دانلود مقاله یادگیری مشارکتی ۴۰ ص

دانلود مقاله یادگیری مشارکتی ۴۰ ص

دانلود مقاله یادگیری مشارکتی ۴۰ ص

دانلود-مقاله-یادگیری-مشارکتی-40-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏یادگیری مشارکتی
‏مقدمه
‏این موضوع که دانش آموزان چگونه یکدیگر را درک کرده و چگونه با هم ارتباط برقرار می کنند جنبه ای فراموش شده از آموزش است . بیشتر زمان آموزش ، صرف ایجاد ارتباط مناسب بین دانش آموزان و مواد آموزشی می شود‏ ‏ و مقدار نیز صرف چگونگی تعامل با دانش آموزان می گردد . اما چگونگی ارتباط دانش آموزان با یکدیگر، نادیده گرفته شده است . سه راه اصلی که دانش آموزان هنگام یادگیری می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند عبارت است از :
‏با هم رقابت داشته باشند‏ ‏ تا بهترین فرد مشخص شود ( موقعیت رقابتی )
‏به طور انفرادی به سمت‏ ‏ هدفشان پیش روند بدون اینکه توجهی به دیگران داشته باشند ( موقعیت انفرادی )
‏به طور مشارکتی عمل کرده و همان علاقه ای را که یادگیری نیز داشته باشند
‏( موقعیت مشارکتی )
‏موقعیت رقابتی به عنوان وابستگی متقابل مخرب مطرح است که در آن یک شخص برنده و دیگران بازنده می باشند. در موقعیت یادگیری انفرادی ، دانش آموزان مستقل از‏ ‏ یکدیگر و برای رسیدن به ملاک های از پیش تعیین شده توسط معلم، تلاش می کنند . موفقیت آنها بستگی به دستیابی به ملاک ها داشته و عملکرد سایرین در نمره ی آنها موثر نیست .
‏۲
‏موقعیت یادگیری مشارکتی ، به عنوان نوعی وابستگی متقابل سازنده مطرح است به این معنی که دانش آموزان در گروه های کوچک با هم مشارکت و در یادگیری مطالب به یکدیگر کمک می کنند به طوری که هر یک از آنها در آینده بتوانند به صورت
‏انفرادی از عهده انجام آن برآیند آنها موفقیت‏ ‏ یکدیگر را تحسین‏ ‏ کرده و همدیگر را در انجام تکالیف ‏ ‏تشویق می کنند و یاد می گیرند که بدون توجه به نژاد ، طبقه ی اجتماعی ، هوش، و یا توانایی متفاوتشان با یکدیگر کار کنند.
‏باید توجه داشت که این سه الگوی تعامل اثرات یکسانی بر یادگیری مهارت ها و مفاهیم در دانش آموزان‏ ‏ ندارند ، مهم این است که دانش آموزان یاد بگیرند که به شیوه ای موثر در هر کدام از این موقعیت ها با سایر دانش آموزان تعامل کرده و قادرباشند بهترین شیوه را انتخاب کنند. در این مقاله به بررسی یادگیری مشارکتی به عنوان یکی از بهترین راه های تعامل بین دانش آموزان و همچنین به عنوان یک روش آموزشی موثر در کلاس درس می پردازیم.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x