تحقیق بزرگترین نشانه ظهور

تحقیق بزرگترین نشانه ظهور

تحقیق بزرگترین نشانه ظهور

تحقیق-بزرگترین-نشانه-ظهورلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بزرگترین نشانه ‏ظهور
‏قُل کل متربّص فتربّصوا بگو همه منتظرند پس منتظر ‏باشید.
 ‏ظهور حضرت حجت چنان واقعه عظیمی است که نشانه عظمتی بس سترگ را می طلبد .‏از طرفی این نشان باید راه را بر ادعاهای دروغین مدعیان بربندد.
‏واقعه « صیحه ‏آسمانی»، «فریاد آسمانی»، « دست اشارتی از آسمان» و… همگی مصداقهای این امر ‏عظیمند. سیطره تکنولوژیکی انسان عصر فضا نیز بیشک نشانه ای عظیم را می طلبد تا مرهم ‏دردهای رنج دیدگان زمین باشد! و چنین امری در ظهور نواده پاک رسول اکرم مهدی موعود ‏رخ می نماید.به طوری که شیاطین زمینی و آسمانی به دست و پا افتاده و در صدد تخطیه ‏ندای آسمانی برمی آیند.ولی « حقیقت ماندنی و باطل رفتنی است».
 ‏این مقاله مختصر کنکاشی در این بزرگترین نشانه ظهور ‏پاک مهدی (عج) است که از سایت اینترنتی شبکه امام مهدی ارواحنا فداه برگرفته شده ‏است. نگارنده کنکاشی را نیز در آینده نزدیک تقدیم خواهد کرد قُل کل متربّص فتربّصوا ‏بگو همه منتظرند پس منتظر باشید.
 ‏حضرت امام رضا علیه السلام: « هُوَ الَّذى یُنادى ‏مُناد مِنَ السَّماءِ بِاِسْمِه، یَسْمَعُهُ جَمیعُ اَهْلِ الاَْرْضِ بِالدُعاءِ ‏اِلَیْهِ.»(۱) « او کسى است که منادى از آسمان نام او را فریاد مى کند، و به سوى او ‏مى خواند که همه اهل زمین مى شنوند.»
 ‏چون راه طولانى غیبت به انتها برسد و روزگار نشستن ‏پایان پذیرد و پرده هاى حجاب، دامن از چشم خلق برچیند و هنگام ظهور و تجلى نور فرا ‏رسد، از فراز گنبد گردون و از میان آسمان نیلگون صداى دلرباى امین وحى و سیّد اهل ‏آسمان ها حضرت جبرئیل علیه السلام در مشرق و مغرب عالم طنین انداز شود و عالمیان را ‏بر سر سفره بیعت الهى صلا زند.(۲) و نام بلند آن حجت الهى و خلیفه حضرت رسالت پناهى ‏را با نام نامى پدر مطهرشان بر عالمیان گوشزد نماید، انشاء الله.(۳) و این است دعوت ‏او: اى منتظران بپا خیزید که آن ذخیره الهى قیام کرده، به سوى او آیید که اینک وقت ‏قیام است و پایان انتظار. اى دلسوختگان! زمان خونخواهى حسین علیه السلام فرا ‏رسیده.(۴) و اى اهل ایمان وعده الهى تحقق یافته.(۵) و هر قومى به زبان خویش ندا را ‏متوجه شود، تا حجت بر همه تمام گردد و هیچ کس را عذر و بهانه اى نباشد. زیرا اوست ‏که تمام ادیان را محو و نابود مى کند، و دین خدا را بر همه عالم غالب مى کند.(۶) و ‏این ندا را رمزى دیگر نیز مى باشد، که علامت حتمى ظهور باشد،
‏امام صادق علیه السلام فرمودند: «علامت را بشناس»(۷) ‏تا به گمراهى نیفتى و در ضلالت قدم ننهى، دزدان راه و مدعیان دروغین نتوانند تو را ‏به سوى خویش دعوت کنند، و این نشانى روشن براى حقیقت است. و این ندا; نداى فجرصادق ‏است که در صبح صادق دمیده خواهد شد، و در آخر روز، شیطان آخرین تلاش خویش را براى ‏گمراهى خلق مى نماید، و مردم را به کفر و شرک مى خواند.(۸) (اِنَّ الشَّیْطانَ ‏لِلاِْنْسانِ عَدُوٌّ مُبینٌ)(۹)
 ‏ــــــــــــــــــــــــــــ
۱ ‏ــ بحار الانوار ج ۵۲ ص ۳۲۲ حدیث ۲۹.
۲ ‏ــ ‏بحار الانوار: ج ۵۲ ص ۲۹۰ حدیث ۳۲.
۳ ‏ــ بحار الانوار ج ۵۱ ص ۳۸
.
۴ ‏ــ «ثم ‏یخرج المنتصر و یطلب بدم الحسین و دماء أصحابه.» بحار الانوار ج ۵۳ ص ۱۴۵ حدیث ۲.
۵ ‏ــ(وَعَدَالله الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُواالصّالِحات ‏لَیَسْتَخْلفَنَّهُمْ فی الأرْضِ….) سوره نور آیه: ۵۵
۶ ‏ــ ( هُوَ الّذی ‏اَرسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَدینِ الحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدّینِ ‏کُلِّهِ…)سوره توبه، آیه: ۳۳.
۷ ‏ــ «اعرف العلامه.»
۸ ‏ــ «ثمّ ینادى ابلیس ‏فی آخرالنهار من الأرض: ألا إنّ الحق مع عثمان وشیعته» ارشادمفید: باب ۴۰ ح۳.
۹ ‏ــ یعنى: بدرستى که شیطان دشمن آشکارى براى انسان است. سوره یوسف: ۵.
‏معرفی به ‏دوستان
[ ‏یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۴ – ۱۱:۵۰ ]
[ ‏پیام (۲)|| ‏آخرالزمان ] [‏نشانه های نوین آخرالزمان] [+]
‏علامات‌ پیش‌ از ظهور
‏یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۴
 ‏علامات‌ پیش‌ از ‏ظهور
  ‏احادیثی‌ که‌ حوادث‌ ایّام‌ نزدیک‌ به‌ ظهور را ترسیم‌ و محدوده‌ ‏آن‌ عصر را مشخص‌ می‌کنند می‌توان‌ به‌ چهار قسمت‌ زیر دسته‌بندی‌ کرد:
 ۱. ‏عصر ‏ظهور
  ‏در برخی‌ از احادیث‌ شریفه‌ ما ویژگی‌های‌ کلی‌ و عمومی‌ ظهور ‏به‌ همراه‌ اشاره‌ای‌ به‌ برخی‌ جریانات‌ مشخص‌ آن‌ زمان‌ دیده‌ می‌شود که‌ از ‏جمله‌ آنها می‌توان‌ به‌ حدیث‌ مفصلی‌ که‌ گفتگوی‌ آمیخته‌ باناباوری‌ زیاد سلمان‌ ‏با حضرت‌ رسول‌(ص‌) را در مراسم‌ حج‌ بیان‌ می‌کند ـ که‌ در شماره‌های‌ پیشین‌ ‏آوردیم‌ ـ اشاره‌ کرد.
 ۲. ‏سال‌های‌ ظهور
  ‏احادیثی‌ ‏که‌ به‌ بررسی‌ سال‌های‌ ظهور می‌پردازند، حوادث‌، اتفاقات‌ و نشانه‌های‌ بیشتری‌ ‏را بیان‌ می‌کنند و گستره‌ محدودتری‌ را به‌ تصویر می‌کشند که‌ از جمله‌ آنها همان‌ ‏علاماتی‌ است‌ که‌ از کتاب‌  الارشاد
 ‏شیخ‌ مفید در پایان‌ بخش‌ پیشگویی‌های‌ ‏ائمه‌(ع‌)
 ‏آوردیم‌.
  ‏در احادیث‌ دیگر هم‌ چنین‌ آمده‌ است‌:
  ‏امام‌ ‏صادق‌(ع‌) فرمودند:
 ‏زمانی‌ که‌ مردم‌ در عرفات‌ ایستاده‌اند، وقتی‌ سواری‌ که‌ ‏بر شتری‌ تیزپا نشسته‌ آنها را از مرگ‌ خلیفه‌ خبردار می‌کند و با مرگ‌ او فرج‌ آل‌ ‏محمد(ص‌) و همه‌ مردم‌ می‌رسد. ۱
  ‏ابوبصیر می‌گوید: از امام‌ صادق‌(ع‌) شنیدم‌ ‏که‌ می‌فرمودند:
  ‏کسی‌ که‌ مرگ‌ عبدالله‌ را برای‌ من‌ ضمانت‌ کند من‌ هم‌ ظهور ‏قائم‌ را برای‌ او ضمانت‌ می‌کنم‌.
  ‏سپس‌ فرمودند:
 ‏وقتی‌ عبدالله بمیرد ‏مردم‌ پس‌ از او با کسی‌ متحد نشوند! ان‌شاءالله و این‌ جریان‌ بدون‌ امامتان‌
‏آرام‌ نمی‌شود و حکومت‌ و سلطنت‌ سالانه‌ و طولانی‌ مدت‌ از بین‌ می‌رود، مدت‌ ‏سلطنت‌های‌ پادشاهان‌ به‌ ماه‌ و روز نمی‌کشد. پرسیدم‌: آیا این‌ دوران‌ طول‌ ‏می‌کشد؟ فرمودند: «هرگز!» ۲
  ‏از امام‌ باقر(ع‌) نقل‌ شده‌ که‌ ‏فرمودند:
 ‏وقتی‌ بنی‌فلان‌ به‌ خاطر چیزی‌ که‌ میان‌ آنهاست‌ دچار تشتت‌ و ‏اختلاف‌ شدند منتظر فرج‌ باشید و فرج‌ شما جز با اختلاف‌ بنی‌فلان‌ محقق‌ نمی‌شود ‏پس‌ آنگاه‌ که‌ گرفتار اختلاف‌ شدند چشم‌ انتظار صیحه‌ای‌ در ماه‌ رمضان‌ و قیام‌ ‏قائم‌(ع‌) باشید که‌ خدا هرچه‌ را بخواهد انجام‌ می‌دهد. قائم‌ قیام‌ نمی‌کند و شما ‏هم‌ آنچه‌ را عاشقش‌ هستید نخواهید دید تا وقتی‌ بنی‌فلان‌ بر سر آنچه‌ در بینشان‌ ‏است‌ مبتلا به‌ اختلاف‌ و درگیری‌ شوند و وقتی‌ چنین‌ شد مردم‌ به‌ آنها (ملکشان‌) ‏طمع‌ می‌کنند و وحدت‌ ویکپارچگی‌ازبین‌می‌رودو سفیانی‌ شورش‌ می‌کند. ‏سپس‌ادامه‌دادند،بنی‌فلان‌بالاخره‌ سلطنت‌ خواهند کرد و پس‌ از پادشاهی‌، آنها به‌ ‏اختلاف‌ دچار می‌شوند و سلطنتشان‌ به‌ باد می‌رود و حکومتشان‌ پراکنده‌ و متشتت‌ ‏می‌شود… ۳
 ۳. ‏سال‌ ‏ظهور
  ‏در این‌ قسمت‌ احادیث‌ به‌ طور دقیق‌ حوادثی‌ را بیان‌ می‌کنند؛ ‏خصوصاً در نیمه‌ دوم‌ سال‌ که‌ از شورش‌ سفیانی‌ در رجب‌ شروع‌ می‌شود و با ندای‌ ‏آسمانی‌ در طبق‌ نظام‌ عددی‌ یا رقمی‌ و بر حسب‌ تقویم‌ اسلامی‌ سال‌ ظهور فرد است‌ ‏و روز طلوع‌ آن‌ خورشید تابان‌ هم‌ شنبه‌ دهم‌ محرّم‌ الحرام‌ که‌ مصادف‌ با ‏عاشورای‌ حسینی‌ است‌ ماه‌ رمضان‌ و شهادت‌ نفس‌ زکیه‌ در ۲۵ ماه‌ ذی‌حجه‌ ادامه‌ ‏می‌یابد و به‌ ظهور نور مبارک‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) در عاشورایی‌ که‌ با شنبه‌ مصادف‌ ‏شده‌ است‌ ختم‌ می‌شود. این‌ روایات‌ علامت‌های‌ حتمی‌ ظهور را که‌ مدتی‌ پیش‌ از ‏آن‌ واقعه‌ عظیم‌ واقع‌ می‌شود در برمی‌ گیرد و از مسلماتی‌ است‌ که‌ به‌ آنها ‏یقین‌ داریم‌ و معتقدیم‌ در مورد آنها بدأ ۴  (تقدیم‌ و تأخیر ناشی‌ از برخی‌ علل‌) ‏رخ‌ نمی‌دهد. همه‌ مؤمنان‌ لازم‌ است‌ که‌ این‌ نشانه‌ را به‌ خوبی‌ بشناسند و ‏کسانی‌ را که‌ به‌ دروغ‌ ادعای‌ مهدویت‌ کردند با کمک‌ آنها به‌ راحتی‌ و با ‏قاطعیت‌ تکذیب‌ کنند. پس‌ از وقوع‌ این‌ علائم‌ حتمی‌ است‌ که‌ فرج‌ مؤمنین‌ می‌آید ‏و خداوند تبارک‌ و تعالی‌ درد سینه‌هایشان‌ را شفا داده‌ و پریشانی‌ را از دل‌های‌ ‏ایشان‌ می‌زداید.
  ‏تمامی‌ ائمه‌(ع‌) وقتی‌ که‌ از حضرت‌ مهدی‌(ع‌) و علائم‌ ‏ظهور ایشان‌ و نزدیکی‌ قیامشان‌ صحبت‌ می‌کرده‌اند در برخی‌ موارد متذکر می‌شده‌اند ‏که‌ بعضی‌ از این‌ نشانه‌ها از حتمیات‌ ظهور است‌ و به‌ طوری‌ که‌ اگر آنها محقق‌ ‏نشده‌ باشند حضرت‌ مهدی‌(ع‌) ظهور نخواهند کرد.
 ۴. ‏نشانه‌های‌ برپایی‌ ‏قیامت‌
  ‏این‌ نشانه‌ها که‌ عبارتند از خارج‌ شدن‌ جنبنده‌ای‌ از زمین‌ (‏دابه‌الارض‌) که‌ با مردم‌ صحبت‌ می‌کند و طلوع‌ خورشید از مغرب‌ و آتشی‌ که‌ از ‏عمق‌ زمین‌ خارج‌ می‌شود و مردم‌ را به‌ سوی‌ محشر و قیامت‌ سوق‌ می‌دهد و… از ‏جمله‌ روایاتی‌ که‌ به‌ تبیین‌ آنها می‌پردازد این‌ حدیث‌ است‌ که‌ حضرت‌ امیر(ع‌) ‏فرمودند که‌ حضرت‌ رسول‌(ص‌) می‌فرمودند:
 ‏ده‌ چیز حتماً پیش‌ از قیامت‌ خواهد ‏آمد: سفیانی‌، دجال‌،دود، جنبده‌ (دابه‌)، خروج‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) و طلوع‌ خورشید از ‏مغرب‌ و فرود آمدن‌ عیسی‌ و فرو رفتن‌ زمین‌ در مشرق‌ و فرو رفتن‌ درجزیره‌ العرب‌ ‏و آتشی‌ که‌ از اعماق‌ زمین‌
 ‏خارج‌ می‌شود و مردم‌ را به‌ سوی‌ محشر سوق‌ ‏می‌دهد. ۵
 ‏بخش‌ دوم‌ ـ علامت‌های‌ مخصوص‌ سال‌ ظهور
  ‏به‌ ‏زودی‌ به‌ حوادثی‌ که‌ در این‌ سال‌ بروز پیدا می‌کند اشاره‌ می‌کنیم‌. سالی‌ که‌ ‏به‌ زودی‌ با نشانه‌ها و حوادث‌ سال‌ مشرف‌ به‌ ظهور امام‌ بزرگوارمان‌ حضرت‌ ‏مهدی‌(ع‌) است‌ همراه‌ خواهیم‌ شد. آن‌ گونه‌ که‌ طبق‌ ترتیب‌ زمانی‌ آنها در ‏روایات‌ معصومین‌(ع‌) بیان‌ شده‌ تا به‌ آرزو و هدف‌ خویش‌ نایل‌ شویم‌ مومنان‌ ‏تصوری‌ کلی‌ و فراگیر از این‌ حوادث‌ و نشانه‌ها وبا علم‌ به‌ اینکه‌ آنها جزء
‏حتمیات‌ هستند داشته‌ باشند. این‌ علائم‌ حتمی‌ آن‌ طور که‌ در روایات‌ زیادی‌ از ‏آنها یاد شده‌ پنج‌ نشانه‌اند؛ امام‌ صادق‌(ع‌) فرمودند:
 ‏پنج‌ چیز قبل‌ از ‏قیامت‌ قائم‌(ع‌) می‌باشند:
 ۱- ‏یمنی‌ ۲- سفیانی‌ ۳- منادی‌ای‌ که‌ از آسمان‌ ‏ندا می‌دهد ۴ـ فرو رفتن‌ (خسف‌) در بیابان‌ ۵ـ کشته‌ شدن‌ نفس‌ زکیه‌.
  ‏حوادث‌ ‏سال‌ ظهور بسیار زیادند که‌ به‌ بارزترین‌ و آشکارترین‌ آنها ـ البته‌ با توجه‌ به‌ ‏ترتیب‌ زمانی‌ آنها به‌ قدری‌ که‌ با توجه‌ به‌ روایاتی‌ که‌ در دسترس‌ داریم‌ و ‏امکان‌ آن‌ وجود داشته‌ باشد ـ اشاره‌ می‌کنیم‌. پیش‌ از ورود به‌ بحث‌ لازم‌ است‌ ‏به‌ حوادثی‌ که‌ به‌ طور اجمالی‌ به‌ آنها اشاره‌ شده‌ و به‌ طور کلی‌ و عمومی‌ بر ‏سال‌ ظهور و ویژگیهای‌ آن‌ دلالت‌ می‌کند نظری‌ بیفکنیم‌.
 ۱. ‏فرد بودن‌ رقم‌ سال‌ ظهور
  ‏از امام‌ صادق‌(ع‌) نقل‌ شده‌ که‌ فرمودند:
 ‏حضرت‌ جز در سال‌ فرد مانند یک‌، ‏سه‌، پنج‌، هفت‌ یا نه‌ قیام‌ نمی‌کنند. ۷
  ‏این‌ حدیث‌ سال‌ ظهور را به‌ طور ‏اجمالی‌ معرفی‌ می‌کند و لیکن‌ زمان‌ ظهور مبارک‌ حضرتش‌ را برخی‌ احادیث‌ دقیق‌تر ‏مشخص‌ می‌کنند. ابوبصیر از امام‌ صادق‌(ع‌) نقل‌ کرده‌اند:
 ‏در روز عاشورا که‌ ‏روز به‌ شهادت‌ رسیدن‌ حسین‌ بن‌ علی‌(ع‌) می‌باشد قیام‌ خواهند کرد: «گویا در روز ‏شنبه‌ای‌ که‌ عاشورا است‌ با او هستم‌ در حالی‌ که‌ میان‌ رکن‌ و مقام‌ ایستاده‌ و ‏جبرئیل‌ در مقابلش‌ برای‌ بیعت‌ با او دعوت‌ می‌کند و شیعیان‌ از نقاط‌ مختلف‌ ‏زمین‌ با طی‌ الارض‌ به‌ سوی‌ او می‌شتابند که‌ با او بیعت‌ کنند و خداوند تبارک‌ و ‏تعالی‌ به‌ وسیله‌ ایشان‌ زمین‌ را همان‌طور که‌ از ظلم‌ و جور پر شده‌ از عدالت‌ و ‏دادگستری‌ پر کند.
  ‏با توجه‌ به‌ این‌ روایت‌ها و دیگر روایات‌ که‌ در دسترس‌ ‏داریم‌ می‌توانیم‌ بعضی‌ از ویژگی‌های‌ سالی‌ را که‌ ان‌شاءالله ظهور خواهند کرد ‏بیان‌ کنیم‌ که‌ طبق‌ نظام‌ عددی‌ یا رقمی‌ و بر حسب‌ تقویم‌ اسلامی‌ سال‌ ظهور فرد ‏است‌ و روز طلوع‌ آن‌ خورشید تابان‌ هم‌ شنبه‌ دهم‌ محرّم‌ الحرام‌ که‌ مصادف‌ با ‏عاشورای‌ حسینی‌ است‌.
 ۲. ‏سالی‌ همراه‌ با ‏باران‌ فراوان‌
  ‏از نشانه‌های‌ سال‌ ظهور این‌ است‌ که‌ در آن‌ سال‌ ‏باران‌ بسیاری‌ می‌بارد و به‌ خاطر این‌ بارش‌ زیاد محصولات‌ و میوه‌ها و خرماهای‌ ‏مختلف‌ خراب‌ شده‌ و از بین‌ می‌روند چرا که‌ باران‌ گاهی‌ رحمت‌ است‌ و نعمت‌ و ‏گاه‌ عذاب‌ و نقمت‌. از امام‌ صادق‌(ع‌) روایت‌ شده‌ که‌ فرمودند:
 ‏پیش‌ از ظهور ‏قائم‌(ع‌) در آن‌ سال‌ باران‌ فراوانی‌ می‌بارد که‌ محصولات‌ و خرماهای‌ مختلف‌ ‏نخلستانها از بین‌ می‌رود ولی‌ شما از این‌ حادثه‌ شکایت‌ نکنید. ۹
  ‏و سعید بن‌ ‏جنیده‌ چنین‌ نقل‌ کرده‌ است‌:
 ‏در سالی‌ که‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) ظهور می‌کنند ‏بیست‌ و چهار باران‌ نازل‌ می‌شود که‌ اثرات‌ و برکات‌ آن‌ مشهود خواهد شد. ‏ان‌شاءالله ۱۰
  ‏و بر همین‌ اساس‌ است‌ که‌ می‌توان‌ به‌ معنای‌ چنین‌ احادیثی‌ ‏پی‌ برد که‌: امام‌ صادق‌(ع‌) فرمودند:
 ‏در سال‌ پیروزی‌ حضرت‌ فرات‌ چنان‌ ‏شکافته‌ می‌شود که‌ آب‌ وارد کوچه‌های‌ کوفه‌ می‌شود
 ‏و در روایتی‌ دیگر:
 ‏در ‏سال‌ پیروزی‌ فرات‌ شکافته‌ شده‌ و آب‌های‌ آن‌ وارد کوچه‌های‌ کوفه‌ می‌شود. ۱۱
 ۳. ‏سالی‌آکنده‌اززمین‌لرزه‌هاوخوف‌وفتنه‌های‌ بسیار:
  ‏امام‌ صادق‌(ع‌) ‏فرموده‌اند:
 ‏از نشانه‌های‌ قیام‌ آن‌ حضرت‌ این‌ است‌ که‌ در سالی‌ پر از ‏زلزله‌ و سرما اتفاق‌ می‌افتد. ۱۲
 

 

دانلود فایل

 

اختلالات اضطرابی
اضطراب
علایم و نشانه های اضطراب را می توان در دو گروه نشانه های فیزیکی و علایم روانشناختی (Psychologic) جای داد
نظریه های اضطراب
اختلال اضطراب فراگیر یا منتشر(GAD)
اختلال هراس و گذر هراسی
اختلال گذرهراسی
اختلالات فوبی
Specific Phobia
اختلال وسواسی- جبری
اختلال استرس پس از سانحه
تشخیص های پرستاری

  • تحقیق بزرگترین ریاضی دانان
  • تحقیق بزرگترین عدد اول ۱۴ ص
  • بزرگترین مردهای اقتصادی ۱۲۵ ص
  • پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت سامسونگ ،بزرگترین استارتاپ جهانی که بازاریابی محتوا را مزیت رقابتی
  • کتابچه بزرگترین و کلیدی ترین درسی که در مدارس به ما آموزش ندادند
  • بزرگترین بانک ایمیل ایرانی با بیش از ۱ میلیون کاربر فعال
  • پاورپوینت تاریخچه سیگار مارلبرو ، بزرگترین تولید کننده سیگار در جهان
  • کد یافتن بزرگترین نقطه از صفحه محصور بین دو تابع با استفاده از ژنتیک الگوریتم
  • بزرگترین شاعران و نویسندگان جهان از نگاه هوش مصنوعی ده شاعر وده نویسنده بزرک
  • تحقیق انتزاع و ظهور هنر انتزاعی ۴۵ ص
  • تحقیق جنگ جهانی در دوره ظهور ۶۳ ص ( ورد)
  • تحقیق پیدایش و ظهور فراماسونری در ایران (قابل ویرایش)
  • تحقیق استاندارهای علامت و نشانه SMV برای وسائل نقلیه و ادوات کشاورزی کندرو ۶۰ ص
  • تحقیق سوسیالیسم: از دوران غارنشینی تا ظهور تورات
  • تحقیق پادشاهی گشتاسب و ظهور زرتشت
  • تحقیق ظهور پارک های فناوری در خاورمیانه
  • تحقیق حضور شرع در ظهور بنا (مسجد جامع اردستان)
  • دانلود تحقیق پیدایش و ظهور فراماسونری در ایران
  • دانلود مقاله ظهور منجی در باور پیشینیان ۳۳ ص
  • دانلود مقاله ظهور منجی عالم حضرت مهدی(ع) در ادیان مختلف و اسلام
  • دانلود مقاله در مورد علل ظهور وسقوط رضاخان ۶۴ ص
  • پاورپوینت علائم ظهور
  • پاورپوینت درس ۹ مطالعات اجتماعی هشتم/ظهور اسلام در شبه جزیره عربستان
  • پاورپوینت درس ۹ مطالعات اجتماعی هشتم/ظهور اسلام در شبه جزیره عربستان
  • 0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x