مقاله درمورد چیست dsl

مقاله درمورد چیست dsl

مقاله درمورد چیست dsl

مقاله-درمورد-چیست-dslلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏مقدمه:
‏امروزه، اینترنت می رود که بعنوان جز لاینفک زندگی انسان این عصر قرار گیرد. بدون شک حتی اگر یکبار هم شده با این تکنولوژی روز دنیا برخورد کرده باشید به نقش وسیع و اهمیت لازمه حضور آن پی خواهید برد. همان اندازه که روز به روز به اهمیت وجودی اینترنت افزوده می شود به موازات آن سرعت دستیابی به اطلاعات از طریق این تکنولوژی نیز اهمیت فراوانی پیدا می کند. به همین جهت راه حل های متفاوتی در جهت اتصال به شبکه جهانی پیشنهاد می شود ه بی شک آسان ترین و کم هزینه ترین روش همیشه مورد توجه قرار می گیرد. در این بین تکنولوژی DSI‏ گوی سبقت را از مابقی راه حلها ربوده به نحوی که روزانه حداقل ۲۰۰۰۰ نفر در سطح جهان به علاقه مندان این تکنولوژی افزوده می شود. اما براستی چرا؟ چرا تکنولوژی DSL‏ به محبوبیتی این چنین دست یافته است؟
‏۲
DSL‏ چیست؟
‏برای اتصال به ایذترنت از روش های متفاوتی استفاده می گردد. مانند استفاده از مدوم معمولی، مودم کابلی، شبکه محلی و یا خطوط DSL )Digital Subscriber Line).DSL‏ روشی برای دستیابی به یک اتصال با سرعت بالا را با استفاده از کابل های معمولی تلفن (زوج سیمی که پشت دستگاه تلفن عادی می شود) برای کاربران اینترنت فراهم می نماید.
DSL‏ چگونه کار می کند؟
‏به محیطی که داده ها از آن انتقال می یابند یا رسانه گفته می شود. زوج سیم، کابلهای کواکسیال (مثل کابل آنتن تلویزیون) موجبر ها (لوله هایی فلزی با سطح مقطع مستطیل یا دایره شکل)، هوا و فیبرهای نوری مهمترین رسانه های مخابراتی هستند. برای هر رسانه مخابراتی پارامترهایی به نام کارنه بالایی و پایینی فرکانس تعریف می شود و منظور از آنها حداکثر و حداقل فرکانسی است که آن رسانه می تواند با کیفیت مطلوب از خود عبور دهد.
‏به اختلاف این دو فرکانس پهنای باند یا Band Width‏ می گویند. زوج سیم که در سیستم تلفن شهری استفاده می شود ضعیفترین رسانه مخابراتی از این نظر می باشد و محدوده عبور فرکانس آن از صفر تا حدود ۲ مگاهرتز می باشد. اما در سیستمهای تلفن ثابت شهری (PSTN)‏ فقط از ۴ کیلو هرتز این محدود برای عبور صدا استفاده می شود و بقیه باند فرکانسی آن آزاد می ماند که در واقع استفاده از این باند فرکانسی بلااستفاده ایده اصلی و اولیه ساخت و استفاده از DSL‏ می باشد. در روش اتصال عادی Diap-Up‏ از همان ، KHz4 ‏ ‏پهنای باندی که در مکالمات صوتی عادی بکار برده می شود جهت انتقال داده استفاده می شود .و با استفاده از روشهای پیچیده مدولاسیون دیجیتال و فشرده سازی اطلاعات، می توان حداکثر به سرعت ۵۶ کیلو بیت در ثانیه رسید که در عصر انفجار اطلاعات سرعتی لاکپشتی است. حالا اگر باند فرکانسی ما از KHz4 ‏ تا KHz2‏ افزایش پیدا کند! یعنی تقریبا ۵۰۰ برابر خواهد شد، واضح است که سرعت انتقال دادهایمان به شدت افزایش خواهد یافت.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x