مقاله درمورد آلیاژ ریختگی

مقاله درمورد آلیاژ ریختگی

مقاله درمورد آلیاژ ریختگی

مقاله-درمورد-آلیاژ-ریختگیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏تکامل ‏ریز س‏اختار در یک آلیاژ ریختگی Al-Si-Mg
‏چکیده:
‏آزمایش برای بررسی انجام با تکنیک کوئنچینگ سریع طراحی شده است. با استفاده از‏ میکروسکوپ نوری مناطق مذاب کو‏ئنچ‏ شده به سادگی از جامد احاطه ک‏ننده ان قابل تشخیص است. با گو‏ئنچ‏ کردن در درجه حرارت های مختلف, تکامل ریز ساختار یک آلیاژ تجاری ریختگی با پایه Al-Si‏ (AA601‏) در کل فرایند انجماد آن بررسی و خصوصیات آن مشخص شده گسترش ریز ساختار با تشکیل تخلخل در همان آلیاژ مرتبط بود.
‏مقدمه:
‏ ترکیبات آلیاژهای ریختگی تجاری Al-Si‏, تطابق را بین خصوصیات اجرای‏ی‏ و فرایندی و نیز اضطرارات اقتصادی آن ها نشان میدهد در نتیجه, اکثر آلیاژهای تجاری حاوی مخلوطی از چندین عنصر هستند که بصورت ن‏اخالص یا افزونی های تعمدی وجود ‏دار‏ن‏د.
‏زیر ساختار ‏سیاه تاب‏ نتیجه‏ دسته ای‏ ‏واکنش هاست که در طول ا‏نجماد رخ ‏می‌‏دهد. ترکیب تحلیل ‏ریز‏ ساختاری یا تحلیل منحنی سرد شدن غالبا ‏می‌‏تواند درجه حرارت های واکنش و فازهای دخ‏یل را تعیین کند با این وجود, ‏ریز‏ ساختار واقعی ‏که‏ در ‏زمان ‏ مشخصی در انجماد وجود داشته و ن‏می‌‏توان با استفاده از این روش تخمین زد.
‏روش پذیرفته شده مناسبی برای بررسی زیر ساختار یک قطعه ریختگی نیمه جامد, تسریع انجماد بوسیله ک‏وئ‏نچ‏ کردن‏ است فصل مشترک جامد مذاب در ‏زمان‏ کوئیچ را ‏می‌‏توان بدین روش و با استفاده از میکروسکوپ نوری مشاهده نمود. در آلیاژهای ریختگی Al-Si‏, این روش برای‏ مشخص کردن کامل خصوصیات تکامل‏ ریز‏ ساختاری آلیاژهای خاص‏ و یا بیشتر برای مطالعه یک انجامد خاص مورد استفاده قرار
‏۲
‏می‌‏گیرد. هدف‏ از این مطالعه, تعیین خصوصیات ‏ریز‏ ساختار در طول انجماد یک آلیاژ ریختگی تجاری Al-Si-Mg‏ است. توجه اصلی به چگونگی تغییر نحوه توزیع مذاب در طول انجماد و چگونگی ‏تاثیر گذاری آن بر روی تشکیل‏ تخلخل معطوف شده است.
‏روش تجربی: ترکیب آلیاژ مورد استفاده در جدول ۱ نشان داده شده است. این ترکیب در محدوده آلیاژ استرالیایی با نام AA601 ‏قرار ‏می‌‏گیرد. عنصر استرانسیو‏م ‏با وجود آنکه عم‏دا ‏اضافه نشده, اما با غلظت ۲۰ ppm‏ در آن وجود داشت. میزانی با وزن تقریبی ۴۰kg‏ از این آلیاژ در بوته ای از جنس‏ گا‏ربید ‏ سلیکون در یک کوره مقاومتی الکتریکی ساخته شد. درجه حرارت مذاب در طول آزمایش در دمای ۷۰۰c‏ ثابت نگه داشته شد.
‏جدول ۱: ترکیب آلیاژ مورد استفاده (تعادل Al‏):‏
‏از فن‏جان های کوچکی از جنس فولاد زنگ ‏ن‏زن (شکل ۱) برای نمونه گیری از مذاب استفاده شد. هر فنجان تا سطحی درست زیر لبه فرو برده شده و حدود‏ ۱۰‏ ثانیه بر آن اجازه داده شد تا پیش از غوطه ور شدن, با درجه حرارت مذاب به تعادل برسد سپس این فنجان ها برداشته شده و در محفظه جدا کنن‏ده ای قرار داده شوند تا سرد ش‏دند‏. در زمان مطلوبی در طول انجماد, نمونه به داخل یک حمام گ‏وئینچ‏ آب‏-‏ نمک فرو ‏برده شد. مجموعا سیزده نمونه کوئ‏نچ‏ شدند سپس قبل و بعد از هر دسته از آزمایش های کوئنچ, نمونه ها تحت تحلیل (آنالیز) شیمیایی قرار گرفتند. داده های درجه حرارت- زمان از ترموکوپلی که در مرکز هر فنجان قرار داشت, جمع آوری شده و این کار با استفاده از تجهیزات آنالیز حرارتی تجاری انجام شد. سرعت سرد کردن متوسط در مذاب پیش از انجماد ۱۰۶ 0C/s‏ بود. نمونه ها در جهت عمود بر محور استوانه, در زیر نوک ترمو

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x