دانلود مقاله دگرگونی تکنولوژی نظامی از ابتدا تا قرن بیست و یک ۹۰ ص

دانلود مقاله دگرگونی تکنولوژی نظامی از ابتدا تا قرن بیست و یک ۹۰ ص

دانلود مقاله دگرگونی تکنولوژی نظامی از ابتدا تا قرن بیست و یک ۹۰ ص

دانلود-مقاله-دگرگونی-تکنولوژی-نظامی-از-ابتدا-تا-قرن-بیست-و-یک-90-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۸۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

?‏ ‏دگرگونی تکنولوژی نظامی از ابتدا تا قرن بیست و یک
‏۲
‏بخش‏ اول
‏تکنولوژی نظامی در عهد کهن
‏دستیابی به تکنولوژی جدید از گذشته‏‌‏های بسیار دور در زندگی انسان‏‌‏ها و در تعیین سرنوشت جوامع بشری تاثیر فراوان داشته و در روند تکامل تمدن بشری خصوصا‏ً‏ در عهد باستان هر گاه انسان به تکنولوژی جدیدی دست ‏‌‏می‏‌‏یافت، تحول عظیمی در زندگی او رخ داده است.
‏تحولات تکنولوژی در زمینه‏‌‏های متفاوت و در جوامع مختلف در گذشته به طرق و روش‏‌‏های گوناگون به وقوع می‏‌‏پیوسته‏،‏ ولی به علت نبودن ارتباطات و تبادل اطلاعات لازم بین جوامع‏،‏ این تحولات از پویایی بسیار کمی برخوردار بوده‏‌‏اند و بسیار کند صورت ‏‌‏می‏‌‏گرفته و انتشار می‏‌‏یافته‏‌‏اند.
‏انسان‏‌‏های اولیه به ناچار برای حفظ جان خود به فکر کردن و ابداع وسایل زندگی و دفاع پرداخت‏ند و ‏‌‏به مرور وسایل کشاورزی و ادوات جنگی را ساختند.
‏ترابری بسیار کندرو با گنجایش حمل بار و مسافر کم در عهد باستان و در نتجیه آن، ضعف ارتباطات و عدم انتقال سریع تکنولوژی بین جوامع مختلف، نبودن تکنولوژی ‏پیشرفته در بخش کشاورزی و استفاده از ابزار و ادوات بسیار ابتدایی و ساده که تمام نیروی کار را صرف تهیه مواد مورد نیاز روزانه انسان می‏‌‏کرد و مجال فکر کردن در سایر امور مخصوصاً امور نظامی را برای انسانهای آن دوره فراهم‏ نمی‏‌‏کرد و اصولا پایین بودن پایه و درجه تکنولوژیک صنایع در آن زمان، از دلایل عمده پیشرفت بسیار کند و روند نامنظم و نامر
?‏ ‏دگرگونی تکنولوژی نظامی از ابتدا تا قرن بیست و یک
‏۳
‏تب‏ تحولات تکنولوژی نظامی به شمار می‏‌‏آیند. از طرفی پدیده‏‌‏های بازدارنده طبیعی نیز به نوعی در راه پیشرفت و گسترش این تکنولوژی موانعی را به وجود می‏‌‏آورده‏‌‏اند که اغلب از کنترل انسان خارج بوده است.
‏انسان جستجوگر و سخت کوش در آرزوی دستیابی بر فراز آسمان و قعر دریاها هرگز از تلاش و جدیت در راه رسیدن به ترقی و تعالی و آینده‏‌‏ای بهتر دست برنداشته و با تکیه به هوش نبوغ خود گام به گام پیش رفته و بر قهر طبیعت فایق آمده است؛ برای تامین نیازمندی‏‌‏های خود ابزار لازم را اختراع نموده و برای مبهمات و نادانسته‏‌‏های خود نیز پاسخ یافت، لیکن هنوز هم بسیاری از سوالات او بدون پاسخ است و تلاش در جهت یافت پاسخ همچنان ادامه دارد.
‏تکنولوژی در عهد باستان بسیار ساده و ابتدایی بوده و اگرچه بیشترین فکر انسان‏‌‏های اولیه معطوف و متوجه تامین امنیت و تهیه ابزار مبارزه با بلاهای طبیعی و ب‏ه‏ره‏‌‏برداری از محیط اطراف خود بوده است، پیشرفت در این زمینه‏‌‏ها نیز بسیار کند بوده و قرنهای متمادی سپری‏ می‏‌‏شده تا تحولی که امروز بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر‏ می‏‌‏رسد، در تکنولوژی نظامی آن روز پیش می‏‌‏آمده است. ابزار نظامی آن روز منحصر به آلات و ادوات شکار حیوانات و دفاع شخصی در مقابل خطرات بوده است.
‏اولین چیزی که توجه انسان‏‌‏های اولیه را برای ساخت ابزار زندگی و جنگ افزار تدافعی به خود جلب کرده سنگ و گل و شاخه درختان بوده است و سپس پوست و استخوان حیوانات نیز در فرایند تکنولوژی نظامی عهد باستان جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x