دانلود مقاله کاشت داشت برداشت گیاه صنعتی پنبه ۳۲ ص

دانلود مقاله کاشت داشت برداشت گیاه صنعتی پنبه ۳۲ ص

دانلود مقاله کاشت داشت برداشت گیاه صنعتی پنبه ۳۲ ص

دانلود-مقاله-کاشت--داشت--برداشت-گیاه-صنعتی-پنبه-32-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏دانشکده کشاورزی شیروان
‏عنوان تحقیق :
‏کاشت – داشت – برداشت گیاه صنعتی پنبه
‏تایپ و تکثیر لاوان
‏مقدمه:
‏ نباتات صنعتی به مجموعه ای از گیاهان صنعتی اطلاق می شود که فرآورده های آن بطور مستقیم یا غیر مستقیم مورد فرآیند سازی در کارخانه های مربوطه قرار می گیرد تا مورد استفاده گردد هر چند که ممکن است محصولات حاصله تا حدودی به طور مستقیم در اختیار انسان و یا دام قرار گیرد و در حال حاضر فرآورده های نباتات صنعتی نقش مهمی در اقتصاد کشور ها بازی می کند و اکثراً از محصولات استراتژیک محصوب می شوند به همین صورت شناخت دقیق نیاز اکولوژیکی و روش های تولید آن برای افزایش تولید در واحد سطح از اهمیت زیادی برخوردار است.
‏پنبه Gossy Diam SPP
‏از خانواده Malraceae‏ نام انگلیسیCadton ‏ و نام عربی القطن مهمترین گیاه لیفی است یا الیافی است در نقاط مختلف دمیا و از زمان هائی دور کشت می شده است عده ای منشاء آن را آفریقا و برخی هم هند و چین می دانند و معتقدند که از طریق آفریقا به هندوستان و سپس به چین برده شده است شواهد باستان شناسی قدیمی ترین نمونه پارچه ای پنبه ای را که مربوط به سه هزار سال قبل از میلاد است
‏در پاکستان بدست آورده حدود ۵ هزار سال قبل از میلاد در فیزیک به جهت استفاده از الیاف کشت می شده و بعداً توسط اعراب به اروپا برده شده که نام آن از نام عربی آن گرفته شده است. در هندوستان به آن Kapas‏ گویند که از کلمه سانسکریتKarpasos ‏ گرفته شده است.
‏یا خود Gossy Piam‏ یعنی ؟ چون میوه بصورت کپسول است.
‏تاریخچه کشت در ایران:
‏در دوره هخامنش کشت می شده که لباس های سربازان از همین بوده در دوره بعد از اسلام در اطراف ساوه و شوشتر انجام می شده تا سال ۱۲۸۲ مقدسی گونه های مختلف به نام های محلی و بومی مثل رسمی، ولایتی و غرقوزه، علی آبادی در نقاط مختلف کشت می شده به احتمال زیاد از هند به ایران وارد شده در سال ۱۲۹۸ ه؟؟ اولین کارخانه پنبه پاک کنی در ایران تأسیس شد و در زمان میرزا امیر خان از آمریکا وارد شد توسط یک کشیش مسیحی و در ارومیه اقدام به کشت کرد در سال ۱۳۰۲ شرکت مختلط پنبه ایران و روس به نام پرس خدلوپک تأسیس شد که در سال ۱۳۱۲ به انحصار دولت در آمد و شرکت دولتی به نام شرکت سهامی پنبه پ‏شم و پوست تأسیس و تا سال ۱۳۲۰ ؟ سطح زیر کشت پنبه افزایش یافت طبق آمار کل سطح زیر کشت پنبه در جهان در سال ۲۰۰ و ۰۳۷/۳ میلیون هکتار است در طول ۹ سال ۳۰ هکتار افزایش سطح زیر گشت کل تولید جهانی پنبه در سال ۲۰۰۵ یا ۲۰۰۶ حدود ۱۰۳ میلیون عدل است که هر عدل بزر kg‏ ۲۲۵ است.
‏متوسط عملکرد پنبه در ایران بیش از ۲ تا ۵/۲ تن است یا تن وش پنبه است.
‏(مجموعه الیاف پنبه + دانه پنبه = وش پنبه)
‏کا نسبت الیاف به وش را کِلل پنبه گویند.
‏حدوداً مازندران دو سوم پنبه جهان در کشورهای در حال توسعه تولید می شود در ایران در استان مازندران ، خراسان، فارس ، مرکزی، آذربایجان شرقی ، تهران ، کرمانشاه، سمنان ، کرمان ، گلستان و مناطق مشابه آب و هوایی کشت می شود.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x