تحقیق تأثیر باورهای معلمان (قابل ویرایش)

تحقیق تأثیر باورهای معلمان (قابل ویرایش)

تحقیق تأثیر باورهای معلمان (قابل ویرایش)

تحقیق-تأثیر-باورهای-معلمان-(قابل-ویرایش)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏زمانی که معلمان سهم خود را در پروسه انضباطی انکار می کنند در واقع سهم خود را نیز در دست‏‌‏آوردهای آکادمیک کودک نادید می‏‌‏گیرند.
‏باورهای معلمان
‏تأثیر باورهای معلمان درباره خود دانش‏‌‏آموز نمی‏‌‏تواند مورد تأیید بیشتر از حد قرار گیرد. اگر دانش‏‌‏آموزی در کلاس است تأثیر باورهای معلم گریزناپذیر است. بر مثالهای زیر توجه نمائید.
‏جونیس پایه دوم را در کلاس‏‌‏های بومن با یک لباس و مواد جدید و اشتیاق به آموختن شروع نمود. برادر بزرگتر جونیس که هم اکنون در کلاس چهارم است نیز در کلاس‏‌‏های بومن بوده است او دانش‏‌‏آموزی با هوش و توانا بود کسی که می‏‌‏توانستند‏ ‏از پ‏س ‏ه‏ر ‏کاری برآید. یک ماه بعد ‏از‏ سال تحصیلی جونیس در گروه خواندن دچار اشکال شد. او با بعضی از مفاهیم دست و پنجه نرم می کرد و شبی‏ عقلش را از دست می دهد. آقای بوفی به جونیس گفت: ‏«‏من مطمئنم که تو خوب عمل خواهی کرد برای آنکه برادرت یکی از بهترین دانش‏‌‏آموزان من بود‏»‏.
‏برداشت جونیس از برچسب آقای بوفی چه بود؟ آقای بوفی راجع به او چه باوری داشت؟ آیا این تشویق کننده یا ناامید کننده بود؟ قصد خوب بود ولی روش اجرا به تنیجه مورد نظر نمی‏‌‏رسید.
‏فهم باورهای معلمان ضروری است، ما باید بدانیم که معلمان یک سری باور دارند لذا پایه رفتار آنها در کلاس است. بعضی از این باورها ‏مؤثر و بهبود دهنده رابطه معلم- شاگرد و باعث رشد توانائی دانش
‏‌‏آموز به آموختن است. سایر باورها آسیب رسان است و موجب ایجاد مشکل در رابطه با دانش آموزان است، می‏‌‏توانیم برخی از این باورهای تخریب‏‌‏گر را تشخیص دهیم تا آنها بتوانند نیازشان برای رابطه مشورتی را دریابند.
‏باورهای نادرست مشترک همگی که هر دینک مایر ۱۹۸۰ آمده است‏.
‏۱- دانش‏‌‏آموز باید با خود همکاری کند.
‏من مسئول هستم. دانش‏‌‏آموز باید آنچه را من می گویم انجام دهد. اگر آنها انجام ندهند من یک ناظم مؤثر نیستم. همکاری پایه لغات terms‏ من است و به معنای مطابقت با نیازهای من است.
‏۲- من باید قادر به کنترل تمامی دانش‏‌‏آموزان و موقعیت، باشم وگرنه من معلم خوبی نیستم.
‏من باید تمایل دانش آموزان ‏را با مهارتی که هم اکنون دارا هستم اداره کنم من تمامی یزها را راجع به کنترل دانش‏‌‏آموزان آموخته‏‌‏ام. یک رابطه مشورتی نشانه ضعف و شکست است.
‏۳- برنامه من به هر قیمتی باید موفق شود.
‏برنامه من تنها راه است هیچ فضائی برای دادن و گرفتن در رابطه وجود ندارد. برای کنترل یا برای برد چالش با دانش‏‌‏آموزان مهم است. من ‏؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کسی در روابط خود با دیگران دارم.
‏۴- برخی از دانش‏‌‏آموزان ذاتاً بد هستند و باید اگر همکاری نکردند تنبیه شوند.
‏همه دانش‏‌‏آموزان خوب نیستند بعضی‏‌‏ها هیچ امیدی به اصلاحشان نیست، رویکرد من استفاده از تنبیه به عنوان یک سیستم انضباطی جهت ایجاد مطابقت است. تنها سیستم انضباطی که مؤثر است به وجود آوردن کنترل از خارج کودک است.
‏۵- من باید دانش‏‌‏آموزان و کلاس را کنترل کنم تا آنها مرا کنترل نکنند. خارج از کنترل بودن خطرناک است.
‏کنترل داشتن مهم است. این نگرانی بر پایه این واقعیت است: چگونه من می‏‌‏توانم بطور مؤثر کلاسی را با ۳۰ دانش‏‌‏آموز اداره کنم؟ به هر حال تشخیص این مطلب که بسیاری از معلمان آموزش گسترده‏‌‏ای در زمینه مدیریت کلاس ندیده‏‌‏اند سایرین ممکن است به سیستم انضباطی که بر کنترل تأکید دارد به عنوان تکنیک ابتدائی فکر کنند.
‏۶- شاد نبودن علل بیرونی دارد و من هیچ توانائی برای کنترل یا تأثیر بر احساساتم ندارم.
‏من نمی‏‌‏توانم توقع داشته باشم شرایط فعلی تغییر کند. برای من تغییر بازدهی ندارد. من هیچ منبعی برای کمک به تغییر ندارم.
‏۷- دانش‏‌‏آموزان محصول وراثتشان و محیط بزرگترشان هستند و قابل تغییر نیستند.
‏دانش‏‌‏آموز با هیچ یک از اعمال یا باورهای من تحت تأثیر قرار نمی‏‌‏گیرد. تأثیر مدرسه در حداقل است.
‏معلمان مکرراً یکی یا چند تا از ریزباورها را به مشاور بیان می‏‌‏دارند یک معلم امکان ندارد بگوید من تحت کنترل هستم ولی اعمالشان و گفتارشان دال بر این باورها است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x