کارآموزی شرکت برق منطقه ای خراسان و امور انتقال ۱۶ ص (ورد)

کارآموزی شرکت برق منطقه ای خراسان و امور انتقال ۱۶ ص (ورد)

کارآموزی شرکت برق منطقه ای خراسان و امور انتقال ۱۶ ص (ورد)

کارآموزی--شرکت-برق-منطقه-ای-خراسان-و-امور-انتقال-16-ص-(ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه نویسنده
‏زندگی جستجو است، تلاش برای دست یافتن به مرزهای نو، مرزهای علم و دانش، باید پیوسته آموخت، دانست، و به بار نشاند، می توان با هربار ساختن لحظه های زندگی دوباره زنده شد.
‏به راستی عشق به دانستن بهترین عشق هاست.
‏باید لحظه ای از آموختن غافل نشد،لحظه های زندگی باید دوباره زنده شوند. پس باید جستجو کرد، و لحظه های بی بار خود را با آموختن به پربارترین دقایق تبدیل کرد.
‏یکی از مراحلی که در دوران تحصیل در اختیار داریم که همواره بیاموزیم، به کار بگیریم و بهره ببریم، دوران کارآموزی است که هم اکنون غالب دانشجویان باید این واحد را بگذرانند.
‏امیدوارم که تمامی دانشجویان در این دوران بحرانی و مهم زندگی و تحصیل خویش موفق باشند. این REPORT‏ در سه بخش عمده تنظیم شده است:
‏چارت داخلی سازمان شرکت برق منطقه ای خراسان را به تصویر کشیده و توضیح میدهیم.
‏شامل فعالیت ها و کارهائی است که در داخل آزمایشگاه رلیاژ انجام شده است.
‏شامل یک فعالیت تحقیقی می باشد که در زمینه A1700 ALPHA‏بود.
‏اکنون که با یاری خداوند توانستم این دوران را بگذرانم از تمامی مسئولان و دست اندرکارانی که مرا در این امر یاری فرمودند کمال تشکر را دارم. امیدوارم که همواره موفق و کامیاب باشند.
‏با تشکر و احترام
‏نصیبه خاکشور- دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد تربت حیدریه
‏تابستان ۸۳
‏شرکت برق منطقه ای خراسان و امور انتقال
‏شرکت توزیع نیروی برق خراسان
‏توزیع نیروی برق در حوزه عملیاتی شرکت توسعه، تعمیر و نگهداری و تاسیسات توزیع تا سطح ولتاژ ۲۰ ‏کیلو وات، انجام کلیه خدمات فنی و اداری بالغ بر۱۶۵۰۰۰۰‏مشترک برق بر عهده این شرکت توزیع نیروی برق خراسان است.
‏شرکت مدیریت تولید برق طوس
‏بهره برداری از تاسیسات نیروگاه حرارتی طوس به منظور فروش به طور عمده بر عهده این شرکت می باشد.
‏شرکت مدیریت تولید برق شهر
‏بهره برداری از تاسیسات نیروگاه مشهد به منظور فروش برق به طور عمده بر عهده این شرکت می باشد.
‏شرکت فنی طوس نیرو
‏طراحی و احداث شبکه ها و پست های هوائی و زمینی توزیع برق به همراه طراحی و ساخت کالاهای برق و غیر برقی مورد نیاز بر عهده این شرکت می باشد.
‏شرکت احداث تاسیسات انتقال نیرو (اتانیر)
‏احداث ساختمان خطوط و پست های فشار قوی و سایر خدمات وابسته بر عهده این شرکت می باشد.
‏شرکت نصب و تعمیرات نیروی خراسان
‏طراحی و برنامه ریزی و نصب تعمیرات توربورژنراتورها، دیزل ژنراتورها و تاسیسات وابسته بر عهده این شرکت است.
‏واحد رلیاژ که جزئی از امور انتقال می باشد، امور مربوط به کنترل و حفاظت سیستم ها را انجام می دهند و شامل قسمت های زیر می باشد:
‏واحد محاسبات
‏کنترل و حفاظت پست ها
‏کنترل و حفاظت نیروگاه ها
‏آزمایشگاه رلیاژ
‏برق استان خراسان به طور مستقل از شبکه سراسری توسط پنج نیروگاه بزرگ و چندین نیروگاه دیزلی کوچک و متوسط تامین می گردد.
‏انرژی تولیدی نیروگاه ها به جز در دو نقطه منفرد کلات نادر و نهبندان توسط دو شبکه انتقال ۱۳۲KV‏مستقل از یکدیگر به مراکز مصرف منتقل می گردد.
‏شبکه شمال از مرزهای شمالی استان شروع و تا مرکز استان(روستاهای مهند از توابع فیض آباد تربت حیدریه) امتداد دارد، شرق و غرب استان را نیز تحت پوشش قرار می دهد و فقط شهر کلات نادر (به دلیل موقعیت خاص جغرافیائی و کمی مصرف در این نقطه ) تحت پوشش نبوده و توسط نیروگاه دیزلی منفرد برق آن تامین می شود.
‏شبکه جنوب از شهرستان گناباد شروع شده و به جز شهرستانها،نهبندان (به دلیل بعد مسافت و کمی مصرف ) بقیه شهرهای جنوب استان را دربر می گیرد.
‏مجموع قدرت عملی نیروگاهای استان ۱۲۰۰‏مگا وات می باشد که به ترتیب ؛
‏نیروگاه طوس ۶۰۰‏مگا وات، نیروگاه مشهد ۳۰۰‏مگا وات، نیروگاه شیروان ۹۴‏مگا وات، نیروگاه قائن ۳۶‏مگا وات و نیروگاههای دیزلی مجموعا ۷۰‏مگا وات می باشد.
‏تعدد مشترکین برق استان بیش از ۱۵۰۰۰۰‏مشترک می باشد که برق تولیدی %۳۴‏به مصرف خانگی، % ۲۹‏به مصرف کشاورزی، % ۲۷‏به مصرف عمومی و تجاری و % ۸‏به مصرف صنعتی می رسد و الباقی در اماکن متبرکه و مراکز آرد و نان مصرف می شود.
‏شرکت برق تا زمان سال ۱۳۷۶ کاملا به شکل دولتی اداره می شد و شامل شرکتهای تابعه ای بود که همه زیر نظر شرکت برق منطقه ای بودند ولی از تاریخ فوق قسمتی از امور به بخشهای خصوصی جدیدی واگذار شد و شرکتهای تابعه نیز به شکل خصوصی درآمدند. به خصوص بخشی از امور انتقال به شرکت خصوصی مهام شرق (تعمیرات و نگهداری تاسیسات نیرو ) واگذار شد که بخش رلیاژ نیز جزئی از این شرکت می باشد.
‏واحد محاسبات:‏ این قسمت، محاسبات مربوط به بخش بارشبکه ها و بهینه سازی آن و محاسبه تلفات در استان خراسان را انجام می دهد.
‏کنترل و حفاظت پست ها:‏ این قسمت مسئولیت و حفاظت پست ها در استان را بر عهده دارد. سرکشی به پست و بر طرف کردن مسائل و مشکلات موجود از جمله وظایف این واحد می باشد.
‏کنترل و حفاظت نیروگاه ها:‏این قسمت مسئولیت کنترل و حفاظت نیروگاه ها در استان را بر عهده دارد. سرکشی به نیروگاه و برطرف کردن مسائل و مشکلات موجود از جمله وظایف این واحد است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x