گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبیاء ۲۳ ص

گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبیاء ۲۳ ص

گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبیاء ۲۳ ص

گزارش-کارآموزی-سالن-دستگاه-مرکز-تلفن-خاتم-الانبیاء-23-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏موسسه آموزش عالی خیام
‏گزارش کارآموزی
‏سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبیاء
‏فهرست ‏ مطالب
‏مقدمه ‏………………………………………………………………………………………………………………………‏. ‏۴‏
‏طرح بندی مرکز‏ ………………………………………………………………………………………………………….‏۵
‏اطاق MDF‏ ………………………………………………………………………………………………………….‏…………………….‏ ۵
‏سالن PCM‏ ………………………………………………………………………………………………………………………………..‏ ۵
‏سالن تغذیه‏ ……………‏..‏……………………………………‏………………………………………………………………………………‏ ۵
‏اطاق کابل‏ ……………….‏..‏………………………………………………………………………………………………………………….‏ ۵
‏سالن سوئیچ‏ ………………….‏….‏………………………………………………………………………………………..‏۶
‏کلیات سیستم سوئیچ‏ …………………………………………………………………………………….‏………………………………‏ ۶
‏سالن تجهیزات‏ ……………………………………………………………………………………………………………………………..‏ ۶
‏سیستم BAM‏ …………………………………………‏…………………………………………………………………………………..‏۸
۲
‏پردازش مکالمه‏ …………………………………………………………………………………………………………………………….‏ ۸
‏تجهیزات‏ سالن‏ ……………………………………………………………………………………………………………‏۸
‏جایگاه‏ کاری‏ ………………….‏..‏……………………………………………………………………….‏……………….‏۹
‏اطلاعات‏ …………………………‏………‏…………………………………………………………………………………‏۹
‏مشترکین معمولی‏ ……………………………………………………………………‏……………………………………………………..‏۹
‏مشترکین تلفن همگانی‏ …………………………………………………………………………………………………………………..‏۱۰
‏سرویس ویژه‏ ………………………‏….‏.‏……………………………………………………………………………………………………‏۱۰
‏خط‏ ……………………………………‏………..‏……………………………………………………………………‏………………………..‏ ۱۰
‏ترانک‏ ………………………………………….‏……..‏……………………………………………………………………………………….‏ ‏۱۰
‏انواع ترانک‏ ……………………………………‏……‏.‏………………………………………………………………………………………‏ ۱۰
‏کاربرد ترانک‏ …………………………………………………………………………………………………………………….‏………….‏ ‏۱۰
‏سیگنالینگ‏ …………………………………………..‏..‏……………………………………………………………………………………..‏ ‏۱۱
‏کارهای روزانه ثابت‏ ………………………………………………..‏………………………………………………….‏۱۱
‏تعویض پکیج‏ ……………………………………………………………………………………………………………………………….‏ ۱۱
‏ تغییر log‏ سیستم‏ ………………‏…………………………………………………………………………………………………………‏ ۱۱
‏ارسال کنتورهای همگانی و خدماتی ‏………………………………………………………………………………………..‏………‏ ۱۱
‏تکمیل و تنظیم دفاتر گزارش‏ ………………………………………………………………………………………………………….‏ ۱۲
‏ کارهای روزانه احتمالی‏……………………..‏.‏…………………………………….‏………………………………….‏۱۲
‏مواردی که طی نامه از مراجع بالاتر ارسال می گردد‏ …………………………………………………………………………..‏.‏ ۱۲
‏مواردی که از طریق طرح جامع ارسال می گردد‏ ‏……………………………‏…………………………………………………..‏.‏ ۱۳
۳
‏کارهای ماهیانه‏ …………………………………………………………..‏..‏……………………………………………..‏ ۱۵
‏کارهای دو ماهه‏ ……………………………..‏…………………………………………………………………………..‏ ۱۵
ASR & PBX‏ …………………………………………………………………………………………………………‏ ۱۷
‏ترافیک سنجی‏ ………………..‏…………………………………………..‏.‏……………………………………………..‏ ۱۷
‏ترافیک ابتدائی‏ …………………………………………………………………………………………………………………….‏………..‏.‏ ۱۷
‏ترافیک انتهائی‏ ………………………………………………………………………………………………………………………………‏.‏ ۱۷
‏مراحل کار با نرم افزار ترافیک سنجی مراکز C&C08‏ ………………………..‏……………………………………………‏.‏ ۱۸
‏ترافیک سنجی مراکز C&C08‏ جهت مشترکین پرترافیک‏ …..‏..‏………………………………………………………….‏ ۱۸
‏ترافیک سنجی مراکز C&C08‏ جهت یک کد خاص مثل ‏ ……………………………‏………………………………….‏ ۱۹
‏اختصارات‏ ……………………………………………………………‏……‏………………………………………………‏ ۲۱
‏فهرست منابع و مآخذ‏ …………………………………………..‏………………………………………………………‏ ۲۲
۴
‏مقدمه
‏امروزه در همه کشورهای جهان مخابرات ، ارتباطات و انتقال اطلاعات در حال پیشرفت و گسترش است و هر روز فناوری جدیدی روی کار می آید. در ایران نیز بدلیل احتیاج بیش از پیش مردم ، سازمانها و وزارتخانه ها مختلف به وسایل ارتباطی ، سعی در پیشرفت هرچه بیشتر وجود دارد.
‏به لحاظ اشتغال ، توسعه و رواج ICT‏ موجب پیدایش مشاغل جدید با کیفیتی نو و برتر می شود.
‏امروزه شبکه های دیگری بالاتر از شبکه محلی قرار می گیرند که امکان سرویس دهی به تمام مشترکین در تمامی نقاط جهان را فراهم می سازد (IN,NGN,…‏)
‏مهمترین و حساس ترین بخش در یک مرکز تلفن ، سالن دستگاه مرکز می باشد که هسته اصلی مرکز می باشد زیرا تمامی ارتباطات از آنجا شکل میگیرد . بعنوان مثال هنگامی که شما گوشی تلفن خود را برمی دارید صدای بوق (Dial Tone‏) میشنوید و بعد از آن میتوانید شماره گیری کنید برای همین بوق ساده در هنگام برداشتن تلفن تعداد زیادی سیگنال بین گوشی تلفن شما و مرکز‏ انتقال می یابد که به شما امکان شماره گیری می دهد.
‏یک مرکز تلفن بطور کلی شامل سالن دستگاه ، سالن ام دی اف ، سالن پی سی ام ، اتاق کابل ، اتاق نیرو ، باتری و دیزل می باشد و روال کلی برقراری ارتباط به شکل زیر است :
‏سالن دستگاه وظیفه سوئچینگ و برقراری ارتباط بین مشترکین ‏را ‏بعهده دارد که بعد از سالن دستگاه ارتباط از طریق سالن ام دی اف با اتاق کابل برقرار می گردد و از آنجا به کافو های خارج از مرکز ، سپس به پست های درب منازل و شرکتها و ازآنجا به مشترکین ‏و بالعکس.
‏بعلت پیچیدگی بخشهای مختلف ارتباطات در سالن دستگاه در این گزارش سعی بر این شده است که از جزئیات در مورد سوئیچ این مرکز خودداری شده و بیشتر به کلیات بخشهای مختلف سالن وکارهای انجامی روزانه و ماهیانه توسط کارشناسان سوئیچ بپردازم.
‏این مرکز دارای ۴۰۰۰۰ شماره تلفن میباشد که از این تعداد ۵۰۰۰ شماره آن مربوط به کافوهای نوری می باشد و باقیمانده شماره های اصلی سوئیچ می باشد که نگهداری این دو بخش بعهده پرسنل مختلف است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x