تحقیق تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون ۵ ص

تحقیق تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون ۵ ص

تحقیق تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون ۵ ص

تحقیق-تاریخچه-یاهو-از-ابتدا-تا-کنون-5-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏تاریخچه یاهو از ابتدا تا کنون
‏کمپانی یاهو (yahoo inc)‏یک کمپانی امریکایی و خدماتی کامپیوتر و مصمم به پر تاثیر و واجب بودن در شبکه جهانی اینترنت برای کاربران و تاجران می باشد.یا هو پورتهای جدید اینترنتی ،کتاب های راهنما اینترنتی و هاست(میزان اطلاعات)برای هر گونه سرویسی مانند ایمیل yahoo mail)‏) فعال کرده است.اولین بار توسط دو دانشجوی فارغ التحصیل از دانشگاه استنفورد‏(گوگل از همین جا رشد کرد)با نام های دیوید فیلو و جری یانگ در ژانویه سال ۱۹۹۵ به صورت یک کمپانی رسمی در آمد.محل کمپانی در حال حاضر در sunnyvale’california‏ می باشد.
‏بر اساس آمار alexa internet‏ که یک کمپانی آمار گیر می باشد یاهو امروزه پر بیننده ترین وب سایت در اینترنت می باشد.وب سایت های شبکه جهانی یاهو تا ماه اکتبر سال ۲۰۰۴ روزانه ۳ میلیارد بازدید کننده داشته اند.
‏تاریخچه:
‏یاهو در ابتدا با نام “jerrys guide to the word wide web” ‏ ‏شروع به کار کردولی پس از گذشت زمان ‏تصمیم به تعویض اسم گرفت و با کمک دیگران و دیکشنری با بی تمایلی اسم را تغییر دادند.کلمه یاهو که مخفف کلمات “yet another hierarchical officious oracle”‏ می باشد را برگزیدند. ولی “فیلو” و “یانگ” دنبال معنی و مفهوم خاصی از کلمه یاهو بودند تا معنی کلی دهد، مانند مفهوم اسم کمپانی های دیگری همچون Gulliver’s travels”‏” به وسیله “Jonathan swift” ‏ که بی ادبانه و غیر حرفه ای و نابهنجار بود.
‏هنگامی که نرم افزارهای در حای بارگذاری در کامپیوتر “فیلو” بود یاهو! برای اولین با در یونکس که مخفف “compiler yet another compiler”‏ می باشد. یاهو! اولین پیشنهاد فروش سهام (IPO)‏ را در ماه آپریل سال ۱۹۹۶‏ به مقدار ۲.۶‏ میلیون سهم درهر کدام ۱۳ دلار را داشت.
‏از آنجایی که معروفیت یاهو افزایش پیدا کرد، سطح و ظاهر پیشنهاد ها به آن تغیر پیدا کرده و گسترده تر شد، که آن را به یک جا برای انجام هر کار اینترنتی تبدیل کرد، که امکاناتی همچون سرویس میل و ای میل، سرور پیغام های فوری، سیستم معروف گروه ها ، بازی های آنلاین وچت، اخبار واطلاعات ارتباطی، فروشگاه های آنلاین و امکانات حراج اینت
‏۲
‏رنتی را شامل می‏‌‏شود.
‏خیلی از این ها برای خود به گونه ای قبلا سرویس های مستقلی بوده اند، که یاهو! آنان را به وجود آورد.
‏مثلا سیستم وب هاستینگ “Rocjetmail”‏، “Goecities”‏ و گروههای میلی متفاوتی مانند “eGroups”‏، خیلی از این کمپانی های وابسته سر سود، ضرر و شهرت با هم جدال دارند، به همین دلیل هم یا هر از چند گاهی قوانین داخلی خود را تغییر می دهد.
‏اخیرا یاهو! شروع به درست کردن یک رابطه شراکتی با مخابرات و سرویس دهندگانی مانند “BT”‏ در انگلستان، “Rogers”‏ در کانادا و “SBC”‏ در ایالات متحده کرده است تا بتواند یک پهنای باند وسیعی را برای رقابت با کسانی که “AOL”‏ را پیشنهاد کرده بودند ایجاد کند، در ما بین شراکت با “First USA”‏ کمپانی پیشنهاد کارتهای اعتباری به نام یاهو را کرده که این کارتها “Yahoo! Visa”‏ نامگزاری شده اند.
‏در ابتدای سال ۲۰۰۲‏، یاهو! بی صدا شروع به تقویت کردن موتور جستجوی خود با تکنولوژی رقابتی جدید کرد. در ماه دسامبر سال ۲۰۰۲‏، آنها “Inktomi”‏ و در جولای سال ۲۰۰۳‏ “Overture services Inc”‏ و در آن “AltaVista”‏ و “AlltheWeb”‏ را بدست آورند. در هجدهم ماه فبریه سال ۲۰۰۴‏، یاهو! با سیستم ‏جستجو قدرتمند گوگل قطع مراوده کرد و‏ به تکنولوژی خود رجوع و بسنده کرد تا بتواند نتایج را خود بدهد.
‏در سال ۲۰۰۵‏ پیغام های اخباری یاهو! از جنبه مکتبی و مذهبی برخوردار شدند. به هر خبر یک قسمت کوچک در مورد بحث در آن الصاق شد که به ندرت مرتبط با خبر یا مقاله بودند.
‏«‏اتفاقات مهم‏»
‏(قابل توجه خواننده که این مورد به صورت ایجاز و کوتاه ذکر و گلچین شده.)
۱۹۹۵‏: “Ziff Davis Inc”‏ شروع به انتشار مجله “yahoo! Internet Life”‏ (البته در ابتدا با نام “ZD Internet Life”‏ چاپ شد) این مجله مکمل فعالیتهای کمپانی بود.
‏۳
‏هفتم فبریه سال ۲۰۰۰‏: “yahoo.com”‏ به مدت ‏چند ساعت به دلایل حمله به سرویس‏‌‏های آن دچار مکث و درنگ و سکته شد. (مشروح خبر ۲-۱‏). در روز بعد، سهام آن $۱۶‏ صعود کرد. یا ۴.۵‏ درصد ضرر را به هکرها نسبت دادند تا به باگها و مشکلات سرویسی خودشان، بر عکس چیزی که برای ” “wBay‏اتفاق افتاد.
‏دسامبر سال ۲۰۰۲‏: “yahoo! Inc”‏ شروع به راه اندازی موتور جستجوی “Inktomi Web”‏ کرد‏ ‏و‏ ‏جولای سال ۲۰۰۳‏: ‏راه اندازی سرویس “overture Service Inc”‏.
‏نوزدهم ژانویه سال ۲۰۰۴‏: یاهو! از تشکیلات “Yahoo! Research Labs”‏ خبر داد که یک امکانات جستجو در میان تحقیق ها و پروژه و اختراع ها در یاهو! بود. مسئولین اصلی یاهو! اعم از “Dr Gray”‏ و “William Flake”‏ این تشکیلات را می گردانند.
‏نوزدهم فبریه سال ۲۰۰۴‏: یاهو را گوگل جدا و همان طور که در بالا گفته شد به سیستم های خود پناه آورد.
‏مارچ سال ۲۰۰۴‏: یاهو! موتور جستجوی خودش را طراحی و راه اندازی کرد.
‏بیست و پنجم مارچ سال ۲۰۰۴‏: بامکانات جستجو در فروشگاههای اینترنتی اروپایی اعم از “Kelkoo”‏ را بدست آورد.
‏پانزدهم دسامبر سال ۲۰۰۴‏: یاهو! ورژن بتای موتور جستجو در فایل های تصویری (Video)‏ را شروع و راه اندازی کرد.
‏نهم فبریه سال ۲۰۰۵‏: یاهو! “Yhaoo! Launch”‏ تغییر یافت یه “Yahoo! Music”‏ که هنوز هم موسیقی رایگان ارائه می کند.
‏پانزدهم فبریه سال ۲۰۰۵‏: یاهو چندین دفتر اداری را در “Dublin”‏ و “Ireland”‏ با ای‏جاد ۴۰۰‏ شغل جدید تأسیس کرد.
‏دوم مارچ ۲۰۰۵‏ یاهو! ۱۰‏ سال از تاسیسش گذشت واین را جشن گرفت و در “Baskin Robbin”‏ به کاربرانش کپن مجانی بستنی داد.
‏بیستم مارچ سال ۲۰۰۵‏: یاهو! سیستم “Filckr”‏ که برای به اشتراک گذاشتن عکس و ایجاد فوتوبلاگ بود را تاسیس کرد. (مشروح خبر۱‏)
‏بیست و ششم می سال ‏۲۰۰۵: یاهو! از سرویس جدید میل عکس خود با نام photomail‏ خبر داد.
‏۴
‏کمپانی یاهو!
‏سبک: عمومی (NASDAQ:YAHOO)
‏ایجاد شده در: سانتیول، کالیفورنیا (۱۹۹۵)
‏مکان: سانیول، کالیفورنیا
‏اشخاص اصلی: Terry Semel. 1‏ ریس و Ceo
‏ Jerry Yang .2‏ ریس یاهو!
‏ David Filo .3‏ ریس یهو!
(Dan Rosensweing: COO (Chief Operating Offices .4
‏ (EVP (Chief Finacial Officer , Susan Decker: CFO .5
‏صنعت: سرویسهای اینترنتی
‏درآمد سود سهام: ۳.۵۷ میلیارد دلار آمریکا (USD: United State Dollar)‏ سال ۲۰۰۴

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x