تحقیق تاریخچه حفاظت وشکل گیری پارکهای ملی ومناطق حفاظت شده و حسابداری آن ۱۳ص

تحقیق تاریخچه حفاظت وشکل گیری پارکهای ملی ومناطق حفاظت شده و حسابداری آن ۱۳ص

تحقیق تاریخچه حفاظت وشکل گیری پارکهای ملی ومناطق حفاظت شده و حسابداری آن ۱۳ص

تحقیق-تاریخچه-حفاظت-وشکل-گیری-پارکهای-ملی-ومناطق-حفاظت-شده-و-حسابداری-آن-13صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۲
‏وضعیت حفاظت در ایران از گذشته تا به امروز
‏ت‏اریخچه حفاظت وشکل گیری پارکهای ملی ومناطق حفاظت شده
‏- در سال ۱۹۵۶ نخستین قانون حفاظت با تشکیل کانون شکار ایران به تصویب رسید وزیر بنای برنامه هدف داری را برای حفاظت از حیات وحش فراهم ساخت.‏ ‏ولی بزودی معلوم شد که امکان حفظ حیات وحش بدون حفاظت زیستگاها عملی نیست وپیش شرط حفاظت حیات وحش ، حفظ زیستگاهای آنها است . در نتیجه مفهوم حفاظت زیستگاه با کنار گذاردن اکوسیستم هائی تحت عنوان مناطق حفاظت شده عینیب پیدا کرد.
‏- در سال ۱۹‏۶۷‏ سازمان شکاربانی ونظارت بر صید به عنوان یک سازمان دولتی ‏مسئول جایگزین شکار ایران گردید ومفاهیم حقوقی زیستگاه‏ ‏های حفاظت شده را تحت عناوین پارکهای حیات وحش و مناطق حفاظت شده روشن کرده وبه تصویب‏ ‏رساند .
‏- در سال ۱۹۷۲ سازمان شکاربانی ونظارت بر صید در تشکیلات جدیدی تحت‏ ‏عنوان سازمان محیط زیست ادغام شد.
‏- تا سال (۱۹۷۳) هشت پارک وحش و۳۷ منطقه حفاظت شده ایجاد شده بود .
‏- تحول تشکیلاتی سازمان از محور عمده فعالیتهای خود یعنی حیات وحش وزیستگاه به کل محیط زیست کشور را می توان همگامی کشور با دگرگونی ها‏ ‏وضرورتهای زمان خود تلقی نمود . سازمان محیط زیست در پی استاندارد کردن تعاریف ، معیارهای انتخاب ومدیریت مناطق ‏با IUCN‏ ‏ وتصویب قوانین مناسب برای آنها ، ویژگیهای مناطق را در چهار طبقه کلی زیر توصیف کرده ودر سال ۱۹۷۴ ‏به ‏کلیه پارکهای حیات وحش تقسیم کرده است .
‏سازمان محیط زیست در سال ۱/۱/۵۴ هجری شمسی در ایران تاسیس شده است.‏ ‏در ایران قبلا محیط زیست به نام اداره شکار بانی فعالیت کرده است وبا توجه به اینکه جنگل ها از جمله جنگل گلستان در غرق خانواده سلطنتی بوده است وکسی جزء افراد بخصوص حق نداشتند به آن مرز راه پیدا کنند . حتی برای عبور حیوانات اهلی سعی می کردند از کنار آن بگذرند. البته این اداره با زحمات برادر
۲
‏ ‏ش‏اه عبدالرضا پهلوی وارد ایران شد‏.
‏بعد از انقلاب اسلامی ایران طبق اصل ‏۵۰ ‏قانون اساسی اداره شکاربانی به محیط زیست تغییر نام دادند . سازمان کل محیط زیست در تهران وادارات کل در‏ ‏مر‏ا‏کز استان ها ودر شهرستان ها ‏فقط‏ ادارات فعالیت می کنند . در حال حاضر ‏رئیس ‏ سازمان محیط زیست‏ خانم‏ دکتر جواهری‏ که ‏ با توجه به این که رئیس جمهور دو تا‏ ‏ معاون دارند.‏معاون اول رئیس جمهور می باشند. معاون دیگر رئیس جمعهور رئیس سازمان تربیت بدنی می باشند.
‏در‏ سال ۶۰ محیط زیست و منابع طبیعی با هم ادقام شدند البته ۶ ماه بیشتر با هم فعالیت نداشتند.‏
‏محیط زیست وزارت خانه نیست بلکه سازمانی است که مستقیما زیر نظر رئیس جمهور فعالیت خویش را در راستای ایران سبز ادامه می دهد.
‏وظایف محیط زیست :
‏سازمان محیط زیست وظایفی دارد از جمله : ۱) جنبه انسانی ۲) جنبه طبیعی
‏۱) جنبه انسانی که شامل آلودگی هوا،خاک،گیاه،آزمایشگاه ونمونه برداری کارخانه‏ ‏مورد برر‏سی قرار می دهد در رستورانها وفاض‏لاب ها‏ی‏ اطراف شهر آلودگی آب را محاسبه می کند ونیز آلودگی ناشی از مسائل صوتی محیط زیست‏‌‏ ، مشاغل مزاحم‏ ‏مانند کارگاهها و‏نجاریها و غیره ‏. زیر نظر کارشناسی خویش بررسی می کند البته در این
‏راستا شهرداری همکاری لازم را با محیط زیست ‏باید ‏داشته باشد وهیچ کمکی دریغ‏ ‏نکند.
‏۲) جنبه طبیعی شامل : زیستگاههای امور مناطق – حیات وحش آبزیان
‏بایگانی امور اداری
۳
‏دبیرخانه کارشناس امور اداری معاونت اداری و مالی
‏کارگزینی امور مالی
‏ کارپردازی معاونت محیط طبیعی مدیریت
‏ آزمایشگاهی
‏ کارشناس مسئول معاونت محیط انسانی ذیحساب
‏ کارشناسی

‏ کارشناسی نظارت و بازرسی کارشناسی مسئول
‏نظارت بازرسی

‏ مسئول حراست
‏ بخش آموزش و
‏ روابط عمومی
‏سیتم خرید ‏
۵
‏برای ‏سیستم خرید باید اعتبارات فصل را مشخص کنیم هزینه مورد نظر باید ‏از کدام‏ فصل تامین شود و بعد سند را تنظیم می کنیم اگر بالای ۰۰۰/۰۰۰/۱‏تومان ‏ باشد باید ضمیمه آن فرم دارایی باشد ( تایید هزینه‏ ها و کسورات) قبلا کد اقتصادی بود‏ اولی در حال حاضر فرم دارایی ‏استفاده می شود ‏. برای خرید از قسمت های مختلف درخواست آن برای رسیدگی به کارپردازی می رود. برای خرید مثلا (اجرت ‏، ‏تعمیر کامپیوتر و‏ … ) مبلغ بالاتر از ۰۰۰/۱۶۰ توم‏ان باید ۵ % مالیات به اداره دارایی ‏بدهند ‏ ‏که برای این منظور فرم مخصوص به خودش را دارد که به ازای مبلغ بیشتر که در فرم مخصوص درج می شود به اداره دارایی می برند ( برای پرداخت مالیات تعریف شده ) ‏طبق مصوبه سال ۸۵ خرید دولتی ‏ا‏گر مبلغ آن بیشتر از ۰۰۰/‏ ‏۲۵۰۰ ‏ تومان ‏باشد باید از طریق روزنامه کثیر الانتشار آگهی مناقصه بشود که بعد از مناقصه به کمترین مبلغ پروژه خرید داده می شود که البته این مورد موضوعات مربوط به‏ خودش را دارد. در مناقصه تنها مب‏لغ کم دارای اهمیت‏ نیست مثلا اگر در پروژه های قبلی با ‏ شخص واجد شرایطی فعالیت داشتیم کار و کیفیت کارش را مشاهده نمودیم حتی اگر مبلغ پیشنهاد‏ و‏ی برای مناقصه بیشتر باشد باز هم اولویت قرار دارد تا با آن ‏است تا با فردی ‏که از فعالیت اش اطلاع چندانی نداریم.
‏برای خرید دولتی طبق ماده ای که در سال ۸۵ ‏ توسط مجلس تصویب شده است که رقم آن بیشتر از ۰۰۰/۰۰/۲۰ ریال باشد به ۳ نوع معاملات تقسیم می شود:
‏- ‏معاملات کوچک‏ مبلغ ‏ ۰۰۰/۸۳۰/‏ ‏۲۵ ‏ریال که فرم استهلام‏ بهاء نیاز دارد.
‏- ‏معاملات متوسط از‏ مبلغ ‏ ۰۰۰/۸۳۰/۲۵ تا ۰۰۰/۳۰۰/۲۵۸ ‏ریال
‏- ‏معاملات بزرگ ‏مبلغ ‏آن از ۰۰۰/۳۰۰/۲۵۸‏ ریال ‏ به‏ بالا که از طریق مناقصه من‏تشر می شود که کمترین پیشنهاد مورد قبول ‏واقع می شود‏ ‏برای خ‏رید دولتی ابتدا بهای کالا را برآ‏ورد ‏ ‏می کنیم ولی در این جا بهاء کالا ۱۰۰% دقیق نیست به صورت پیش بینی می باشد قسمتی که کالا نیاز داشته باشد تقاضا می کند مسئول تدارکات یا کارپردازی تقاضای مورد نظر را بررسی می کند بعد فرم مخصوص توسط کارپردازی به انبار فرستاده می شود

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x