دانلود مقاله نشانه های ظهور

دانلود مقاله نشانه های ظهور

دانلود مقاله نشانه های ظهور

دانلود-مقاله-نشانه-های-ظهورلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۲
‏ ‏نشانه‏ ‏هاى ظهور
‏هر رویکرد جهانى که در عرصه‏ ‏ى گیتى تحقق یافته و مى‏ ‏یابد ناگزیر از نشانه‏ ‏هایى است. بویژه رخدادهایى که توسط پیامبران الاهى خبر داده شده است. در این میان حرکت جهانى امام عصر‏ ‏ـ‏ ‏ارواحنا فداه‏ ‏ـ از این قانون مستثنى نبوده و از نشانه‏ ‏هایى برخوردار است تا بشریت متوجه نزدیک شدن و یا فرا‏ ‏رسیدن آن شوند.
‏از وحى پیرامون زمان دقیق ظهور حضرت صاحب الزمان‏ ‏ـ‏ ‏ارواحنا فداه‏ ‏ـ سخنى نرسیده است بلکه دستور داده‏ ‏اند که هرگاه کسى زمانى را تعیین کرد، او را تکذیب کنید; لیکن براى آمدن آنحضرت نشانه‏ ‏هایى بیان فرموده‏ ‏اند که برخى از آن علائم حتمى شمرده است. به این معنا که پس از تحقق این امور ظهور آن امام قطعى است; که پنج علامت مى‏ ‏باشند. برخى اندکى پیش از ظهور، برخى چند ماه بعد از آمدن آنحضرت و برخى اندکى پیش از قیام نجات‏ ‏بخش آنحضرت پدیدار مى‏ ‏شود.
‏امام امیر مؤمنان على‏ ‏ـ‏ ‏علیه السلام‏ ‏ـ فرموده‏ ‏اند: آنچه که بطور حتم پیش از قیام قائم تحقّق خواهد یافت، بپا‏ ‏خاستن سفیانى و فرو رفتن گروهى در زمین بیدا و کشته شدن نفس زکیه و فریادى که از آسمان بلند شده و خروج فردى از یمن است.
‏سایر علائمى که در این مورد بیان شده قابل تغییرند حتّى پر شدن زمین از ظلم. اگر چه تحقّق این مطلب قریب به حتم است; امّا روایاتى از معصومین‏ ‏ـ‏ ‏علیهم السلام‏ ‏ـ وارد شده که اگر همه‏ ‏ى مردم دعا کنند امر غیبت به انتهاء (پر شدن زمین از ظلم و جور) نمى‏ ‏رسد. این خود حکایت از غیر حتمى بودن این نشانه‏ ‏ها دارد.
‏ممکن است چنین تصور شود که آمدن سفیانى دربرگیرنده‏ ‏ى ظلم و جور فراوانى است! در جواب مى‏ ‏گوییم: این در صورتى است که مدّت سلطنت او طبق روایات نُه‏ ‏ماه طول بکشد ولیکن نُه‏ ‏ماه طول کشیدن حکومت وى نیز غیر حتمى است و ممکن است در آن بداء شده‏ ‏و زمان حکومتش یک ماه یا کمتر طول بکشد و آنچه حتمى است تنها قیام است. بلکه برخى در مورد محتوم بودن همین پنج علامت نیز بیانى دارند که وقوع این رویدادها حتمى نیست بلکه علامت بودن آنها براى ظهور حتمى است. بدین معنى که اگر اینها واقع شود حتماً ظهور و قیام آنحضرت را در پى داشته و این امر تخلّف
۲
‏ ‏ناپذیر است; ولى ممکن هست اینها نیز اتّفاق نیفتد و در اصل وقوع اینها بداء حاصل شود چنانچه حضرت جواد‏ ‏ـ‏ ‏علیه السلام‏ ‏ـ حتمى بودن خروج سفیانى را تأیید نموده و سپس بداء را در آن ممکن مى‏ ‏شمارد‏ ‏و از دیگر سوى روایاتى اشاره به ناگهانى بودن امر فرج کرده و هم‏ ‏چنین شیعه را به انتظار لحظه‏ ‏بلحظه فرا‏ ‏مى‏ ‏خواند، که مى‏ ‏بایست تحقّق این امر در هر لحظه حتى در صورت عدم به وقوع پیوستن نشانه‏ ‏هاى حتمى، امکان‏ ‏پذیر باشد.
‏خروج سفیانى
‏همانگونه که ذکر شد پدید آمدن سفیانى از نشانه‏ ‏هاى حتمى ظهور مى‏ ‏باشد امام باقر‏ ‏ـ‏ ‏علیه السلام‏ ‏ـ در تفسیر آیه شریفه ‏(‏ثمّ قضى أجلا وأجل مسمى عنده)‏ فرمودند:
‏انّهما أجلان، أجل محتوم لا‏ ‏یکون غیره، أجل موقوف للّه فیه المشیّه لا واللّه انّ أمر السفیانی من المحتوم‏ ‏.
‏آن دو مهلت است یکى حتمى و دیگر غیر حتمى که مشیت الهى در آن کارگر خواهد بود. به خدا قسم کار سفیانى حتمى است.
‏در بین حدیث‏ ‏شناسان اتفاق‏ ‏نظر وجود دارد که این فرد از فرزندان ابو‏ ‏سفیان است و به همین جهت او را سفیانى مى‏ ‏گویند.
‏امیرالمؤمنین على‏ ‏ـ‏ ‏علیه السلام‏ ‏ـ مى‏ ‏فرمایند:

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x