دانلود مقاله مالیات بر ارزش افزوده در ایران ۱۱ ص (ورد)

دانلود مقاله مالیات بر ارزش افزوده در ایران ۱۱ ص (ورد)

دانلود مقاله مالیات بر ارزش افزوده در ایران ۱۱ ص (ورد)

دانلود-مقاله-مالیات-بر-ارزش-افزوده-در-ایران-11-ص-(ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مالیات بر ارزش افزوده در ایران
‏اصلاح و تغییر ترکیب درآمدهای مالیاتی از مالیات بر تولید به سمت مالیات بر مصرف، در سالهای اخیر همواره مورد توجه مدیران ارشد و کارشناسان اقتصادی کشور بوده است.
‏ اولین اقدام ‏عملی در مورد ارائه لایحه مالیات بر ارزش ازوده در سال ۶۶ به مجلس شورای اسلامی بود ‏که پس از بررسی بخشی از لایحه، به علت شرایط خاص اقتصادی کشور ناشی از جنگ تحمیلی، ‏دولت لایحه مزبور را از مجلس محترم شورای اسلامی پس گرفت.
 ‏در دهه ۱۳۷۰ هجری شمسی، در توصیه های کارشناسان و نهادهای داخلی ‏همچنین کارشناسان و مراجع بین المللی ، اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده بار دیگر ‏به عنوان بخشی از الزامات اصلاح ساختار مالیاتی کشور، مورد توجه و تاکید قرار ‏گرفت.
 ‏بر همین اساس استقرار نظام مالیات بر ارزش افزوده مجددا در آغاز ‏دهه ۱۳۸۰ شمسی در دستور کار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و نهایتا لایحه ‏مربوطه در شهریور ماه ۱۳۸۱ به تصویب هیات دولت رسیده و در مهرماه همان سال به مجلس ‏محترم شورای اسلامی ارائه گردید.
 ‏کلیات این لایحه در سال ۱۳۸۳ به تصویب کمیسیون های مرتبط مجلس ‏شورای اسلامی رسیده و نهایتا در فروردین ماه ۱۳۸۴ در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی ‏نمایندگان مردم رسانیده شد. هم اکنون نیز بررسی های شور دوم این لایحه در مجلس در ‏دست انجام می باشد.
‏مالیات بر ارزش افزوده از انواع مالیات غیر مستقیم محسوب می شود، ‏که بر مصرف وضع می گردد.
‏این نوع مالیات نوعی مالیات چند مرحله ای است، که در مراحل مختلف ‏زنجیره تولید – توزیع بر اساس درصدی از ارزش افزوده کالاهای تولید شده یا خدمات ‏ارائه شده در هر مرحله اخذ می گردد، ولی مالیات پرداختی در هر مرحله از زنجیره ‏واردات – تولید – توزیع، به عنصر مرحله بعدی زنجیره انتقال می یابد، تا نهایتا توسط ‏مصرف کننده نهایی پرداخت گردد.
‏این گزارش حاکی است‏ ‏خصوصیات و نتایج اجرای مالیات بر ارزش افزوده ‏به شرح زیر می باشد:
۱- ‏گسترش پایه های مالیاتی ؛
۲- ‏تامین بخش قابل ملاحظه ای از درآمد های دولت به عنوان یک منبع ‏درآمد با ثبات و انعطاف پذیر؛
۳- ‏تقویت انگیزه سرمایه گذاری و تولید از طریق عدم اعمال فشار ‏مالیاتی جدید به تولید کنندگان و انتقال بار مالیاتی به مصرف کنندگان ؛
۴- ‏ایجاد یک نظام مالیاتی خود اجرا و بر مبنای خود اظهاری (در این ‏حالت بدلیل مشارکت فعال مودی هزینه وصول پائین می باشد ) ؛
۵- ‏کمک به شفاف سازی مبادلات و فعالیتهای اقتصادی و در نتیجه ‏تسهیل اعمال انواع دیگر مالیات ؛
۶- ‏کمک به بهبود سطح بهره برداری از فن آوری اطلاعات (IT) ‏و بهره ‏وری از طریق اتوماسیون اداری در کل نظام مالیاتی ، (به عنوان یک نوع مالیات مدرن که ‏بایستی بر مبنای نظام های مکانیزه و صول مالیات به اجرا گذاشته می شود ) ؛
۷- ‏حداقل تاخیر در وصول آن به نسبت سایر انواع مالیات ؛

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x