دانلود حسابداری مالیات بر ارزش افزوده

دانلود حسابداری مالیات بر ارزش افزوده

دانلود حسابداری مالیات بر ارزش افزوده

دانلود-حسابداری-مالیات-بر-ارزش-افزودهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۱۵ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

عنوان دوره:
حسابداری مالیات بر ارزش افزوده
تعریف مالیات
به مثابه یک نوع هزینه اجتماعی است که آحاد یک ملت در راستای بهره بردا ری از امکانات و منابع یک کشور موظفند آنرا پرداخت نمایند تا توانائی ‌ های جایگزینی این امکانات و منابع فراهم شود. مالیات در واقع انتقال بخشی از درآمدهای جامعه به دولت و یا بخشی از سود فعالیت ‌ های اقتصادی است که نصیب دولت می ‌ گردد ؛ زیرا ابزار و امکانات دست یابی به درآمد و سود ‌ ها را دولت فراهم ساخته ‌ است.
اهمیت مالیات
دستگاه مالیاتی دولتها، اولی ‌ ترین شریک سود مؤسسات تلقی می ‌ شود که حتی قبل از تقسیم سود بین شرکاء موسسه، سهم خود را مطالبه و دریافت می ‌ کند. در کشورهای پیشرفته صنعتی به اندازه ‌ ای حیاتی و حائز اهمیت و حساسیت است که کارفرمایان، ‌ به دانش مالیاتی مسئولان مالی خود اکتفاء و اتکاء نکرده، و از خدمات تخصصی «حسابداران رسمی» و «مشاوران مالیاتی مجرب»، در کنار کادر مالی سازمان خود، بهره ‌ گیری می ‌ کنند.
انواع مالیات
۱- مالیاتهای مستقیم الف) مالیات بر دارایی : مانند: ۱. مالیات بر ارث ؛ ۲. حق تمبر . ب) مالیات بر درآمد : مانند: ۱. مالیات بردرآمد املاک ؛ ۲. مالیات بردرآمد حقوق ؛ ۳. مالیات بردرآمد مشاغل ؛ ۴. مالیات بردرآمد اشخاص حقوقی ؛ ۵. مالیات بردرآمد اتفاقی .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x