دانلود مقاله بررسی مالیات بر ارزش افزوده ۲۱ ص (ورد)

دانلود مقاله بررسی مالیات بر ارزش افزوده ۲۱ ص (ورد)

دانلود مقاله بررسی مالیات بر ارزش افزوده ۲۱ ص (ورد)

دانلود-مقاله-بررسی-مالیات-بر-ارزش-افزوده-21-ص-(ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏جهاد دانشگاهی استان یزد
‏واحد اشکذر

‏مربوط به درس :
‏مالیه عمومی
‏موضوع تحقیق:
‏بررسی مالیات بر ارزش افزوده
‏مقدمه‏ ‏
‏مالیات بر ارزش افزوده درمقایسه با سایر مالیاتهای مرسوم نوعی از یک ‏مالیات جدید است.گسترش این سیستم ، یکی ازمهمترین توسعه های مالیاتی و بی شک یکی از ‏جدال برانگیزترین مباحث اواخر قرن بیستم است. این سیستم مالیاتی باتلاش اقتصاددانان ‏برای رفع یا کاهش اختلال و نارسایی های مالیاتی سنتی و همچنین افزایش درآمد دولت ‏شکل گرفته است.
‏این مالیات یک نوع مالیات بر فروش چند مرحله ای است که خرید ‏کالاها و خدمات واسطه ای را از پرداخت مالیات معاف می کند. در واقع یک اعتبار ‏مالیاتی برای خریدهای واسطه ای بنگاههای اقتصادی در نظر گرفته می شود که باعث از ‏بین رفتن پدیده مالیات بندی مضاعف می شود بنابراین عوامل اقتصادی برای هر ارزش ‏ایجادشده فقط یک بار مالیات می پردازند.
‏۲
‏پیش از این مالیات بر ارزش افزوده به ‏صورت غیرمستقیم اجرا می شد و تعداد کمی از تولیدات مانند حامل های انرژی و… را ‏پوشش می داد. با استقرار سیستم مالیات بر ارزش افزوده در کشورهای غربی و پس از آن ‏کشورهای آفریقای جنوبی، اجرای آن در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفت تا اهداف ‏اقتصادی تحقق یابد.
‏پرداخت مالیات در برخی کشورها یک تکلیف قانونی بزرگ محسوب می ‏شود و عدم پرداخت آن برخوردهای قانونی برای متخلفین از قانون را در پی ‏دارد.
‏مالیات در کشورهای مختلف دنیا، بخش عمده ای از هزینه های عمومی را تشکیل ‏می دهد به نحوی که در برخی از کشورها ۹۰ ‏تا ۹۵ ‏درصد از هزینه های عمومی مورد نیاز دولت از طریق مالیات تامین می ‏شود، اما این رقم در ایران حتی با تلاش های بسیار زیاد دولت بسیار کم است و با رقم ‏های مرسوم در دنیا بسیار فاصله دارد. به علاوه، حدود ۳۲ ‏درصد ‏از تولید ناخالص داخلی برخی از کشورها از درآمد مالیاتی تامین می شود، درحالی که ‏این رقم در ایران بسیار اندک است. لازمه ی دستیابی به وضعیت مطلوب درآمدهای مالیاتی ‏در کشور ارتقاء فرهنگ مالیاتی است که اجرای طرح خود اظهاری مالیاتی در تیرماه هر ‏سال نیز بدین منظور صورت می گیرد.
‏مالیات بر ارزش افزوده در قرن حاضر مورد ‏استقبال بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته است؛ به طوری که در حال حاضر بیش از ۱۵۰ ‏کشور جهان به اجرای این مالیات پرداخته اند و از مزایای ‏این مالیات مدرن بهره می برند. این مالیات، از ارزش افزوده بنگاه ها در مراحل مختلف ‏فرایند تولید : توزیع اخذ می شود و از مزایای زیادی همجون توان درآمد زایی بالا ‏برای دولت، پایه ی گسترده ی مالیاتی، سهولت اجرا، کاهش انگیزه ی فرار مالیاتی، ‏مشارکت مستقیم مؤدی در فرایند مالیات گیری، تکیه به روش خود اظهاری، اعتماد به ‏مؤدیان، ساز و کار خود کنترلی، پایین بودن هزینه اخذ مالیات به سبب خود اجرایی، ‏اجتناب از پدیده مالیات مضاعف و غیره برخوردار است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x