تحقیق رشد عقلی و پیشرفت های درسی

دانلود تحقیق رشد عقلی و پیشرفت های درسی

تحقیق رشد عقلی و پیشرفت های درسی

تحقیق-رشد-عقلی-و-پیشرفت-های-درسیدر دوران بلوغ رشد عقلی از رشد جسمانی سرعت کمتری دارد . آزمونهای مختلف
استعداد یک روند صعودی را در حدود اواخر دوره نوجوانی نشان می دهند .
تفاوتهای جنسی در الگویابی توانائیها در دوره دبیرستان بارزتر است . پسران
در آزمونهای ریاضی و دختران در آزمونهای کلامی نمرات بالاتری به دست می
آورند . همچنین در زمینه رشد اجتماعی مثلاً رشد ارزشهای اخلاقی در دوره
بلوغ در مقایسه با دوره های قبل یک تفاوت ماهوی از نظر تفکر بوجود می آید .
یعنی فرد بالغ از نظر نوع استدلالهای مربوط به مسائل اخلاقی کاملاص با فرد
پیش از دوران بلوغ تفاوت دارد . مثلاً طبق نظر پیاژه ، کودکان در مرحله
قبل از بلوغ ( به عناون مثال در دوره دبستان ) به نتیجه اعمال اهمیت می
دهند ، در حالیکه فرد بالغ به انگیزه و نیت در انجام دادن آن عمل بیشتر
اهمیت می دهد . این نوع قضاوتها مستلزم رسیدن به رشد عقلی خاصی است که توان
قضاوت آگاهانه را در فرد به وجود می آورد .
برای بالغین با هوش تر و
جوانان خانواده های علاقه مند به امر تحصبل این دوره از نظر کشف اصول عقلی
اهمیت زیادی دارد . تاکید جامعه بر داشتن تحصیلات باعث شده است که جوانان
نیز فشاری را بر خود حس کنند تا خود را به سطوح بالای پیشرفت تحصیلی
برسانند . به ویژه در جامعه ما که دشواری بزرگی به نام کنکور دانشگاهها در
برابر جوانان قد علم کرده این فشار بیشتر محسوس است . جالب توجه است در
این مورد ما شاهد موششهای فوق العاده ای از سوی جوانان برای غلبه بر غول
کنکور هستیم . هجوم جوانان به آموزشگاههای تخصصی ، گرفتن معلم خصوصی ، درس
خواندنهای پیگیر ، همگی از یکسو حاکی از اهمیتی است که جامعه بر پیشرفتها و
موفقیتهای تحصیلی جوانان می دهد و از سوی دیگر حاکی از پذیرش مسئولیت و
کوششهای صمیمانه جوانان در این مورد است . اما باید توجه داشت که همگام با
این کوششها ، جوانان در عین حال دچار یک حالت تنش و فشار روحی هستند .

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x