تحقیق توسعه معادن گرانیت منطقه جنوب خراسان ( ورد)

تحقیق توسعه معادن گرانیت منطقه جنوب خراسان ( ورد)

تحقیق توسعه معادن گرانیت منطقه جنوب خراسان ( ورد)

تحقیق-توسعه-معادن-گرانیت-منطقه-جنوب-خراسان-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏توسعه معادن گرانیت ‏منطقه جنوب خراسان
‏نویسنده : ‏حمیدی انارکی ، غلامرضا
‏مرجع : ‏همایش شناخت ‏توانمندیهای معدنی شرق کشور
‏سال انتشار : ۱۳۷۸
‏چکیده :
‏وقتى بحث توسعه اقتصادى به میان آید معمولا توسعه معادن جایگاهى خاص داشته، توجه ‏به آن مى تواند به توسعه نقاط محروم، دور افتاده منتهى شود. در بخش معدن تولید ‏سنگهاى تزئینى، نما از اهمیت زیادى برخوردار مى باشد. تا ده سال قبل در تولید ‏سنگهاى تزئینى کلیه فعالیت ها در شناسائى، اکتشاف، استخراج سنگهاى نرم نظیر مرمرها، ‏تراورتن، مرمریت ها، چینى ها متمرکز بوده و به معادن سنگهاى سخت، یاگرانیت ها توجهى ‏نمى شد، تنها معدن فعال گرانیت درکشور معدن گنجنامه همدان بود ولى بتدریج با افزایش ‏مصرف سنگهاى سخت، توسعه کارخانجات سنگبرى مخصوص سنگهاى گرانیتى مصرف این نوع سنگ، ‏در نتیجه تولید آن افزایش یافت. خوشبختانه در این حرکت جدید پتانسیل های قابل توجهى ‏از انواع سنگ گرانیت در منطقه بیرجند، نهبندان شناسائى و بهره بردارى از آن آغاز ‏شد. در جدول شماره ۱ مشخصات معادن شناخته شده و در جدول شماره ۳ مشخصات گواهینامه ‏هاى کشف صادره ذکر شده است.
‏بمنظور توسعه معادن گرانیت منطقه با توجه به مسائل، ‏مشکلات این معادن نکات زیر در خور توجه می باشد:
۱- ‏شناسائى دقیق، علمى معادن، ‏ذخایر
۲- ‏ایجاد تأسیسات زیر بنایى نظیر راه، آب، برق، مخابرات
۳- ‏اقدامات ‏اساسى بمنظور بازاریابى
۳- ‏کمکهاى فنى، مالى به بهـره بردارى جهت بهبود، توسعه ‏فعالیت هاى معدنى
۵ – ‏بهبود روش هاى استخراج
‏در مورد شناسائى دقیق، علمى ‏معادن و ذخایر شاید بتوانی با تخصیص اعتباراتى نه چندان زیاد با توجه به اطلاعات ‏زمین شناسى موجود سعى به تکمیل این اطلاعات نمود، نتیجه این اطلاعات در اختیار ‏معدنکاری موجود، سایر متقاضیان قرار داد.
‏بمنظور توسعه این معادن کمک به ایجاد ‏راه هاى ارتباطى، تأمین آب، برق، مخابرات در جوار این معادن نقش تعیین کننده دارد، ‏مسئولین، مدیران منطقه با فراهم نمودن این امکانات علاوه بر ایجاد زمینه توسعه ‏معادن فوق به ساکنین مناطق مجاور هم کمک مى نمایند.
‏در مورد اقدامات اساسى ‏بمنظور بازاریابى باید به این مسئله توجه نمود که معدنکاران معادن گرانیت منطقه ‏غالبا داراى توافق مالى، فنى کافى نبوده، در نتیجه امکان دستیابى آنها به اطلاعات ‏بازار مقدار نمى باشد از این رو چنانچه مسئله ایجاد یک ترمینال جهت صدور در منطقه ‏بنحویکه منافع تمامى بهره بردارى را دربر داشته باشد مورد بررسى قرارگیرد مى تواند ‏باعث حرکتى جدید در تولید این معادن باشد میسائل مربوط به ایجاد چنین ترمینالى خود ‏نیاز به فرصت مناسب، مستقل دارد. بهره برداری فعلى از جهت تأمین ماشین آلات معدنى ‏مورد نیاز با مشکلات مالى روبر، بوده و شاید با تأمین اعتبارات مورد لزوم از محل، ‏بودجه اختصاص یافته جهت توسعه این منطقه بتوان تا حدى این مشکل را بر طرف نمود در ‏این مورد بهره برداری باید مطالعه شوند که از این امکانات براى حداقل یک دوره پنج ‏ساله، یا بیشتر در معادن این منطقه استفاده نمایند، بعبارت دیگر اعتبار توسعه منطقه ‏صرف توسعه سایر مناطق نگردد

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x