این طریق دانشجویان که قشر خلاق و سازنده جامعه و آینده‌ساز کشور هستند از مقوله ورزش و فعالیت بدنی بهره‌مند شده و از اهمیت ورزش و آمادگی جسمانی و تاثیر آن بر عملکرد و کارایی بدن بیشتر آگاه شوند.
‏مرور ادبیات تحقیق نشان می‌دهد که صاحب‌نظران معانی گوناگونی را برای واژه آمادگی جسمانی بیان نموده‌اند. عده‌ای آن را به معنای یک وضعیت بهداشتی مناسب و گروهی آن را برخورداری از قابلیت توانایی و حرکتی بهتر می‌دانند.
‏دکتر گنشل – Genshell
‏ آمادگی جسمانی را کارایی کیفی بدن در فعالیت‌ها به هنگام انجام وظایف محوله بدون احساس خستگی بیش از حد و غیرعادی همچنین بازگشت به حالت اولیه پس از کار سخت جسمانی با استفاده از استراحت معقول و آمادگی جسمانی برای شرکت در فعالیتهای بعدی تعریف می‌کند (۳‏).
‏ویلمور – Wilmare 1990
‏ آمادگی جسمانی را توانایی انجام فعالیتهای بدنی در سطح متوسط تا بالا بدون ایجاد خستگی زودرس و قابلیت‌ حفظ این توانایی در سراسر زندگی می‌داند. برای دست‌یابی به آمادگی جسمانی مطلوب فاکتورهای عمده‌ای دخیل هستند که در تحقیقات مختلف به بررسی بسیاری از این عوامل پرداخته شده است (۱۴).

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x