تحقیق تأثیر رشد سود جهت ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری ۱۱۵ص (قابل ویرایش)

تحقیق تأثیر رشد سود جهت ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری ۱۱۵ص (قابل ویرایش)

تحقیق تأثیر رشد سود جهت ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری ۱۱۵ص (قابل ویرایش)

تحقیق-تأثیر-رشد-سود-جهت-ایجاد-فرصتهای-سرمایه-گذاری-115ص-(قابل-ویرایش)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۷۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏تأثیر رشد سود‏ جهت ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری
‏فصل اول : کلیات
‏مقدمه
‏همه مردم به نوعی دارای ثروتی هستند ،که ناشی از ارائه خدمات آنان در بازار کار است‏، ‏و در بیشتر مواقع ‏تصمیم‌گیر‏یهایی را در خصوص ‏سرمایه‌گذار‏ی خود انجام‏ ‏می‌د‏هند‏. ‏و به دنبال حداکثر کردن بازده پس انداز خو‏د از طریق ‏سرمایه‌گذار‏ی ‏می‌ب‏اشند‏. لذا هر گونه اطلاعاتی که با استفاده از آن بتوان میزان رشد شرکت را پیش بینی نمود مورد توجه سهامداران قرار ‏می‌گ‏یرد. ‏سرمایه‌گذار‏ان نیز به د‏نبال حداکثر کردن ثروت خود هستند‏۱‏ -رضا تهرانی‏، ‏عسگرنوربخش–‏ مدیریت ‏سرمایه‌گذار‏ی‏، ‏ ترجمه واقتباس، انتشارات نگاه ،چاپ اول ۱۳۸۲ .
‏. فرصتهای رشد نیروی محرکی است که ایجاد انگیزه ‏می‌ک‏ند و پاداشی برای ‏سرمایه‌گذار‏ان محسوب ‏می‌ش‏ود. در این میان ‏سرمایه‌گذار‏ان همیشه باید در تصمیمات ‏سرمایه‌گذار‏ی خود ریسک را در نظر داشته باشند زیرا آنچه باعث موفقیت ‏می‌گ‏ردد استفاده بهینه از فرصتهای سرمایه‌گذاری موجود است که جهت این امر می‌بایست سیاستهای مالی موثر بر ایجاد فرصتهای رشد را در واحدهای تجاری شناسائی کرد‏.‏امروزه سیستمهای اطلاعاتی حسابداری در کمترین زمان اطلاعات لازم را در دسترس ‏استفاده‌کنند‏گان قرار ‏می‌د‏هد تا در ‏تصمیم‌گیر‏یها مورد استفاده قرار گیرد.
‏۲
‏تأثیر رشد سود‏ جهت ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری
‏ارتقای آگاهیهای حرفه ای از دستاوردهای جدید در زمینه سرمایه‌گذاری همراه با توسعه تکنولوژی ارتباطات باعث شده است که تأمین کنندگان سرمایه وجوه خود را در شرکتهایی سرمایه‌گذاری کنند که امکان کسب سود بیشتری است؛ از این رو جریان وجوه (سرمایه )به صورتهای مختلف تحرکی بیش از پیش یافته و در سالهای اخیر انجام سرمایه‌گذاریها بشدت رشد یافته است و بیشترین تغییرات حسابداری نیز درهمین سالها ایجاد شده است‏. ‏ساده انگاشتن این تغییرات به منزله عقب ماندگی وعدم موفقیت در صحنه رقابت امروز می‌باشد و بیش از حد گمراه کننده و تضعیف کننده است‏.‏ آنچه باعث موفقیت ‏می‌گ‏ردد، استفاده بهینه از فرصتهای سرمایه‌گذاری موجود است. که جهت این امر ‏می‌ب‏ایست عوامل موثر بررشد سود شرکتها را شناسایی کرد.
‏میزان رشد سود یک شرکت از مهمترین معیارهای ارزیابی شرکتها توسط ‏استفاده‌کنند‏گان از صورتهای مالی جهت سرمایه‌گذاری می‌باشد. سودهای گزارش شده شرکت‏، ‏مربوط به گذشته می‌باشند ولی با مطالعه آنها می‌توان نحوه فعالیتهای شرکت و میزان موفقیت آن را در آینده ارزیابی نمود. سرمایه‌گذاران می‌توانند با مطالعه اطلاعات گذشته حدس بزنند که در آینده وضعیت شرکت چگونه خواهد بود.
‏۴
‏تأثیر رشد سود‏ جهت ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری
‏البته این تنها یک حدس و پیش بینی است و شاید وضعیت در آینده متفاوت با آنچه را که حدس زده اند باشد. بهرحال وجود اطلاعات ‏م‏ر‏بوط‏ درباره آینده بسیار با اهمیت است و این اطلاعات ‏مربوط‏ را بیشتر و بهتر از همه مدیریت می‌تواند در اختیار ‏استفاده‌کنند‏گان و سرمایه‌گذاران قرار دهد.
‏استفاده به موقع ومنطقی از فرصتهای ‏سرمایه‏‌‏گذار‏ی ‏واحدهای تجاری تأثیر بسزایی ‏در‏ایجاد‏ رشد سود شرکت‏ دارد‏. ‏این پژوهش بطور عمده برنقشی که‏ ‏فرصتهای ‏سرمایه‏‌‏گذار‏ی بر ‏رشد سود ایفا می‌کند تأکید دارد‏.
‏تبیین موضوع
‏تحلی‏لگران مالی با تجزیه و تحلیل صورتهای مالی شرکت وضعیت آن را مورد بررسی قرار ‏می‌د‏هند. یکی از مسائل مهم امروزی در تجزیه وتحلیل اطلاعات مالی شرکتها بحث سودآوری و میزان سود شرکت است. میزان سوددهی در ‏تصمیم‌گیر‏ی نسبت به ‏سرمایه‌گذار‏ی در شرکت ها یک عامل بسیار مهم و حیاتی است .‏از طرفی یکی از عوامل موثر بر‏رشد سود شرکتها ‏ ‏فرصت‏های ‏رشد‏ ‏می‏‌‏ب‏اشد.که فرصتهای رشد ‏ نشان دهنده استعداد بالقوه شرکت در سودآور‏ی‏ و ‏سرمایه‏‌‏گذار‏ی‏ ‏می‏‌‏ب‏اشد.‏
‏فرصتهای سرمایه‌گذاری در طی مراحل مختلف‏ دارای‏ چ‏رخه عمر متفاوت است‏.‏ وشرکتی که از‏ انعطاف پذیری بالایی جهت استفاده از این فرصتها برخوردار باشد،
‏۵
‏تأثیر رشد سود‏ جهت ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری
‏چشم‌انداز‏ روشنی از آینده‌آن متصور است‏. ‏فرصتهای ‏سرمایه‏‌‏گذار‏ی ‏از جمله عوامل مؤثر بر رشد‏ مناسب‏ سود‏ شرکت ها‏ می‌باش‏ن‏د‏. ‏از طرفی اکثر قریب به اتفاق شرکتهای منحل شده بدلیل ضعف مالی و فقدان سودآوری به مرحله انحلال کشیده شده اند‏.‏ صورت حساب سود و زیان (به همراه اطلاعات موجود در سایر صورتهای مالی) ابزار انتقال اطلاعات برای ارزیابی میزان رشد سود شرکت و نتایج فعالیتهای مالی است‏.
‏بطور کلی سودآوری و افزایش رشد سود شرکت باعث می‌شود که ارزش بازار منابع شرکت نسبت به ارزش دفتری منابع بیشتر شود و درنتیجه توان بالقوه‏ جذب‏ سرمایه‌گذارایی های شرکت نیز بیشتر خواهد شد. یکی از گزارشات مالی که در اختیار سرمایه‌گذاران قرار میگیرد، صورت حساب سود و زیان است .با توجه به اینکه درایران مطالعه و پژوهش دراین زمینه کمتر انجام شده است در نظر داریم ارتباط بین فرصتهای سرمایه‌گذاری و رشد سود شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را مورد بررسی قرار دهیم .
‏در پژوهش حاضر، فرصتهای سرمایه‌گذاری یک متغیر غیر قابل مشاهده است که جهت اندازه گیری آن سه معیار محاسبه شده است. ابتدا رابطه هر کدام از این معیارها با رشد سود تست می‌شود ودرنهایت از این معیارها یک فاکتور مشترک تحت عنوان فرصتهای سرمایه‌گذاری بدست می‌آید که نشانه توانایی بالقوه شرکت جهت انجام سرمایه‌گذاریهای سودآور می‌باشد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x