مقاله درمورد انحراف حرارتی

مقاله درمورد انحراف حرارتی

مقاله درمورد انحراف حرارتی

مقاله-درمورد-انحراف-حرارتیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱- انحراف حرارتی در حالت تعلیق: فرمول ۱ –‏ ، ۲- بی تعادلی گرمایی:فرمول ۲
‏توزیع دما :فرمول ۳ – بی تعادلی حرارتی
‏بی تعادلی مکانیکی اولیه :هر سیستم روتور توزیع وزنی، سفتی و تغییر شکل اولیه خودش را دارد. در نتیجه، مقدار و محل بی تعادلی مکانیکی جهت پیش بینی کردن در یک سیستم روتور اختیاری خیلی مشکل است. این بیتعادلی مکانیکی به عنوان بی تعادلی ایجاد شه از یک نیروی گریز از مرکز تا ۱۰% از وزن کلی روتور ثابت تعریف میگردد. بی تعادلی مکانیکی زمانی اتفاق می افتد که روتور با سرعت عملکرد دائمی حد اکثر حرکت میکند و بر حسب ریاضیات به صورت فرمول ۴ تعریف میگردد. با توجه به یک سیستم مختصات در روتور این بی تعادلی به عنوان یک زاویه از درجات صفر عمل میکندو در مرکز جاذبه توده آویزان قرار میگیرد.
‏چرخش همزمان :
‏مقایسه بین اثر نیوکرک و اثر مورتون :هر دو اثر نیو کرک و مورتون شامل گسترش شیب دمایی در سر تا سر سر محور میگردد که در نتیجه منجر به خمش حرارتی بی ثبات از طریق یک مکانیسم پس خوراند مثبت میگردد. بعضی از دیگر شباهتها و تفاوتها بین این دو پدیده در اینجا خلاصه شده اند.
‏اثر مورتون
‏اثر نیوکرک
‏پارامتر
‏چرخش همزمان
‏چرخش همزمان
‏حرکت روتور
‏مورد نیاز است.
‏مورد نیاز نیست.
‏پیکربندی overhung
‏خارج از مرحله نقطه داغی
‏در مرحله نقطه داغی
‏بی تعادلی مکانیکی
‏برش چسبناک دیفرانسیل
‏مالیدن روتور به استاتور
‏علت نقطه داغی
‏درون یاطاقان
‏خارج از یاطاقان
‏محل نقطه داغی
‏پیش بینی کردن بی ثباتی مورتون :۱- تخمین زدن بی تعادلی مکانیکی اولیه ۲- تعیین کردن ضخامت لایه برای یاطاقانی خاص ۳- به دست آوردن وضعت تعادل ثابت سر محور ۴-به کار بردن VT- FAST‏ یا برنامه ای مشابه جهت به دست آوردن چرخش دینامیک. این چرخش سپس جهت ایجادکردن چرخش کلی همزمان با حالت تعادل ترکیب میگردد. ۵- توسعه دادن معادله انرژی جهت به دست آوردن توزیع دمای محیطی ۶- محاسبه کردن بی ثباتی حرارتی ۷- مقایسه کردن بی تعادلی حاصله با یک معیار آستانه بی ثباتی از پیش تعریف شده
‏۱- انحراف حرارتی در حالت تعلیق: فرمول ۱ –‏ ، ۲- بی تعادلی گرمایی:فرمول ۲
‏توزیع دما :فرمول ۳ – بی تعادلی حرارتی
‏بی تعادلی مکانیکی اولیه :هر سیستم روتور توزیع وزنی، سفتی و تغییر شکل اولیه خودش را دارد. در نتیجه، مقدار و محل بی تعادلی مکانیکی جهت پیش بینی کردن در یک سیستم روتور اختیاری خیلی مشکل است. این بیتعادلی مکانیکی به عنوان بی تعادلی ایجاد شه از یک نیروی گریز از مرکز تا ۱۰% از وزن کلی روتور ثابت تعریف میگردد. بی تعادلی مکانیکی زمانی اتفاق می افتد که روتور با سرعت عملکرد دائمی حد اکثر حرکت میکند و بر حسب ریاضیات به صورت فرمول ۴ تعریف میگردد. با توجه به یک سیستم مختصات در روتور این بی تعادلی به عنوان یک زاویه از درجات صفر عمل میکندو در مرکز جاذبه توده آویزان قرار میگیرد.
‏چرخش همزمان :
‏مقایسه بین اثر نیوکرک و اثر مورتون :هر دو اثر نیو کرک و مورتون شامل گسترش شیب دمایی در سر تا سر سر محور میگردد که در نتیجه منجر به خمش حرارتی بی ثبات از طریق یک مکانیسم پس خوراند مثبت میگردد. بعضی از دیگر شباهتها و تفاوتها بین این دو پدیده در اینجا خلاصه شده اند.
‏اثر مورتون
‏اثر نیوکرک
‏پارامتر
‏چرخش همزمان
‏چرخش همزمان
‏حرکت روتور
‏مورد نیاز است.
‏مورد نیاز نیست.
‏پیکربندی overhung
‏خارج از مرحله نقطه داغی
‏در مرحله نقطه داغی
‏بی تعادلی مکانیکی
‏برش چسبناک دیفرانسیل
‏مالیدن روتور به استاتور
‏علت نقطه داغی
‏درون یاطاقان
‏خارج از یاطاقان
‏محل نقطه داغی
‏پیش بینی کردن بی ثباتی مورتون :۱- تخمین زدن بی تعادلی مکانیکی اولیه ۲- تعیین کردن ضخامت لایه برای یاطاقانی خاص ۳- به دست آوردن وضعت تعادل ثابت سر محور ۴-به کار بردن VT- FAST‏ یا برنامه ای مشابه جهت به دست آوردن چرخش دینامیک. این چرخش سپس جهت ایجادکردن چرخش کلی همزمان با حالت تعادل ترکیب میگردد. ۵- توسعه دادن معادله انرژی جهت به دست آوردن توزیع دمای محیطی ۶- محاسبه کردن بی ثباتی حرارتی ۷- مقایسه کردن بی تعادلی حاصله با یک معیار آستانه بی ثباتی از پیش تعریف شده

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x