تحقیق تونل مانش ۱۵ ص ( ورد)

تحقیق تونل مانش ۱۵ ص ( ورد)

تحقیق تونل مانش ۱۵ ص ( ورد)

تحقیق-تونل-مانش-15-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏تونل کانال ، تونلی است ریلی با طول ۵۱.۵ KM‏ (۳۱mi‏) که در زیر کانال انگلیس در stears of Dover‏ قرار دارد که Folkestone ‏ ، Kent‏ در انگلستان ‏را به Coquelles‏ که در نزدیکی coucue‏ در شمال فرانسه ‏واقع شده است وصل می کند‏ .
‏این یک پروژه عظیم بود که چند شروع نادرست داشت اما نهایتا در سال ۱۹۹۴ تکمیل شد . این تونل ، بعد از تونل seikan‏ در ژاپن ، بلندترین تونل ریلی جهان است . اما قسمتی از آن که زیر دریا قرار دارد یعنی ۳۹ ‏ کیلومتر (۲۴مایل) ، بلندترین تول زیردریایی در جهان است . این طرح توسط شرکت یوروتونل اجرا شده است . انجمن مهندسان شهرسازی آمریکا اعلام کرده اند که این تونل یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن است .
‏تاریخچه طرح ها و تلاش ها برای شروع تونل
‏ایجاد ارتباط بین جزایر بریتانیای کبیر و قاره بدون جزیره اروپا در زمان های بسیاری پیشنهاد شده بود .
Albert Maathiev Favier‏ که یک مهندس فرانسوی بود طراحی را برای یک تونل ارائه داد .
‏مسافران می توانستند با گاری های اسبی از تونل بگذرند ، جاده با چراغهای نفت سوز روشن می شد و در جزیره ای که در بین تونل واقع شده بود اسب ها می توانستند هوای تازه دریافت کنند . هزینه آن یک میلیون پوند در سال ۱۸۰۲ تخمین زده شد .
‏۳
‏۱۸۶۵:جرج وارد هانت ایده زدن تونل را به وزیر دارایی یعنی ویلیام اوارت گلدستون ارائه داد .
‏۱۸۶۸: لرد گردندویل حمایت خود از دولت بریتانیا برای تونل پیشنهاد شده اعلام کرد .
‏۱۸۷۵ : پیتر ویلیام بارلو که سرسختانه بر روی طرح اولین راه آهن زیرزمینی جهان کار می کرد که یک لوله فولادی معلق در داخل تونل جاسازی شود این ایده رد شد .
‏پارلمان بریتانیا و فرانسه طرح ساخت تونل را تصویب کردند . بودجه هایی که ناکافی بودند افزایش یافتند و یک سال بعد کار متوقف شد .
‏۱۸۷۶ : بررسی جامع زمین شناسی صورت گرفت . فرانسه دو کانال حفر کرد .
‏۱۸۸۸ : شرکت راه آهن جنوب شرق (SER‏) از سمت بریتانیا به صورت آزمایشی حفاری هایی صورت گرفت .
‏۱۸۸۱ : ماشین انحصاری حفاری تونل ۸۹۷ یارد (۸۲۰ متر) موارنی با صخره ها از طرف بریتانیا حفاری کرد .
‏کار تونل کانال علی رغم بودجه ناکافی با شرکت راه آهن جنوب شرق آغاز شد .
‏کمپانی راه آهن قاره ای زیردریایی تاسیس شد .
‏۱۸۸۲ : کمپانی تونل کانال که رقیب کمپانی قاره ای زیردریایی در فرآیند کار خللی ایجاد کرد . از طریق یک گروه با نفوذ و رسانه های گروهی (از جمله اشخاصی مثل رابرت بروینگ و آلفرد دورد تنی سون ) پیشنهادی را ارائه دادند . عاقبت کار به خاطر مخالفت های نظامی به وسیله هیئت تجاری متوقف شد . یکی از دلایل ذکر شده سهولت حمله مهاجمان از قاره اروپا بود .
‏۴
‏۱۹۲۲ : کارگران شروع به حفر تونل از زیر صخره های گچی بین فولک استون و دور که حالا با نام سمفایر هو شناخته می شود کردند . بعد ازتکمیل حفر ۴۰۰ فوت (۱۲۸ متر) از تونل مخالفت های سیاسی دوباره پروژه را متوقف ساخت .
‏بعد از جنگ جهانی دوم دوباره به مفهوم تونل توجه جدی شد .
‏۱۹۵۵ : بریتانیا مخالفت های نظامی خود بر علیه تونل کانال را متوقف ساخت .
‏۱۹۷۵-۱۹۷۴ : به دنبال ورود بریتانیا به بازار مشترک تلاش دیگری در جهت ساخت تونلی از جانب دولت فرانسه و بریتانیا صورت گرفت . از هر دو طرف حفاری های آزمایشی صورت گرفت . با این وجود یک بحران مالی سبب شد که نخست وزیر بریتانیا ، هارولد ویلسون این پروژه را به عنوان یک تدبیر اقتصادی لغو کند .
‏تونل کنونی ‏–‏ تونل کانال در موزه راه آهن ملی در شهر یورکدر انگلستان به نمایش گذاشته شده است . در این نمایشگاه قطعه ای عرضی از اتونل کانال و یک قطار از نوع یورو استار نمایش داده می شود .
‏این تونل از سه تونل موازی‏ تشکیل شده بود‏ که از بین ورودی های مربوطه یا ورودی های تونل از هر ‏دو طرف می گذشت .دو تونل ریلی وجود دارد که هر کدام ۵/۷ متر (۲۵ فوت) قطردارند و ۳۰ متر(۹۸ فوت) از هم فاصله دارند که قطارهای شمال ‏–‏ جنوب و شرق ‏–‏ غرب در آن ها حرکت می کنند . در بین تونل های قطار یک تونل ارائه خدمات وجود دارد که ۸/۴ متر (۱۶فوت) قطر دارد و در فواصلی ۳۷۵ متری با راههای ورودی عرضی به تونل های اصلی راه دارد . در تونل ارائه خدمات ماشین های باریکی با تایرهای لاستیکی وجود دارند که برای کارگران مسئول نگه داری دستیابی به تونل های ریل را ممکن می سازد و راهی است برای فرار در مواقع اضطراری
‏۵
‏دو تونل ریلی هر ۲۵۰ متر (۸۲۰ft‏) با داکت های تنظیم فشار (PRD‏) که هر یک ۲ متر قطر دارند به هم متصل می شوند . این تونل ها از بالای تونل خدماتی می گذرد ولی به آن راه ندارد . این داکت ها با خارج ساختن جریان هوا از تونلی که قطار از آن می گذرد به تونل دیگر تاثیر پیستون قطارها را کم تر می کند .به علاوه ، دو دالان بسیار بزرگ دریک سوم راه بین دو کشور وجود دارد که حاوی ریلی است که بین دو تونل های اصلی پل می زند . این دالان ها به بخش های تونل این امکان را می دهد که در صورت ترافیک بسته شوند و قطار از یک خط به خط دیگر در تونل بعدی تغییر مسیر دهد .پل ارتباطی انگلستان با ۱۵۶ متر طول ، ۱۸ متر عرض و ۱۰ متر ارتفاع بلندترین دالان زیردریایی در جهان است و هنگامی که ساخته می شد از طریق ۲۰۰ ایستگاه مجزا به صورت گسترده کنترل می شد .
‏در هر ورودی تسهیلات ویژه ای وجود دارد که می توان در آنجا عملیات تخلیه و بارگیری و جداسازی قطعات قطار را از جمله انجام تشریفات گمرکی ، تعمیرات و دیگر خدمات مورد نیاز را انجام داد .
‏نقشه کشی :
‏در سال ۱۹۵۷ گروه مطالعات Ie Tunnel Sous La Manche‏ شکل گرفت . در سال ۱۹۶۰ این گروه گزارش خود را ارائه کرد . و طرح ساخت دو تونل ریلی اصلی و یک تونل خدماتی کوچکتر را ارائه داد . پروژه در سال ۱۹۷۳ شروع شد اما در سال ۱۹۷۵ بعد از ساخت تونلی آزمایشی به طول ۲۵۰ متر (۸۲۰ فوت) به علت مشکلات مالی متوقف شد . بر طبقه گفته رئیس سازمان محیط زیست آنتونی کراسلند به دن کمپانی سازنده تونل کانال اخطاریه ای از طرف دولت داده شد که به خاطر هزینه بالا دست از کار بکشند .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x