دانلود مقاله صنایع غذایی

دانلود مقاله صنایع غذایی

دانلود مقاله صنایع غذایی

دانلود-مقاله-صنایع-غذاییلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه
‏مجموعه علوم و ‏صنایع کشاورزی ‏که با عنوان مهندسی کشاورزی ‏توسط داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و علوم تجربی انتخاب می شود، به علوم و ‏صنایعی اطلاق می شود که طی آن مواد خام غذایی گیاهی و حیوانی، تولید، برداشت و ‏فرآوری شده، برای مصرف آماده می گردد. رشد بی رویه جمعیت همراه با کاهش منابع ‏غذایی، اهمیت به کارگیری روشهای علمی موثر برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و ‏دامی، بهبود کیفیت و کاهش ضایعات این محصولات را آشکار می سازد و دست یابی به این ‏اهداف در قالب رشته های مهندسی کشاورزی ممکن و میسر است.
‏بدین سبب در آزمون ‏سراسری، مجموعه مهندسی ‏کشاورزی ‏برای تربیت متخصصان این رشته در گرایشهای مختلف با مقاطع کارشناسی و کاردانی در ‏نظر گرفته شده است.
۱ ‏- ‏علوم و صنایع غذایی
۱-۱ ‏تعریف و ‏هدف
‏این رشته در گذشته با نام مهندسی کشاورزی ‏–‏ صنایع فرآورده های ‏کشاورزی در دانشگاههای کشور ارائه شده و از سال ۱۳۷۱ به طور رسمی به علوم و صنایع ‏غذایی تغییر نام داده است. کلیه عملیاتی که پس از صید و برداشت محصولات زراعی و ‏باغی و یا ذبح دام انجام شده و مواد خام را به ماده غذایی آماده مصرف تبدیل می کند،
‏شامل روشهای نگه داری، فرآوری، بسته بندی و… زیر مجموعه این گرایش می باشند.
‏هدف از این رشته، تربیت نیروهای متخصصی است که بتوانند در زمینه هایی چون اجرای ‏عملیات تبدیل مواد غذایی، نگه داری محصولات کشاورزی، کنترل کیفیت، کمک به طراحی و ‏بهینه سازی خطوط تولید در کارخانه های مورد نظر فعالیت کرده هدایت، نظارت و مسوولیت ‏فنی واحدهای تولید فرآورده های مختلف غذایی را بعهده گیرند.
۱-۲ ‏اهمیت ‏و جایگاه در جامعه
‏نیاز روز افزون جامعه به غذا و رشد بی رویه جمعیت و ‏کاهش منابع غذایی، یکی از مهمترین مسائلی است که توجه دولتمردان، اندیشمندان و ‏محققان را به خود معطوف داشته است. در این راستا، لزوم استفاده بهینه از منابع ‏غذایی موجود و به کارگیری روشهای مطلوب نگه داری و جلوگیری از ضایعات بی رویه ‏محصولات کشاورزی، تأمین منابع جدید غذایی، بسته بندی مناسب به منظور حفظ و بهبود ‏کیفیت محصولات و …، از جمله مواردی است که اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست.
‏علاوه بر این، رشد و توسعه جوامع و پیشرفت علوم و ‏صنعت، سبب پیدایش عادات و سبک های نوین ‏غذایی شده، به گونه ای که نیاز به تنوع محصولات و پیدایش فرآورده های جدید غذایی و ‏کمک غذایی به شکل روز افزونی احساس می گردد. بدین سبب رابطه مستقیم رشته صنایع

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x