گزارش کارآموزی کارخانه کاشی اصفهان

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه کاشی اصفهان

گزارش کارآموزی کارخانه کاشی اصفهان

گزارش-کارآموزی-کارخانه-کاشی-اصفهان

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه کاشی اصفهان،
در قالب word و در ۲۶ صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن گزارش کارآموزی:
در صنایع کاشی سازی و آجرهای نسوز کلاً تولیدات سرامیکی احتیاج به مواد اولیه ( مواد معدنی ) بوده که زیر بنای ساخت و تهیه این نوع از فرآورده ها می باشد که به جز چند مورد خیلی کم به صورت مصنوعی درکارخانجات مختلف تهیه می شود و بعنوان مواد اولیه به کارخانه های کاشی و سرامیک سازی آورده می شود .

بقیه مواد اولیه از طبیعت به صورت کانی های مختلف استخراج که بنام معادن مختلف نامگذاری می شوند به کارخانجات حمل می شوند که اکتشاف و پی جویی مواد اولیه مورد نیاز توسط کارشناسان ما زمین شناسی و درون صورت می گیرد و نحوه بهره برداری و استخراج آنها برنامه ریزی می گردند که این مواد اولیه خوشبختانه در سرزمین ایران به فراوانی دیده می شود و درحال حاضر کاشی اصفهان از چندین نوع ماده معدنی استفاده می کند که به صورت های مختلف به کارخانه حمل گردیده که در اینجا اسامی و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی و تعمیرات رفتاری آنها در برابر روان کننده ها بررسی می شود مانند : (حرارت ، پخت و غیره )

 مواد تقریباً معروف :

۱-         کائولن سرکویر                              4- کائولن زئور                             7-خاک آباده (معدن استقلال)

۲-         کائولن کوشا-نصرت                       5- کائولن زاویه میاه                       8- دولومیت تیدار

۳-         کائولن تاکستان                              6- تعولیت مساوی              9- تاک تیدار

 

 

قسمتهای مختلف که در طول مدت کار آموزی در آن قسمتها فعالیت انجام شده :

۱-         قسمت کنترل کیفی مواد (آزمایشگاه )

۲-         قسمت تهیه بدنه

۳-         قسمت پرس

۴-         قسمت کوره

۵-         قسمت تهیه لعاب

۶-         قسمت خطوط لعاب

 

که سرپرستان این قسمت به ترتیب آقایان         ، مهندس حاج احمدی ، مهندس خمیسی ، و در قسمت تهیه لعاب و خطوط لعاب خانم مهندس هاشمی می باشند .

تهیه بدنه

ساخت کاشی در کارخانه کاشی اصفهان از ۵ مرحله تشکیل شده است که ما در مورد هر یک از این مراحل توضیح می دهیم ، اولین قسمت این کارخانه تهیه بدنه نام دارد . دومین قسمت پرس نام دارد ، سومین قسمت کوره نام دارد . چهارمین قسمت تهیه لعاب نام دارد . پنجمین قسمت خطوط لعاب دسته‌بندی نام دارد – که در هر یک از این مراحل باید کارهایی بر روی خاک و چیزهای دیگر از جمله بدنه صورت گیرد تا کاشی مطلوب به ما محصول دهد .

اولین قسمت این کارخانه که تهیه بدنه نام دارد از این مراحل تشکیل شده است که تا شماره ۶ مربوط به تهیه بدنه می شود .

۱-         خاک ۲- آسیاب ۳- دوغاب ۴- الک ۵- اسیدی درایر با ۵ الی ۶% رطوبت ۶- پودر داخل مخازن ۷- پرس کردن بیسکیویت ۸- داخل کوره پختن  9- لعاب دادن وشکل دادن داخل کوره ها

انواع خاک که کاشی اصفهان مصرف می کند عبارتند از :

۱-         تالک ۲ رود ۳۶۰۰ کیلوگرم  2- کلسیت ۴۳۵۰ کیلوگرم  3- فلدسپار ۸۷۰۰ کیلوگرم ۴-۳۰۰ SP آباده ۷۲۷۵ کیلوگرم  5- دولومیت ۲ رود ۹۹۷۲ کیلوگرم  6- کائولن تاکستان ۱۱۱۰۰ کیلوگرم ۷- کائولن ابهر ۱۱۹۲۵ کیلوگرم ۸- قلیپاق ۱۴۴۰۰ کیلوگرم  9- کاشی لعابدار ۱۴۵۵۰ کیلوگرم ۱۰- خرابا بیسکویت ۱۵۰۰۰ کیلوگرم  به این فرمول ۱۰۰ کیلو چسب سیلیکات مایع و ۷۵ کیلوکربنات باریم و آب به مقدار ۸۵۰۰ لیتر اضافه می شود و از فرمول D= 409 IT بدست می‌آید.

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x