آزمایش دستگاه اندازه گیری آزمایشات روانشناسی (گزارش کار روانشناسی تجربی)

آزمایش دستگاه اندازه گیری آزمایشات روانشناسی (گزارش کار روانشناسی تجربی)

آزمایش دستگاه اندازه گیری آزمایشات روانشناسی (گزارش کار روانشناسی تجربی)

آزمایش-دستگاه-اندازه-گیری-آزمایشات-روانشناسی-(گزارش-کار-روانشناسی-تجربی)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏ 

دستگاه الکتروشوک ‏EST‏‏
‏دستگاه الکتروشوکوسیله‌ای است کاملاً بی‌خطر که برای ایجاد تحریک الکتریکی در روی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با دستگاهECT ( Electro Convulsion Therapy)‏که در روانپزشکی کاربرد دارد، به لحاظ عملکرد و موارد کاربرد به کلی متفاوت است. دستگاه‌هایECT‏برای ارائه تحریک الکتریکی نسبتاً قوی بر سیستم اعصاب مرکزی (مغز) به کار گرفته می‌شوند و در واقع به دلیل تشنج ناشی از اثر این تحریک نامECT‏بر آنها گذاشته شده است. در مقابل دستگاهEST‏تحریک الکتریکی بسیار خفیفی را بر روی پوست (و نه بر سیستم اعصاب مرکزی) وارد می‌سازد که اثر ناشی از این تحریک به صورت گزش پوست احساس می‌شود. البته شدت این گزش برحسب درجه شوک متفاوت خواهد بود و چنانچه در حد مناسبی زیاد باشد، می‌تواند حالت بیزاری و اجتناب را در فرد ایجاد کند. همراه شدن این حالت(اجتناب) به عنوان یک محرک غیرشرطی ناخوشایند با آنچه رفتار نامطلوب یا غیرمعمول در نظر گرفته می‌شود (به عنوان محرک شرطی) باعث انتقال احساس بیزاری و اجتناب، به محرک شرطی شده و از این طریق اثرات درمانی خود را ایجاد می‌کند. به این‌ترتیب تکنیک‌های شرطی‌سازی اجتنابی‏ (Avoidance Conditioning)‏،‏ ‏بیزار سازی      ‏ (Aversive Therapy)‏ ‏و توقف فکر‏ (Thought Stopping)‏، اصلی‌ترین روشهایی به شمار می‌آیند که این دستگاه در آن به کار گرفته می‌شود. تکنیک‌های فوق کمک مؤثری در درمان اختلالاتی از قبیل وسواس‌های فکری و عملی، اعتیاد به مواد مخدر، عادات نامطلوب رفتاری و انحرافی و… به شمار می‌آید.
‏ 
‏ 
‏ 
‏ 
‏ 
‏ 
‏ 
‏ 
‏ 
‏ 
‏ 
‏ 
‏دستگاه ترسیم در آیینه:
‏آزمایش یادگیری و انتقال دوجانبه یا ترسیم در آینه بیانگر آنست که یادگیری در اندام انجام نمی پذیرد، بلکه فرایندی عصبی است و در مغز انجام می شود. انتقال دوجانبه از طریق ترسیم در آینه، روشی است که معمولاً برای مطالعه یادگیری حاصل از راه کوشش و خطا به کار می رود، مورد مطالعه قرار می گیرد.
‏این دستگاه شامل دو بخش است که یکی محل ترسیم در آینه است و دیگری جعبه کنترل است. قسمت ترسیم شامل یک صفحه مسطح است که نقشی ستاره مانند در آن رسم شده و یک آینه به صورت عمود بر این صفحه مسطح وجود دارد که تصویر ستاره در آن منعکس می شود. صفحه ای حائل هم وجود دارد که مانع دیدن محل رسم به صورت مستقیم می باشد. در بخش جعبه کنترل، یک کلید روشن و خاموش وجود دارد، بلند گویی برای شنیدن صدای بوق دستگاه، قلم مخصوص فلزی که با سیم به جعبه کنترل متصل شده است و صفحه نمایش زمان رسم و خطاهای آزمودنی.
‏ 
‏ 
‏ 
‏ 
‏ 
‏ 

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x