دانلود مقاله در مورد شالیکو صنعتی

دانلود مقاله در مورد شالیکو صنعتی

دانلود مقاله در مورد شالیکو صنعتی

دانلود-مقاله-در-مورد-شالیکو-صنعتیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏۲
‏مقدمه :
‏از آنجایکه برنج حاصل دسترنج زنان ومردان کشاورز بوده و با زحمت و مشقت بسیار بدست می آید لذا میبایست در برداشت فرآوری و نگهداری آن دقت بسیار نموده اما در عمل شاهد مقدار قابل توجهی شکستگی برنج در سطح کشور می باشیم با عنایت به اینکه خرده برنج در بازار برنج پسندی چندانی نداشته و قیمت آن نیز تقریبا نصف برنج سالم نیز خود دارای شکستگی قابل توجهی می باشد لذا ایجاب می نماید که با ارائه نتایج تحقاقات علمی و بررسیهای آماری دقیق وضعیت تبدیل شالی به برنج استفاده در کارگاههای خاص کشور که از نوع و ماشین آلات مختلف و با خطوط تولید متفاوت مشغول به کار بوده اند و تاثیرات این تفاوت تکنولوژی را در روند تبدیل و نهایتا تولید نهایی بررسی می نمائیم. نتیجه بررسی علمی اداره فنی و تکنولوژی استان فارس به کمک بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات کشاورزی استان فارس بر کارگاههای شالیکوبی منطقه کربال شیراز به منظور تحلیل روند تبدیل شلتوک به برنج نتایجی را به همراه داشته که پس از توضیح دادن کارآیی انواع ماشین آلات خاص و مختلف خطوط تولید کارگاههای شالیکوبی در جداولی ارائه می گردد که ابتدا جهت آشنایی با ماشین آلات و تجهیزات خط تبدیلی آنها را معرفی می نمائیم : پوست کن این دستگاه جهت جداسازی پوست اولیه شلتوک استفاده می شود واز دو غلطک لاستیکی که خلاف جهت یکدیگر می چرخند ودور یکی از آنها بیشتر از دیگری می باشد تشکیل شده است.
‏۱
‏۲
‏پادیه : این دستگاه جهت جداسازی شلتوک از برنج پوست کنده شده استفاده می شود پس از دستگاه پوست کن مورد استفاده قرار می گیرد.
‏سفید کن سایشی :این دستگاه جهت سفید کردن برنج استفاده می شود و ازیک سنگ سایشی که بصورت عادی می چرخد و برنج را طی پنج تا شش مرحله سفید میکند تشکیل شده است .
‏سفید کن تیغه ای (حواشه ): این دستگاه نیز جهت سفید کردن برنج استفاده می شود و از یک استوانه فلزی تشکیل شده که روی سطح آن شیار دار می باشد وتیغه ای به موازات محور این استوانه جهت تنظیم فشار دارد بر برنج تعبیه شده است از این دستگاه علاوه بر اینکه به تنهایی جهت سفید کردن برنج استفاده می شود در بعضی از کارگاهها پس از سفید کن سایشی جهت پالش برنج نیز استفاده می شود .
‏جهت بررسی ضایعات در مراحل مختلف تبدیل در هر کارگاه یک نوع برنج انتخاب شده و از شلتوک ان جهت تعیین درصد رطوبت و قوه نامیه و از برنج خروجی از دستگاههای پوست گیر، سفید کن سایشی (سنگی) سفید کن تیغه ای برای تعیین درصد شکستگی در هر یک از ماشین آلات فوق نمونه برداری شد .
‏۱
‏۴
‏همچنین نسبت به یادداشت مشخصات کارگاه،تعداد ماشینها و تجهیزات و بررسی مسائل و مشکلات موجود در زمینه قطعات یدکی اقدام گردید. این عملیات در ۲۷ تکرار در ۲۲ کارگاه منطقه کربال و ۶ تکرار در یکی از کارگاههای شهرستان مرودشت انجام گرفت. سپس نمونه ها را به مرکز تحقیقات برده که ضمن مشخص نمودن درصد رطوبت و قوه نامیه کلیه نمونه ها درصد خردشدن برنج در دستگاههای اندازه گیری گردید ،که اطلاعات جمع آوری شده طی جدول شماره (۱)بپیوست و نتایج تحقیقات انجام شده بشرح زیر می باشد:
‏متوسط رطوبت شلتوک در زمان تبدیل ۱۰% ‏بر اساس وزن خشک
‏متوسط قوه نامیه شلتوک در زمان تبدیل ۸۱‏درصد
‏متوسط قوه نامیه شلتوک بذری در زمان تبدیل ۹۵‏درصد
‏جدول شماره (۲)
‏میانگین درصد شکستگی برنج در دستگاههای مختلف موجود در کارگاههای شالیکوبی
‏ردیف نام دستگاه
‏درصد شکستگی برنج
۱‏ پوست گیر بدون پایه ۳/۱۴۲‏ پوست گیر با پایه ‏ ۷۲/۸۳‏ سفید کن تیغه ای ۴/۱۵
‏۱
‏۴
۴‏ سفید کن سایشی ۵/۹۵‏ سفید کن تیغه ای پس از سایش ۶۲/۴
‏جدول شماره (۳)
‏با توجه به جدول اطلاعات بدست آمده کارگاههای شالیکوبی منطقه به ۶ گروه تقسیم شده اند
‏گروه تجهیزات کارگاه مجموعه درصد شکستگی
‏گروه اول پوست گیر بدون پایه+سفید کن تیغه ای ۷/۲۹
‏گروه دوم پوست گیر با پایه+سفید کن سایشی ۸/۲۳گروه سوم پوست گیر بدون پایه+سفید کن سایشی+تیغه‏ ‏ای ۴۲/۲۸گروه چهارم‏ ‏پوست گیر با پادیه +سفید کن تیغه ای ۱۲/۲۴گروه پنجم‏ ‏پوست گیر با پادیه +سفید کن سایشی ۲/۱۸گروه ششم پوست گیر با پادیه+سفید کن سایشی+تیغه ای ۸۴/۲۲
‏استفاده نکردن از دستگاه پادیه بعد از بعد از پوست گیر :
‏همانگونه که در جدول شماره ۲ مشاهده می شود ۶/۵ درصد خوردگی برنج در کارگاههای که از پادیه استفاده نمی کنند بیشتر از انهایی است که از پادیه استفاده می کنند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x