کانون تربیت با کارایکشا شوروی ۱۳ص doc

کانون تربیت با کارایکشا شوروی ۱۳ص doc

کانون تربیت با کارایکشا شوروی ۱۳ص doc

کانون-تربیت-با-کارایکشا-شوروی-13ص-docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏کانون تربیت با کارایکشا شوروی
‏حول قوانین و مقررات مربوط به اطفال بزهکار در کشور شوروی (روسیه سابق ) تقریبا” نظیر تحولات مربوط در کشورهای مترقی جهان بوده و به طور کلی مجازات اطفال بزهکار در ادوار مختلف خفیف تر از کیفر بزرگسالان در قوانین پیش بینی می شد. طبق قانون ۱۷۴۲ شکنجه بدنی و شلاق زدن و مجازات اعدام در مورد اطفال کمتر از ۱۷ سال ممنوع گردید .
‏در سال ۱۷۶۵ کاترین دوم با صدور فرمانی اطفال کمتر از۱۰ سال تمام را غیر مسئول اعلام و در صورت ارتکاب هر جرمی به ولی یا سرپرست و یا کارفرمایش سپرده می شود و اطفال ۱۰ تا ۱۴ سال تمام را از مجازات با اعمال شاقه معاف نمود. تخفیف مجازات با اعمال شاقه در مورد اطفال بزهکار کمتر از ۱۷ سال تمام در فرمان اجباری اعلام شد .
‏طبق قانون ۱۸۶۴ دادرسی اطفال بزهکار از ۱۰ سال تمام تا ۱۷ سال تمام به دادگاههای بخش محول گردید و نگهداری اطفال محکوم به حبس ، دارلتادیب پیش بینی شد. قانون مذکور عملا”” از ۱۹۰۹ اجرا گردید .
‏طبق قانون ۱۴ ژوئیه ۱۹۱۸ که با اقتباس از قوانین دادرسی اطفال بزهکار در کشورهای مترقی (آمریکا – انگلستان – فرانسه – بلژیک و غیره ) تدوین شده بود دادرسی اطفال بزهکار و در حالت خطرناک تا سن ۱۴ سال تمام به کمیسیون خاص اطفال محول گردید و اطفال مذکور از مجازات معاف شدند .
‏در سال ۱۹۱۹ اطفال تا ۱۴ سال تمام غیر مسئول اعلام شدند.
‏در ۳۰ آوریل ۱۹۲۱ اولین (کانون تربیت با کار ) در مسکو تاسیس شد در اولین قانون جزای شوروی که در سال ۱۹۲۲ به تصویب رسید سن کبر کیفری از ۱۷ سال تمام به ۱۶ سال تمام تقلیل یافت در صورت محکومیت ، دادرسان مخیر بودند که مجازات اطفال از ۱۴ سال تا ۱۶ سال تمام را تا یک دوم مجازات پیش بینی شده در قانون مذکور تخفیف دهند .
‏در سال ۱۹۲۹ کمیته مرکزی حزب کمونیست پیشنهاد نمود که کمیسیون خاصی مرکب از نمایندگان : وزارت دادگستری – وزارت آموزش و پرورش – سندیکای کارگران – یک نفر مددکار اجتماعی – یک نفر پزشک به جرائم ارتکابی اطفال تا ۱۶ سال تمام رسیدگی نموده و روشهای اصلاحی یا تربیتی یا درمانی اتخاذ نماید .
‏در سال ۱۹۳۵ قوانین مربوط به اطفال مورد تجدید نظر قرار گرفت ۰ سن اطفال غیر مسئول از ۱۴ سال تمام به ۱۲ سال تمام تقلیل یافت و برای اطفال بیش از ۱۲ سال تمام تا ۱۶ سال تمام که مرتکب جرائم : سرقت – ضرب و جرح – قتل می شدند مجازات تعیین گردید .
‏در سال ۱۹۴۰ به تعداد جرائم فوق الذکر ، جرائم خرابکاری راه های ارتباطی و بی انضباطی نیز افزوده گردید .
‏در سال ۱۹۴۳ برای پیش گیری از بزهکاری اطفال و ارتکاب بزه به طور دسته جمعی ( تشکیل باند ) موسسات مختلف و تربیتی با کار در اکثر جمهوری های شوروی تاسیس شد اطفال یتیم – ترک شده – بی سرپرست – بی مسکن – بی انضباط و سارقین اشیاء کم ارزش در موسسات مذکور نگهداری شدند

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x