دانلود مقاله کالر آیدی

دانلود مقاله کالر آیدی

دانلود مقاله کالر آیدی

دانلود-مقاله-کالر-آیدیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏کالر آیدی- Caller ID‏
ID‏ Caller‏ ‏(Caller Identification‏ )‏، طرفین یک ارتباط مخابراتی را قادر می سازد تا از شماره تماس گیرنده و مخاطب تماس آگاه شوند. ‏ اطلاعات تماس گیرنده توسط مخابرات از طریق مدولاسیون FSK‏ (Frequency Shift Keying‏ ) ‏بر روی خط ارسال می گردد . ‏شکل ۱ . بدین معنا که به ازای بیت یک، فرکانس ۱۲۰۰Hz‏ و به ازای بیت صفر، فرکانس آنالوگ ۲۲۰۰Hz‏ ارسال می شود. (استاندارد ۲۰۲ بل) و تمامی اطلاعات تماس گیرنده که حاوی اطلاعات گوناگونی است بر روی یک خط به صورت FSK‏ مدوله و به دستگاه تلفن گیرنده ارسال می گردد. ‏هنگامی که یک خط تلفن زنگ می خورد اطلاعات‏ تماس گیرنده‏ بعد از زنگ اول ارسال می شوند‏. سیگنال زنگ اول به مدت ۲ ثانیه طول می کشد و سپس اطلاعات تماس گیرنده در مدت زمان ۱.۵ ثانیه منتقل می شود‏.‏ که این در طول ۱.۵ ثانیه ، ابتدا ۰.۵ ثانیه سکوت (صفر، سیگنال نداریم) و سپس در مدت زمان ۰.۸ ثانیه اطلاعات و پس از آن نیز ۰.۲ ثانیه سکوت و سپس سیگنال زنگ دوم به مدت ۲ ثانیه ارسال می شود.
‏ 
‏ 
‏ 
‏شکل ۱ ) مدولاسیون FSK
‏اطلاعاتی که در زمان ۰.۸ ثانیه ارسال می گردد حاوی بایت ها ی زیر است:
‏۱- ابتدا یک رشته صفر و یک بصورت متناوب جهت تصرف کانال (channel seizure‏ ) و فعال نمودن بلوک کالر آیدی ، ارسال می شود.
‏۲- ۱۸۰ بیت یک به عنوان مرحله نشانه گذاری ( mark state‏ ) ارسال می شود که تعیین کننده آغاز اطلاعات تماس گیرنده است
‏بعد از مرحله نشانه گذاری ارسال اطلاعات آغاز می شود که به ترتیب حاوی بایت های زیر است:
‏۳- یک بایت که نشان دهنده طول پیغام است ارسال می شود
‏۴- اطلاعات ماه، روز، ساعت و دقیقه که هر کدام در دو بایت ارسال می شوند.
‏۵- شماره تلفن ده رقمی در ده بایت ارسال می شود
‏۶- و در نهایت بایت اصلاح خطا یا به عبارتی checksum‏ ارسال می شود
‏با استفاده از این اطلاعات دستگاه تلفن و یا دستگاه Caller ID‏ مشخصات تماس گیرنده را تشخیص می دهد.
‏ 
‏ 
‏شکل ۲ ) سیگنال بین زنگ اول و دوم تلفن
‏ 
‏لذا جهت ساخت کالر آیدی می بایست ابتدا اطلاعات مورد نیاز که به صورت FSK‏مدوله شده است را استخراج کنیم که به این منظور می باید از یک تراشه‏ ‏ دمدولاتور FSK‏ استفاده کرد.
‏ 
‏تراشه MT8841‏ ‏دمولاتو‏ر FSK‏ ‏است‏ که اطلاعات FSK‏ ‏را دمدوله و بیت های دمدوله شده را بر روی پایه های data‏ همراه با پایه های clock‏ ، CD‏ و DRn‏ دمدوله می کند. اطلاعات آنالوگ به پایه IN-‏ اعمال می گردد و به پایهIN+ ‏ ولتاژ مبنا اعمال می شود. پایه های IN+‏ و IN-‏ ورودی های +‏ و – یک آپ امپ است که می توان از طریق این آپ امپ و پایه GS‏ ‏، گین تقویت سیگنال ورودی را تنظیم نمود. بدلیل اینکه این تراشه تنها قادر است سیگنال ها با دامنه -۳۲db to -12db‏ را دمدوله کند و در صورتی که سطح سیگنال ورودی در این محدوده نباشد با استفاده از پایه GS‏ می توان سیگنال را به اندازه مورد نیاز تقویت نمود. توسط این تراشه می توان دیتای‏ ارسالی در بین دو پالس زنگ اول و دوم را ‏د‏مدوله کرده و‏ اطلاعات را از حالت آنالوگ به دیجیتال تبدیل کرد. ‏ مدار FSK‏ در شکل ۳ نشان داده شده است.
‏ 

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x