اهمیت ونقش صنایع غذایی در توسعه اقتصاد ملی کشور

اهمیت ونقش صنایع غذایی در توسعه اقتصاد ملی کشور

اهمیت ونقش صنایع غذایی در توسعه اقتصاد ملی کشور

اهمیت-ونقش-صنایع-غذایی-در-توسعه-اقتصاد-ملی-کشورفایل دانلودی حاوی یک فایل ورد قابل ویرایش در ۱۷ صفحه به صورت متنی میباشد.
بخشی از متن :
اهمیت ونقش صنایع غذایی در توسعه اقتصاد ملی کشور چگونه متبلور می شود؟

مقدمه

کشاورزی یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی کشور و تامین کننده ۸۰ درصد نیاز های غذا یی و یک چهارم تولید نا خالص داخلی , یک سوم اشتغال و … است . صنایع کشاورزی با توجه به اثار مستقیم و غیر مستقیمی که در بخش کشاورزی بر جای می گذارد, در شکوفا یی کشور ها به اقتصاد کشورهای در حال توسعه نقش بسزا یی دارد وشناخت نقاط قوت , فرصت ها و نیز مشکلا ت وتنگنا ها ی ان می تواند کشور را به چشم اندا زها یی روشن تر در بخش کشاورزی و صنایع وابسته به ان رهنما شود .

فرصت ها, مزایا و نقاط قوت صنایع غذا یی در کشور ایران , امکانات بالقوه و ظرفیت های وسیع و قابل توسعه ای دارد; به طوری که با مساحتی حدود ۶۴۸/۱ میلیون هکتار نزدیک به ۲۵/۱ خاک اسیا را تشکیل می دهد . زمین های قابل کشت, جنگل ها ومراتع طبیعی , اقلیم متفا وت و ذخایر ﮋنتیکی قابل توجه , فلور غنی و بر خورداری از نیروی خورشید از جمله امکانات و منابع کشاورزی کشور است که تولید انواع و اقسام محصولات کشاورزی سرد سیری, نیمه گرمسیری و گرمسیری را میسر ساخته است. هم چنین صنایع وابسته به کشاورزی به دلایل گوناگون, اهمیت ونقش بسزایی در توسعه فعا لیت های کشاورزی و توسعه اقتصاد ملی دارند.

از جمله این دلایل می توا ن موارد زیر را بر شمرد:

۱) افزایش تولید و امنیت غذا یی
۲) تامین نیازهای عمده معیشتی جا معه و مواد خام مورد نیاز بسیاری از صنایع
۳) خود کفایی در محصولات و فراورده های کشاورزی
۴) کاهش ضا یعات
۵) افزایش درامد کشاورز
۶) اشتغا ل زا یی
۷) عدم مهاجرت از روستا به شهر
۸) افزایش ارزش افزوده
۹) افزایش صادرا ت
۱۰ ) جلوگیری از خروج ارز برای واردات مواد غذایی
۱۱) جلوگیری از صدور مواد اولیه خام کشاورزی

و…..

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x